Next Page  28 / 48 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 28 / 48 Previous Page
Page Background

02.06.17 |

ח' סיון תשע"ז

| 259

גליון

שביעי

| 28

לא רק מתמטיקה, מדעימ, הי טו

ריה, אנגלית ומקצועות יהדות לומדימ

שמ; גמ מו יקה. ”אני מאוד אוהב לנגנ,

וכשלמדתי בכפר הרא"ה אפילו הקמ

תי תזמורת עמ חברימ, אחר ככ המ

שכתי וניגנתי בחתונות", מ פר הרב

הלפרינ. ”החלומ שלי היה להביא את

זה לאולפנה, ואכנ השנה הזו התחלנו

ללמד כלי נגינה את הבנות. הנ מנג

נות בגיטרה, חליל צד ועוד, וגמ אני

מצטרפ אליהנ לעיתימ לנגינה חווייתית

ומשותפת. הרבה דברימ הבנות ישכחו

מהשנימ של בית ה פר, אבל מי שתל

מד לנגנ, זה ישאר אצלה לתמיד".

”המורות הגיעו

מתוך אידיאל"

בעידנ בו ה מארטפונ הוא חלק

אינטגרלי מחיי המתבגר, באולפנה

יש כללימ ברורימ. בשער נכנ ימ

רק מכשירימ ’מוגנימ'. התלמידות

מפקידות את הטלפונימ באח ונ ור

שאיות להשתמש בהמ רק בהפ קת

הצהריימ. ”הרב נריה דיבר על ’חינוכ

לגדלות', והדור שלנו מאמינ בדברימ

גדולימ. הגישה שלנו היא שכל אחת

תתרומ לפי הנטיות והכוחות שלה.

לא שתלמד כי אמא רוצה, אלא בגלל

שיש לה שליחות כזו בעולמ. אנחנו

משקיעימ, כי אנחנו רוצימ לממש את

המטרה שאנחנו נמצאימ בה", מ ביר

הרב הלפרינ.

התלמידות באולפנת בנ"ע נריה

מ פרות איכ מורות מגיעות לפ

נימיה בשעות הלילה המאוחרות,

בעוד אחרות מזמינות את התלמידות

אליהנ הביתה ביומ החופשי שלהנ

כדי לתרגל איתנ חומר לקראת הב

גרות. ”צוות המורות מאוד יחודי,

מדובר בנשימ שהגיעו מתוכ אידיאל

ושליחות", מתגאה ראש האולפנה.

”התלמידות אופות לפני כל בחינת

בגרות עוגה למורה, כדי להודות לה

על ההשקעה. זה הופכ את האווירה

באולפנה למשהו אחר, אווירה של

אכפתיות, של רצונ להשקיע. אנחנו

משתפימ את הבנות בתוכנית שמת

כוונימ לעשות להנ, ופתוחימ לשי

נויימ כשהבנות רוצות משהו אחר".

הרב הלפרינ גור כי ”חשוב לנו

שהנוער יהיה עצמאי. בדור שלנו כוח

הרצונ הוא המוביל. בשיחה עמ אחת

התלמידות, שנהגה להיעדר רבות

מהלימודימ, ני יתי לפנות אל הרצונ

שלה. שאלתי אותה בפשטות מה היא

רוצה, והיא לא אמרה ש'אני רוצה

לשבת ולא לעשות כלומ', אלא ענתה

’לא יודעת'. אמרתי לה, שבי בבית

יומיימ ואז תאמרי לי אמ

את רוצה ללמוד פה, אמ

את רוצה להיות במקומ

אחר, אמ את צריכה

עזרה. אבל הכי חשוב

לי שתאמרי לי מה את

רוצה. המטרה שלי היתה

לעזור לה דרכ מה שהיא

רוצה. בהתחלה היא

אמרה שהיא רוצה מקומ

אחר, והצעתי לה עזרה

במציאת המקומ הזה,

אבל היא התחרטה וב

חרה להיות פה מרצונה.

עכשיו אני כבר יכול לעזור לה".

היו לכ גמ קשיי התאקלמות

באולפנה?

”כשנכנ תי ללמד את הבנות

תושב"ע הנ כע ו ואמרו לי שהנ לא

מבינות שומ דבר ממה שאני מלמד.

’אתה מדבר ברמה גבוהה מדי', הנ

טענו. אמ הייתי מורה מתחיל, זה היה

מאוד פוגע בי. אבל קשה באימונימ,

קל בקרב. אנחנו כל הזמנ אומרימ

לבנות שהנ תצלחנה. ב ופו של דבר,

במשכ שנתיימ הנ הגיעו לממוצע

בתושב"ע".

90-

ביב ה

”דיאלוג יוצר תקשורת"

ב יבוב על מדשאות אולפנת בנ"ע

נריה ניתנ להבחינ מדי פעמ במורה

ותלמידה שיושבות ומעמיקות בשי

חה. ”התלמידות כל הזמנ נמצאות

בדיאלוג", מ ביר ראש האולפנה,

”הדיאלוג יוצר תקשורת, יש חיבה

ואהבה גמ במהלכ השיעור, המורה

מרשה לעצמו ל טות וליצור דיאלוג".

נושא הדיאלוג אפ הוצג כעיקרונ

מנחה במצגת שהרב הלפרינ הכינ

למורימ באולפנה. ”בתחילת השנה,

אחת הבנות באה להתייעצ איתי אמ

ללכת לצבא או לשירות לאומי", הוא

מ פר. ”אז היתה לנו שיחה. היה חשוב

לי לא להיכנ איתה לנקודה הדתית,

אלא לבחונ איתה יחד את היתרונות

בכל מקומ. אמרתי לה, בואי נהיה

אמיתיימ: יש בצבא גברימ, יש הרבה

דברימ, זה מתאימ לכ לאופי? את

תוכלי להתמודד עמ זה? והיא אמרה

שהיא תחשוב על זה. ב ופ השנה

אותה תלמידה ניגשה אלי ואמרה לי

שהיא גרה שירות לאומי באיזשהו

במקומ. היא ה בירה שאותה שיחה

מאוד השפיעה עליה. מאוד שמחתי,

כי המטרה זה להכווינ אותה. לא לה

שאיר אותה עמ תשובה שלי".

חלום שהתגשם. הרב הלפרין על רקע המבנה החדש של האולפנה

”הייתי בקשר טוב עם הרב נריה, ואני מאמין

הרב הלפרין:

בתפיסה החינוכית שלו - להיות אדם מהישוב, לא מורם מעם. לדבר

על הדברים הגדולים, אך לשבת עם תלמידים בארוחת הבוקר"