עושים עניין | מפתח לפעילויות הקרן לקידום מקצועי | גליון 35 | אפריל 2014 - page 32

מפגשיםעםאופקחדש
מפגשי ם עם
יעוץ וליווי להנהלה ולצוות,
להתמודדותעםהשינויים
מנהלים, רוציםלהפוךאת
צוותבית-הספרשלכם
למוביל ומגובש?
שינויים, דורשיםתמיכה ...
ואנחנו כאן בדיוקבשבילזה!
הקרן לקידוםמקצועי ממשיכה בפרוייקט 'מפגשים עם
אופק חדש' להענקת תמיכה לבתי-הספר הנמצאים
ברפורמת 'אופק חדש' ולאלה המתעתדים להצטרף,
בתכנית חדשנית להתמודדות אפקטיבית עם אתגרי
הרפורמה החדשה, במסגרת 3 מפגשי יעוץ להנהלה
ולצוות.
בפרוייקט פועלות ארבעה חברות המהוות את גופים
מבצעים. החברות כולן נבחרו בקפידה תוך שימת
דגש על יכולותיהן ומיומנותיהן בתחומי האימון והיעוץ
הארגוני:
המכון למנהיגותהומנית
מכון 'רביבים'
'משכוכית' – יעוץ והדרכה
choachvision
חברת
מתחילת הפרוייקט נהנו מהתוכנית כ-000,2 בתי-ספר.
מבדיקת המשובים עלה שממוצע שביעות הרצון של
המנהלים והמוריםעמדעל 6.9!
המנהלים ציינו בסיפוק רב את התרומה הגדולה של
התוכניתלהצלחתהשינוי בבית-ספרם.
עיקרי התכנית
עם כניסתם של בתי הספר לרפורמת 'אופק חדש'
זכאים לשלושה מפגשים: מפגש אחד עם מליאת
המורים, מפגשיעוצי אחדעםהנהלתבית-הספר ומפגש
שלישי לפי בחירת בית-הספר, יעוץ או מליאה לחדר
המורים.
ליועצים ניסיון רב במערכת החינוך בתפקידים שונים,
לאחר שעברו הכשרה ייחודית בנושאי הרפורמה.
הפרוייקט סייע למאות בתי ספר, לקדם את הרפורמה,
תוך מתן מענה הולם, הן לצרכי המורים והן לדרישות
הרפורמה.
היועצים מעניקים להנהלת בית-הספר כלים מיידיים
בנושאים: התמודדותעםהשינוי, מצוינותבעבודתצוות,
העצמתהמורה, מנהיגותחזון ושינוי, ממורה למנהיג.
פרוייקט 'מפגשים עם אופק חדש' מסייע להבין כיצד
למנף את העשייה החינוכית באמצעות הרפורמה,
להשביח את העבודה, להגיע לניצול משאבים
מקסימאלי ולהגיעלתוצאותהטובותביותר.
פרקא' – יעוץ להנהלה
מטרת הייעוץ לתת כלים מידיים להנהלת בית הספר
בכל הנושאיםשעוליםמההתמודדותעםתוכנית 'אופק
חדש'.
פרקב' – נושאיםלמליאה
להלן חמישה נושאיםלמפגשיםבמליאה, לבחירתכם:
גיבוש והיכרות
בעקבות המעבר ל'אופק חדש' קיים צורך גדל והולך
מצדהמוריםלמפגשיםשיעסקו בחיזוקהקשר ובגיבוש
בחדר המורים. הצורך נובע מהסיבות כדלקמן: השהות
המשותפת, מצבי אי וודאות, עבודת צוות ועוד. הכוונה
ליצור היכרות עמוקה יותר שתאפשר ותקדם את
פעילות 'אופק חדש'. מפגשי ההיכרות הללו ישולבו
בחלקים חוויתיים, גיבושיים, חלקם ישולבו בהומור
והחלק האחר בהפעלות ובדרכים חוויתיות אחרות
שיצרו אווירה מצוינת הן במהלך המפגש והן לאחריו.
יש להדגיש שבשוני ממפגשי חוויה אחרים אנו נרחיב
במפגשים אלה את ההיכרות האישית בין המשתתפים
כדי לתמוך במפנה החדששל 'אופק חדש' בו המורים
שוהים חלק מהזמן יחד וגם יוצרים יותר מגעים סביב
שעותהשהות והשעותהפרטניות.
32
1,33,34,35 22,23,24,25,26,27,28,29,30,31,...36
Powered by FlippingBook