Background Image
Next Page  6 16 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 6 16 Previous Page
Page Background

חינוך

הישג נוסף למערכת החינוך:

פרס התקשוב המחוזי

למידה דיגיטלית, כיתות חכמות, פורטלים חינוכיים, 001,2 מחשבים

הפועלים במוסדות החינוך, 006 מחשבים ניידים המופעלים על ידי

מורים וגננות, %2.49 מהכיתות במוסדות החינוך מתוקשבות ויחס

המחשבים לתלמיד העומד על 3.6, אלה כחלק ממהפכת התקשוב

שמוביל אגף החינוך במינהל שח"ק בעירייה, הובילו את אילת

לזכות בפרס הרשות המצטיינת בתחום התקשוב מטעם מינהל מדע

וטכנולוגיה של משרד החינוך, במקום הראשון במחוז דרום ובמקום

השלישי בארץ.

הפרס ניתן לעיר אילת בזכות תקשוב בתי הספר כחלק אינטגרלי מיעדי

הרשות, בתוך כך הובלת מהפכת התקשוב עוד לפני התוכנית הלאומית.

הטמעת למידה דיגיטלית בבתי הספר באמצעות הפעלת מיזם "סיסמה

לכל תלמיד" בכל בתי הספר היסודיים בעיר מתוך רצון ליצירת פלטפורמה

אחידה ומקדמת תקשוב. תמיכה בבתי הספר, כגון: תשתיות, אמצעי קצה,

סיוע למורים, הדרכות ועוד, בתוך כך אבזור בתי הספר החדשים ושדרוג

הקיימים, הכשרת צוות המורים והמדריכים בשיתוף מרכז פסג"ה. נראות

בפורטל הרשות לפרויקטים ויוזמות ייחודים של בתי הספר בתחום התקשוב:

כחלק מהאחידות והשיתופיות, גם פורטל אגף החינוך מתנהל בפלטפורמה

של סיסמה לכל תלמיד. באתר ניתן למצוא מיזמים שיתופיים לכלל בתי

הספר בעיר, דוגמת עירי אילת, גלישה בטוחה וכו'. השתתפות פעילה של

הרשות באירועים הקשורים לתחום התקשוב בקהילה, דוגמת חניכת הכיתה

הדיגיטלית הראשונה בבית ספר "מצפה ים", "ותיקים מספרים", ועוד. מודל

הפעלה ייחודי שיכול להוות השראה לרשויות נוספות (הפעלת מיזמים,

תכנית מערכתית בכל מוסדות הרשות): כל האמור לעיל מעיד על מודל

פעולה ייחודי, המקדם ומוביל את התקשוב ברמה עירונית מערכתית, תוך

שימת דגש על למידה שיתופית משמעותית הנעשית בין בתי הספר ובזכות

כל אלה, ניתן לאילת הפרס.

שעודד, ומלווה את מהפכת התקשוב

מאיר יצחק הלוי

ראש העירייה –

מראשיתה ברך את כל העושים במלאכה: "מהפכת התקשוב במערכת החינוך

היא חלק מההבנה שלנו את הצורך להציב את אילת כעיר חכמה המבינה את

הקידמה של האלף השלישי לטובת, בין היתר שיפור מתמיד בתחומי החינוך

וההוראה. בחרנו אסטרטגית להשקיע בנושא התקשוב במערכת החינוך

כחלק מהתוכנית האסטרטגית של עיר חכמה. לשמחתי, חברו לפעולה כוחות

מקומיים ושאינם מקומיים, הצלחנו לייצר שיתופי פעולה ושיח פורה בין כל

הגורמים והתוצאה היא הזכייה במקום הראשון במחוז דרום והמקום השלישי

בכל הארץ. נמשיך להשקיע במערכת החינוך בכלל ובתוך כך בתקשוב, לטובת

שדרוג מתמיד של מערכת החינוך ואיכות חיי התושבים". ראש מינהל שח"ק

, שיזם והוביל את המהלך בשנים הראשונות כחלק

ד"ר דרורי גניאל

בעירייה -

בקבלת

u

מחזון "עיר חכמה", ברך גם הוא את כל הגורמים השותפים למהפכה

הפרס וסיכם: "נעשה ונצליח שהרי ההצלחה היא נחלת המתמידים".

"זהו הישג חשוב ומכובד מאוד למהלך רב שנים שמובילה העיר אילת בתחום

– מנהלת אגף החינוך.

מירי קופיטו

התקשוב במערכת החינוך" ציינה

זה המקום לציין גם את השותפים לדרך ולחזון, המאמינים בעיר אילת

, בניהולה

"סיסמה לכל תלמיד"

כפורצת דרך ומשקיעים בה משאבים: מיזם

, המאפשרים להביא את הקידמה לאילת בהשקעה בציוד

מגי אסייג

של

השותף בחשיבה העירונית

מרכז פסג"ה

רב ובחשיבה פדגוגית חדשנית.

קרן

וההשקעה בהתפתחות המקצועית של צוותי החינוך בתחום התקשוב.

על התמיכה בניידים לסגלי ההוראה ובחיבור

אורי בן ארי

בניהולו של

"אתנה"

, המקצה ציוד רב לטובת

מפעל הפיס

לתפיסה העירונית "אילת עיר חכמה".

מוסדות החינוך. מנהלי ומנהלות בתי הספר, המדריכים העירוניים ועיריית

אילת, המסייעת בהקצאת משאבים יקרים ורבים מתקציבה לטובת המהלך

אבינועם

החשוב באמצעות אגף או"ש ומערכות מידע בעירייה, בניהולו של

. "השותפות הזו של

שלומי בן לולו

וצוות התקשוב החינוכי בניהולו של

נהרי

.

כולנו היא נקודת חוזק שמעידה שכך ניתן להפוך חזון למציאות" סיכמה מירי

הפיסיקאים מאילת טסו לשוויץ

לחקור חלקיקים

משלחת של 61 תלמידי כיתות י"ב מהמגמה העירונית לפיסיקה

ובראשה מיכאל מור, מורה הקבוצה וסגן מנהלת בית הספר התיכון ע"ש

)

CERN

גולדווטר, שבו לאחרונה ממסע לימודי בן חמישה ימים בסרן (

המרכז הגדול בעולם לחקר חלקיקים, הממוקם על גבול שווייץ-צרפת,

בו שותפות למחקר 12 ממדינות אירופה והחל משנת 3102 גם ישראל.

עם מרכז

מיכאל מור

המשלחת יצאה למאיץ במסגרת שיתוף פעולה שיזם

רמון בשנת 3102, בו הוצע לשתף את תלמידי מגמת הפיסיקה באילת

במחקר ובכתיבת עבודות גמר בהיקף של 5 יחידות לימוד. לנסיעה הצטרף

ממכון רמון שליווה חלק מהתלמידים במחקרם. "תלמידינו

ד"ר ניצן ממן

גם

זוכים להערכה רבה מהחוקרים שעובדים עמם בפרויקט זה ובפרויקט חקר

נוסף בהיקף של שתי יחידות לימוד, ו-41 מהם הגישו השנה עבודות גמר

בסיפוק רב.

מיכאל מור

מצטיינות" ציין

כחודש לפני יציאת המשלחת, ביקרה במרכז שבשוויץ, משלחת של שלושה

תלמידים מאילת. כאות ציון להצלחה של פעילות התלמידים בשתי המסגרות

הוחלט להוציא לסרן משלחת אילתית של 61 תלמידים לחמישה ימי לימודים.

"ראוי לציין שביקור במאיץ החלקיקים בשווייץ הוא חלומו של כל פיזיקאי,

וכמובן, שלא כל חוקר מצליח להגשימו" הוסיף מור.

– ראש מינהל שח"ק בעירייה ציין גם הוא בגאווה: "פעילות

ד"ר דרורי גניאל

חשובה זו מהווה נדבך חשוב נוסף ומשמעותי בקידום הוראת המקצועות

המדעיים והטכנולוגיים במערכת החינוך שלנו, שכבר רואים את תוצאותיו"

והוסיף: "באילת מגדלים חוקרים צעירים שאולי יצטרפו בעתיד לשורת

המחקר הראשונה של מדינת ישראל. אנו גאים בהם".

6

סיוון תשע"ה

>

מאי 5102

>

גיליון מס’ 63

>

כל אילת