Next Page  32 / 48 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 32 / 48 Previous Page
Page Background

03.02.17 |

ז' שבט תשע"ז

| 243

גליון

שביעי

| 32

איתמר מרילוס

ס י פ ו ר מההפטרה

צילום: מתוך ויקיפדיה

קיצ חמ

, כשברחו

1967-

ב

בות דטרויט עולה עשנ

וצלפימ יורימ בכל מה

שזז, וילי ואחיו מוצאימ

את עצממ עמ רובימ על

גג בניינ. תשעה חודשימ

לאחר מכנ פרנק דויל,

שוטר ותיק, מנ ה לפ

ענח את תיק הרצח האחרונ

שעוד נותר פתוח ממהומות הגזע בעיר:

אשתו של חבר נורתה בחזה בליל

המהומות האחרונ. במשכ זמנ רב החקירה

לא מתקדמת, אבל לפתע כל הראיות

מתחילות להצביע לעבר וילי. השניימ

יוצאימ למרדפ מותח של חתול ועכבר,

שבו כל אחד מנ ה להקדימ את האחר

ולהוציא את האמת - האמת שלו על כל

פנימ - לאור. 'עיר המכוניות בוערת'

הוא מותחנ מ וגננ השואל שאלות חדות

ורלוונטיות עד היומ, על נקמה ו ליחה,

ועל הצדק שלא תמיד הוא בהישג יד,

ולעתימ רחוקות הוא צדק באמת.

התוועדות

הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ

עריכה: אהרוני ברנשטיין, יצחק קפלן

בהוצאת 'מעיינותיך' בשיתוף עם בית

עמ'

277 /

מכון הרב שטיינזלץ

אורות

ארבעים שיחות שקיים הרב שטיינזלץ במהלך התוועדויות שקיים עם תלמידיו

בישיבת תקוע הפכו לספר. המבקר מרגיש שהמילים מתיישבות על הלב ומניעות לפעולה

ביל מורי

עיר המכוניות בוערת /

תרגומ מאנגלית: יותמ בנשלומ.

עמ'

343 / '

הוצאת 'כתר

פר זה מאגד ארבעימ מנ ההתוועדויות

שקיימ הרב עדינ אבנ ישראל שטיינזלצ

עמ תלמידימ. בלשונ קולחת המנ ה לשמר

את החנ שבשיחה שבעל פה לצד בהירות

ופשטות, מובאות כאנ השיחות שהתקיימו

בישיבת תקוע )וחלקנ אפ ראו אור בע

לונ 'קרוב אליכ'( והועלו על הכתב על

ידי תלמידי הישיבה. הרב שטיינזלצ נוגע

בשורה רחבה של נושאימ, החל מפרק

העו ק בקריאה להגשימ את החלומות

עליהמ אנו חולמימ מילדות, ועד ההבנה

שאמ לא נעשה זאת לפחות שנהיה "בעלי

בתימ הגונימ".

בשנימ האחרונות הולכת ומתמלאת

מגירת 'ארונ ה פרימ הח ידי' לבני

הציונות הדתית. כמעט בכל ישיבת ה דר

או מכינה ניתנ למצוא תלמידימ המאמצימ

להמ הנהגות ח ידיות, תוכ לימוד תורת

הח ידות ובפרט תורת חב"ד. נדמה לי

ש' וד הק מ' העומד מאחורי משיכה זו

נובע מככ, שחב"ד קצת דומה לציונות.

לא בתכנימ שלה )שהרי היא בעיקר פונה

אל היחיד ולא אל הכלל(, אלא בלהט

הקיימ בח ידות חב"ד הקורא להשתפר

ולדחופ קדימה כל הזמנ.

אני חייב לומר שהבחירה בשמ ה פר

'התוועדות' )וגמ שרבוב בקבוקי שתיה

לאיור הכריכה( מרחיקה אותי כקורא.

מדוע שמ ה פר אינו מתייח לרעיונות

עצממ אלא לצורה בה המ מועברימ )תוכ

כדי התוועדות עמ אוכל ויינ(? בכל אופנ

זוהי הערה שולית, אז בואו נדבר קצת

על ה פר.

אומנמ המ קנות ב פר די צפויות, אכ

מה שמצא חנ בעייני הנ הדוגמאות המ

קוריות שהרב שטיינזלצ מביא לדבריו.

החשיבות של דוגמאות מעניינות היא,

שב ופ הנ יותר מתיישבות על הלב, מעו

ררות מחשבה ומניעות את האדמ לפעולה.

הנה דוגמה לדוגמה: "נניח שיש לי

מזוודה ואני מכני לתוכה משהו. אני

יכול להכני עוד כמה חפצימ ולדחוק

את הראשונ, אבל יש גבול לכמות שא

פשר לשימ במזוודה. אבל אמ נפעיל לחצ

כביר...בלחצ חזק מ פיק החלל יצטמצמ

והחומר יתפו עשירית מהנפח שלו, כי

ב כ הכול רוב המציאות היא חלל ריק...

זה מה שהרבי אמר. מה עושימ לבנ אדמ

שצועק שיש לו יותר מדי עבודה ומע

מ ה? העצה היא שייקח עוד. אדמ כזה

הופכ להיות וג אחר של חומר...כבר לא

אכפת לו". לא צריכ להיות חב"דניק )או

אפילו אדמ דתי( בשביל להזדהות עמ הר

עיונ המק ימ הזה של הצורכ לנצל את

הזמנ, ושככל שנדחו יותר נרגיש שיש

לנו דווקא יותר זמנ ולא פחות.

הרב שטיינזלצ עצמו )ומכאנ אני שולח

לו ברכת רפואה שלמה( משמש מל חי

לניצול זמנ. את ה פר הזה עצמו ניתנ אולי

לקרוא כביוגרפיה הפרטית שלו. מאחוריו

פירוש על הש" כולו שכתב לבדו, פי

רוש על חמישה חומשי תורה שכתב ועוד.

נקווה שנמשיכ ליהנות מתורתו עוד שנימ

ארוכות וטובות.