Background Image
Table of Contents Table of Contents
Next Page  20 / 48 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 20 / 48 Previous Page
Page Background

20

ננה גרשוני פורן סוגרת השנה עשר שנים בטכניון

- תקופה שהחלה ב-4002 במסלול לתואר ראשון

בביוכימיה מולקולרית והמשיכה בתואר שני בכימיה

אורגנית. את שני התארים סיימה בהצטיינות יתרה, וכעת

היא חותרת לסיום הדוקטורט, בהנחיית פרופסור אמנון

שטנגר.

את בת שלושים, וכבר עשור בטכניון.

מבחינתי אלה עשר שנים מצוינות, כי הטכניון הוא ממש

בית עבורי. אני אוהבת לספר שאנחנו "משפחה טכניונית":

אבא שלי בוגר טכניון ופרופסור בפקולטה לפיזיקה, לאמא

יש תואר שני בהוראת המדעים מהטכניון, אחותי הגדולה

עשתה תואר ראשון וגם שני כאן, וגם בעלי קיבל תואר

דוקטור השנה בטכניון. ויש לי גם אחות צעירה, שלומדת

עיצוב גרפי בחולון. הדינמיקה שלי עם אמנון מצוינת -

אנחנו אפילו מופיעים יחד - ומהפקולטה שלי אני מקבלת

יחס מצוין, פרגון גדול ותמיכה כלכלית נדיבה.

רננה גרשוני פורן, בת 03, גרה כיום עם בעלה ושני

ילדיהם בקרית טבעון. היא נולדה בקיבוץ רמות מנשה

אבל בגיל שלושה חודשים עברה עם משפחתה למעונות

הסגל בטכניון. בהמשך יצאה המשפחה לחו"ל (פוסט-

דוקטורט של אבא), וכשחזרה לישראל התיישבה בטבעון.

ית

ִ

א

ָ

ר מ

ָ

א

, דוקטורנטית בפקולטה לכימיה ע"ש שוליך, מסבירה למה ויתרה

רננה גרשוני פורן

על קריירה מוזיקלית, מדוע אינה מגדירה את עצמה "מדענית יישומית",

ואיך יתכן שאין קשר בין חומרים ארומטיים למטהרי אוויר

"חשוב לי שכל נתיב שאבחר יאפשר לי להתמקד במשפחה

ולהמשיך עם המוזיקה." רננה גרשוני פורן

רננה למדה בתיכון גרינברג בטבעון - פיזיקה, כימיה, מתמטיקה

ואנגלית מוגבר, כמובן, אבל גם בגרות אקסטרנית בשירה. "אני

לומדת שירה קלאסית מגיל 31. התחלתי בקונסרבטוריון בטבעון,

ואחר כך שרתי בתזמורת צה"ל. אני לא מוותרת על השירה עד

היום."

התואר הראשון שלה, בפקולטה לכימיה בטכניון, כלל פרויקט

מחקר אצל פרופסור אהוד קינן, שאצלו עשתה לאחר מכן תואר

שני. "בסוף התואר השני החלטתי להרחיב את המחקר שלי

לתחום החישובי, כי זה יותר מתאים לי מאשר להיות סינתטיקאית

רה לפרופסור אמנון שטנגר, גם הוא

ְ

טהורה." כך היא חב

מהפקולטה לכימיה, שמנחה אותה בדוקטורט. "המצב שלי יוצא

דופן, מכיוון שאני הסטודנטית היחידה בקבוצה, וזה נדיר בכימיה

אורגנית. הדינמיקה הקבוצתית אמנם חסרה לפעמים, אבל אני

נהנית מיחסים מצוינים עם המנחה שלי, ולמדתי הרבה מהעבודה

הצמודה איתו ומהעצמאות שהוא נותן לי. לפני כשנה הצטרפה

לקבוצה שלנו פוסט-דוקטורנטית בשם אנוג'ה, שיש לה רקע חיוני

בתכנות. היא עוזרת לי מאוד בבעיות טכניות. על סמך הממצאים

של פרויקטים קודמים של אמנון, ופרויקטים משותפים שלי איתו,

אנוג'ה ואמנון כתבו תוכנה אוטומטית (וחינמית) שמאפשרת לכל

משתמש ליישם את המתודולוגיות שלנו באופן פשוט."

הוויתור על קריירה מוזיקלית כואב לך?

אני שלמה עם ההחלטה הזאת. אין לי ספק שזו הייתה הבחירה

ה שלי למוזיקה.

ָ

הנכונה בשבילי, וזו גם היתה העצה של המור

בחרתי באקדמיה כי הרגשתי שזה מקום שמתקדמים בו עם

השכל, ולא עם פרוטקציות. כאן יש תגמול ישיר להשקעה -

בעיקר בתואר הראשון. מעבר לכך, הרגשתי שאפשר לשלב

מוזיקה עם קריירה במחקר, אבל לא להיפך, והוויתור על האתגר

האינטלקטואלי הוא גדול מדי. ובכל מקרה, אצלי במשרד תמיד

תשמע מוזיקה מנגנת מהרמקולים.

מה שמרת לעצמך בעולם המוזיקה?

פעמיים בחודש אני נוסעת לשיעור שירה בת"א, ובטכניון אני

מופיעה בטקסים, לרוב כסולנית. הטקסים האלה, בהפקתה של

דלית ירון מאגף קשרי ציבור, מוציאים אותי מהמוזיקה הקלאסית,

מהקומפורט-זוֹן, ומאלצים אותי להתנסות בדברים חדשים. השנה

התחלתי גם להופיע עם פסנתרן באיזור חיפה והקריות, עם

תוכניות מגוונות שכוללות גם מוזיקה קלאסית וגם מוזיקה עברית

ואמריקאית קלה.

ר

/מחקרים

אנשים