אייר תשע"ד
18
הבגרות הם השיגו תוצאות יפות מאוד. הם
5
יחידות ועד לרמה של
3
נבחנים מרמה של
.”90
יחידות. כאשר הציון הממוצע שלהם הוא
הרב אמיר ספוקויני, מנהל התיכון ואחראי
על מסלול כיתות התקשורת: “התלמידים
האוטיסטים לומדים בתוכנית שנקראת תל”א
(תוכנית לימודים אישית) שנבנית במשותף
על ידי מחנכת, פסיכולוג, סייעת, תרפיסטית,
מורים מקצועיים והורי הילד. תוכנית לימודים
, והיא
21
זו מלווה את הילד עד היותו בוגר בן
כוללת לימודים לקראת בגרות מלאה או
חלקית, תלוי ביכולות התלמיד, וכן כישורי
שיח וכישורים חברתיים, טיפולים רגשיים
והעצמה רגשית, תוכניות תורניות ולימודי
קודש, פיתוח כישורי תעסוקה, הכוונה לשירות
לאומי ובמידת האפשר לשירות צבאי, רכישת
כישורי חיים ותכנים הקשורים לחסד ונתינה.
חלק מהנושאים מתבצעים יחד עם תלמידי
הישיבה”.
מסגרת ייחודית ללקויי למידה
בקמפוס של הישיבה פועלת מסגרת ייחודית
תלמידים מכיתות ז עד
60
ללקויי למידה ובה
כיתות שבכל אחת מהן
5
י"ב. המסגרת כוללת
תלמידים. מנהלת המסגרת, הדס
12 -
ל
8
בין
שמיר, מסבירה כי מטרתה היא "לתת מענה
לתלמידים דתיים לקויי למידה מכיתות ז'
ועד י"ב. כאשר המעטפת הלימודית והרגשית
נעשית כולה בתוך הישיבה עצמה, כלומר
התלמידים לומדים בכיתות של חינוך מיוחד,
אבל נמצאים פיזית ליד כיתות ישיבתיות
רגילות והם שותפים מלאים לטיולים ולשאר
הפעילויות החברתיות. לכל כיתה יש גם רב
צמוד האחראי על לימודי קודש ולימודים
תורניים".
התלמידים שמתקבלים למסגרת ללקויי
למידה בישיבה עברו ועדת השמה ונמצאו
מתאימים מבחינה תורנית, התנהגותית
ולימודית. תלמיד המוגדר כלקוי למידה יכול
יחידות
21
להגיע לבגרות מלאה ברמה של
לימוד ולעתים גם יותר. תוכנית הלימודית
היא אישית ומותאמת לצורכי התלמיד. הצוות
הטיפולי כולל שישה אנשי צוות: תרפיסטית,
יועצת, פסיכולוגית, פסיכולוגית חינוכית ועוד
שני מטפלים בתחומים שונים.
במסגרת הפרויקטים שנעשו בבית הספר
מציינת הדס שמיר שלושה מוצלחים במיוחד:
הראשון פרויקט של יזמים צעירים לכיתה ט'
שנעשה בשילוב עם מספר גופים מסחריים
ובמסגרתו הגיעו לבית הספר שני מדריכים
אחת לשבוע והנחו את התלמידים בפיתוח
מוצרים. המוצר שפותח היה מגנט בשני
צבעים ירוק ואדום שמניחים אותו על מדיח
הכלים. כאשר הירוק מכוון כלפי מעלה הכלים
נקיים וכאשר האדום, הם עדיין מלוכלכים.
המוצר זכה להצלחה יפה ונמכר.
פרויקט נוסף היה של ליצנות רפואית לכיתות
ז ועד י"ב . במסגרתו התקיימו שמונה מפגשים
עם ליצניות רפואיות. התלמידים קיבלו תעודה
של ליצן רפואי והמתנדבות לקחו אותם
לפעילויות התנדבותיות בבית אבות.
הפרויקט השלישי שנקרא "אתגרים" כלל
פעילות ספורטיבית מאתגרת לתלמידי כיתה
ח', במטרה לגבש את הכיתה לעבודת צוות.
במסגרת התוכנית יצאה הכיתה בכל שבוע
לפעילות מאתגרת אחרת, בעיקר בחיק הטבע
כגון טיפוס על עצים, משיכות חבל, שיט, וכל
זה במטרה להעלות את הביטחון העצמי של
התלמידים ולשפר את הדימוי העצמי שלהם.
הכרת ערך האדם
הרב חגי גרוס טוען כי המכלול החינוכי בישיבה
מיישם ערכים מרכזיים ובהם שוויוניות והכרת
ערך האדם באשר הוא אדם, ויוצר הזדמנות
לחברויות בין ילדים רגילים לילדים חריגים
ובעלי מוגבלויות. "החזון הזה נושא פירות
ברוכים לכל התלמידים. כל אחד מהם בין אם
הרב אמיר ספוקויני,
מנהל התיכון
ואחראי על כיתות
התקשורת: "התלמידים
האוטיסטים לומדים
בתוכנית לימודים
.12
אישית עד גיל
היא כוללת לימודים
לקראת בגרות מלאה
או חלקית, וכן
כישורי שיח וכישורים
חברתיים, טיפולים
רגשיים והעצמה
רגשית, תוכניות
תורניות ולימודי קודש,
פיתוח כישורי תעסוקה,
הכוונה לשירות לאומי
ובמידת האפשר
לשירות צבאי"
לומדים להכין אוכל במטבח הלימודי
הרב אמיר ספוקויני, מנהל התיכון ואחראי
על כיתת התקשורת