Background Image
Next Page  4 16 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 4 16 Previous Page
Page Background

4

חדשות

בעניין זה ביקש ראש העירייה, כי יש להביא בחשבון הנגשה מרבית

לתושבי העיר אילת שעבורם מהווה השדה מרכז היציאה העיקרי

המהווה עורק חיים מרכזי לצרכי בריאות, חינוך, פרנסה, איחוד

משפחות ועוד, וכי יש לתת תיעדוף בחנייה לתושבי אילת. בדבריו,

נתן כדוגמה ראש העירייה, כי מידי שנה נרשמות כ – 000,05 טיסות

של תושבי אילת לטיפולים רפואיים. עוד ציין ראש העירייה את עניין

חשיבות הניקוז ונענה על ידי הגורמים, כי מתבצעות עבודות לבניית

סוללות הגנה כולל גשר בכביש 09. עוד ביקש ראש העירייה, כי

בעבודות תינתן עדיפות לתושבי אילת, במקומות שניתן לעשות כן.

ראש העירייה שברך על אופי וקצב העבודות עדכן, כי גם בעיר אילת

נערכים במרץ לקידום תכנון העבודות בשטח שדה התעופה המתפנה,

בהתאם לאישור המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, שאישרה בנובמבר

4102 קידום הקמת מתחם מלונאות, נופש, אטרקציות תיירותיות,

מסחר ומגורים במקום שדה התעופה באילת , אשר עתיד להתפנות

בהתאם להחלטת הממשלה בנושא. האישור ניתן במסגרת קידום

תכנית המתאר הארצית לשדות תעופה (תמ"א 51).

סנונית ראשונה של תיירות חורף

מגרמניה לאילת

לאחר 02 שנים בהן לא התקיים כל קשר אווירי בין גרמניה

לאילת, הודיעה חברת התעופה הגרמנית "גרמניה", כי בחורף

5102 תפעיל לראשונה קו טיסות ישיר, סדיר, חדש וייחודי

מדיסלדורף לאילת. הקו הישיר מדיסלדורף לאילת מתוכנן

להיפתח לקראת תחילת נובמבר 5102 ויפעל בשלב ראשוני

פעם בשבוע באופן סדיר. עוד תציע החברה גם טיסות מאילת

לגרמניה/דיסלדורף החל מ- 99 יורו לכיוון. הקו יאפשר לתיירים

רבים מגרמניה לבקר בנוחות ובקלות בעיר הנופש הדרומית

ויהווה סנונית של תיירות חורף מגרמניה.

חברת "גרמניה" הינה החברה הראשונה שפותחת טיסות סדירות ל/מ

אילת ל/מ גרמניה, לאחר שלמעלה מ – 02 שנים לא היה כל קשר

אווירי עם גרמניה ולמעלה מ – 6 שנים בהן לא היו כלל טיסות סדירות

לאילת משום יעד בעולם. אילת נבחרה על ידי החברה מבין 8 יעדים

בעולם, ביניהם עקבה ותצטרף עם הפעלת הקו לכ-041 יעדים ביניהם

ערי נופש מובילות כמו: קפריסין, האיים הקנריים, טנריף וכן לערים

גדולות כמו לונדון. העיר דיסלדורף נבחרה בזכות מיקומה הגיאוגרפי

וקרבתה להולנד ובלגיה המאפשר חיבור השדה לטיסות המשך רבות

ונוחות, באופן שיאפשר לתיירים רבים גם ממדינות אחרות באירופה

לבקר בקלות ובנוחות בעיר אילת ובים האדום. בשלב ראשון הטיסות

ינחתו בשדה התעופה "עובדה", אך בעתיד מתוכננות הטיסות לעבור

לשדה התעופה החדש שנבנה בתמנע.

, ציין כי מדובר בבשורה חשובה

מאיר יצחק הלוי

ראש עיריית אילת -

לתיירות הנכנסת לאילת. "אין לי ספק שקו חדש זה ישמש כקו מוביל

לקראת פתיחת קווים נוספים מגרמניה. אנו כאן באילת נערך נכון

אילת ממריאה

91 ק"מ צפונית לאילת נבנה בימים אלה שדה התעופה הבינלאומי

החדש ע"ש רמון שיועתק מטבורה של העיר אילת ויוכל להמריא

ולהנחית מטוסים מכל ולכל יעד בעולם. מי שנוסע בכביש הערבה

בואכה אילת כבר יכול לראות את העבודות האינטנסיביות

המתבצעות בעת הזו לקראת פתיחת השדה בחודש אפריל

7102. ארבע חברות קבלניות עובדות במקביל בתשתיות עפר,

בסלילה, בהכשרת רחבות המטוסים והחניות, בבניית מגדל

הפיקוח ובבניית בית הנתיבות. עיקר הבנייה הינה ירוקה וברובה

מחומרים אקולוגיים, חלקם חומרים בשימוש חוזר.

לטובת ביצוע העבודות הקימה רשות שדות התעופה שאחראית על

מאיר יצחק

בניית השדה, מינהלת הפעלה ומעבר. ראש העירייה –

והנהלת העירייה נפגשו עם צוות המינהלה, לדיווח על העבודות

הלוי

ולתיאום ציפיות. אורך המסלול החדש יהיה 6.3 ק"מ והשדה בנוי

לקלוט 8.1 מיליון נוסעים ומתוכנן לגדול במידת הצורך. כך דיווח

והוסיף, כי בעת הזו פועלות

– מנהל שדה התעופה

חנן מוסקוביץ

ארבע חברות קבלניות, ביניהן: חברת "ברד" המבצעת עבודות עפר

ותשתיות, חברת הדרכים של "אשטרום" המבצעת עבודות סלילה

ורחבות מטוסים, חניות ופיתוח, חברת "דניה סיבוס" שזכתה במכרז

לבניית מגדל הפיקוח, מרכז האנרגיה, תחנת שידור ומנהרת תשתיות

ועבודות נוספות לבניית בית הנתיבות וכן חברות קצ.א.א ומקורות

הפועלות להעתקת קווים כל אחת בתחומה.

העומד בראש המינהלת ציין, כי השדה נבנה בבנייה

שרון בן עזרא

ירוקה וכי נבחנת אפשרות להקים חווה סולארית בסמוך לשדה.

לדבריו, העבודות להקמת שדה התעופה מתבססות על תהליכי

עבודה אקולוגיים ורוב החומרים בהם משתמשים להקמתו הם

חומרים אשר הוצאו מהקרקע במקום. באתר הוקמה מחצבה

המסננת את החול והסלעים כאשר הסלעים משמשים להקמת

סכרים למניעת שיטפונות ואילו העפר משמש לסלילת הדרכים.

עוד צוין, כי מסלול הנחיתה וההמראה מורכב מ- 7 שכבות אספלט

בעובי של 05 ס"מ והוא מסוגל לשאת כל מטוס, מכל גודל. עוד בנושא

ההתייעלות האנרגטית, במקום הוקמה בריכת מים שיוקפאו לצורך

קירור הטרמינל העתידי. אורך הגדר שנסללה סביב השדה עומדת

על 11 ק"מ היקפי, ובמקום הוקמו תשתיות חנייה לכ- 007 רכבים,

והתשתית לכניסתה של הרכבת העתידית. מגדל הפיקוח שהקמתו

בעיצומה יעלה לגובה של 24 מטרים.

ניסן-אייר תשע"ה

>

מרץ-אפריל 5102

>

גיליון מס’ 53

>

כל אילת