שביעי

10.11.17 | כ"א חשון תשע"ח | 280 גליון שביעי | 22 שלמה בישראל. הרבנית לוינגר יפרה לי שבהתחלה היא הצטיידה בתיק קטנ. היא הייתה בטוחה שיפנו אותמ תוכ יומ-יומיימ. צריכ לתת צ'אנ לדברימ. צריכ לבוא עמ כבוד למדינה, לשמור על ממלכתיות )במלעיל(, ובמ ירות נפש להוביל את עמ ישראל קדימה". "צריכ לדעת שגמ לישיבת שבי חברונ לא היה קל בתחילת הדרכ", מו יפ לתאר הרב בלייכר. "יומ אחד, אח של נאורה ביקש ממני לפנות אל הרב בינה בישיבת 'הכותל'. הלכתי אליו ו יפרתי לו על הישיבה, תוכ דקה הוא התקשר לרענערט - נדיב גדול מארה"ב - דיבר איתו באנג לית וכעבור דקות פורות בישר לנו על מימונ מלא לשיפוצ מבנה הישיבה ובניית שתי קומות חדשות. בהמשכ התקבל היתר בניה נדיר לבניית מבנה פנימיה בנ שמונה קומות". "עם ישראל משנה פאזה" מאז עברה משפחת בלייכר להתגו רר בשכונת 'הר חומה', הפכ הרב לח ברותא מבוקשת במיוחד. לקראת יומ הראיונ, נכנ אחד מהחברותות הרבות שלו לבית וממתינ בציפייה דרוכה ללמוד איתו. בשנה האחרונה הצטרפה גמ ישיבת 'הר המור' לשכונה, והתמ קמה במשכנ הקבע שלה. "הייתי בהק פות שניות בישיבה, עמ הרב טאו והרב מרדכי שטרנברג. היה חזק מאוד, היתה שמחה גדולה וציבור ענק, בקושי היה מקומ לרקוד", הוא נזכר בערגה. "עמ ישראל נמצא במשבר של שי נוי פאזה", מ בירה הרבנית בלייכר את המורכבות של השקפתה. "התח לנו מהמצב של 'אנו באנו ארצה' - התלהבות מאוד גדולה לבניית ארצ ישראל, היה ברור שאיפה שתגיע המחרשה, שמ יעבור הגבול. המקור היה של הקודש, אבל ההובלה היתה של ציונות חילונית. בשנימ הראשו נות היה להמ כוח ומרצ, אבל כשהגיע השלב בו היה צריכ להתמיד לאורכ זמנ, כבר נגמרו להמ המצברימ. הרב קוק ביקש מהקונגר למחוק את המ שפט 'לציונות אינ חלק עמ הדת'. כל עוד החרפה הזאת לא תבוא על תי קונה - יהיו בעיות. "הקדוש ברוכ הוא דוחפ כל הזמנ לבנות את הקומה הרוחנית של עמ ישראל. התשובה היא מהפכ שלמ בעמ, וכאנ צריכ לשימ את מרכז הכו בד. להוביל לככ שכל עמ ישראל ירצה לבנות ביהודה ושומרונ. למשימה הזאת צריכ תלמידי חכמימ גדולימ ואנשימ שקשורימ לתורה הגדולה הזאת. בינ תיימ, לא יושבימ בחיבוק ידיימ ועו שימ מה שאנחנו יכולימ, כמו קניית הבתימ וגאולת הארצ, אבל מרכז הכו בד צריכ להיות בקומה הרוחנית". הרב בלייכר מ פר על קשר מיוחד שהיה לו עמ הרב לוינגר. למרות חי לוקי הדעות הנוקבימ בינ השניימ, המ שמרו על ידידות עמוקה. "פעמ בשנה, ב וכות, היתה לנו קביעות שנתית ללימוד תורה בחברותא, גמ בינ נשותינו. היינו יושבימ ולומדימ תורה יחד. היה לנו חשוב לחבר בינ הקומה המעשית לקומה הרוחנית. לכנ הקשר הפנימי בינינו היה ממש טוב". הרב בלייכר למד שנימ רבות בי שיבת מרכז הרב, אצל הרב צבי יהודה קוק זצ"ל, וגמ אצל הרב אברהמ שפירא זצ"ל ואצל הרב צבי טאו, הוא שמר על קשרימ חמימ עמ הרב אב רהמ שפירא. "היה לי קשר מאוד עמוק איתו וניהלנו שיחות ארוכות". כהמ חשה מראה לי הרב בלייכר את ה כ מתו הנלהבת של הרב שפירא ל פרו 'מעמק חברונ' על מ כת בבא מציעא. את הרב טאו מגדירה הרבנית בלייכר כ"גדול הדור כיומ". לד בריה, "יש לו את העוצמות הרוח ניות להוביל את הדור ולגדל תלמידי חכמימ גדולימ. ב פרימ שלו רואימ את העוצמות הללו וממילא אנחנו מחויבימ לשמוע לו". כתוצאה מככ, בבחירות האחרונות תמכ הרב בלייכר במפלגת 'יחד' בראשות אלי ישי, הוא מ ביר. השניימ מנמקימ את תמיכתמ בככ שב'בית היהודי' מתמודדימ גמ נציגימ שאינמ דתיימ, בניגוד להש קפת עולממ. "אינ לנו שומ דבר נגד חילונימ", מדגישה הרבנית, "אבל אי אפשר שנבחר בנציג חילוני, וזה חוצ מהפשרנות שלהמ עמ תנ"כ בגובה העיניימ ועוד נושאימ". לא מעט רבנימ תומכימ בבית  היהודי, על אפ הנציגות החילונית. " דר הגודל של הרב טאו הוא גבוה • דיו. ממילא השאלה נופלת". "כל בחורי הישיבה היו עוברים אימון צבאי פעם בשנה כדי לקבל הכשרה בסיסית. מפעם לפעם היו יריות על הישיבה וכיתת הכוננות שלה הייתה יוצאת להגיב יחד עם הצבא. " מציאות מאוד לא פשוטה, אבל המשכנו ללמוד בלי הפסקה הרב בלייכר )משמאל( רוקד לצד חנן פורת ז"ל בהכנסת ספר תורה לישיבה הרב בלייכר עם תלמידיו בבית המדרש החדש בשבי חברון "עוצמות רוחניות". הרב טאו

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==