שיעור חופשי / טבת תש"ף / ינואר 2020/ גליון 130

" שיחה טובה היא מוסיקה הנוגעת בלב המאזינים" (רלף וולדו אמרסון) במציאות של היום אנו ממעטים לדבר ומרבים לבטא רגשות שונים ונושאים מורכבים דרך "סמיילים" בהודעת טקסט, בתקווה שהצד השני יבין את כוונתנו. בכתבה זו אתאר את המתרחש בבית הספר "לבאות" בערד, בהנהלת הגברת סימה ברון, שהובילה לשינוי המתבטא בשיפור האקלים החיובי לצד העשרה פדגוגית בדרך למידה אחרת וחדשנית. אנו מאפשרות למידה של נושאים מורכבים וערכים הומניים כשהתלמידים מובילים ומנהלים את השיח בסבלנות, כבוד וערבות הדדית. בחדר TED למידה אחרת בחדר 1 הלמידה מכוונת מטרה לשיח TED דבור טיעוני ומשמעותי. התלמידים שלנו נכנסים לחדר בידיעה שהם צריכים לנהל שיח על נושא שלמדו עם המורה ביום קודם. ברגע שנכנסנו לחדר התפקידים מתחלפים: המורה עוברת להיות מאחורי הקלעים והזרקור מופנה לכיוון הילדים, שנדרשים לדבר ולשכנע את חבריהם המלומדים בדרך שהם בוחרים: פודיום הנואמים או שולחן עגול המיועד לדיון ושיח טיעוני. הם לומדים להציג את דעתם האישית והשונה באופן בו הם מרגישים בטוחים ומוגנים, בדרך המשפרת את ביטחונם העצמי ובצורה עניינית ומכובדת בנושאים מגוונים. תוכנית לימודים בית-ספרית 2 כדי שיוזמה תצא לפועל בצורה מיטבית יש צורך לרתום את כל השותפים בה באופן פעיל וחיובי, ולכן צוות בית הספר שקד על בניית תלב"ס (תוכנית לימודים בית-ספרית) בהלימה לצורכי בית הספר, התוכנית משלבת ארבעה תחומי דעת מובילים: תרבות יהודית ישראלית, שפה, מפתח הל"ב ומוסיקה - בהתאמה לגילאי התלמידים ולנושאים הרלוונטיים. דילמה חודשית - "כסולן וכחלק 3 הצוות החינוכי שקד מתזמורת" וחשב על שאלות מעוררות עניין בהן תלמידינו עוסקים אחת לחודש. הדילמה הנבחרת עוסקת בחג או מועד רלוונטי, בשילוב הערך החודשי בתחום מפתח הל"ב. התלמידים חוקרים, שואלים ומשכנעים את חבריהם בהעשרה רלוונטית ובהתאמה לכל שכבת גיל וכך נוצרת שפה משותפת. התלמידים מכינים עצמם לקראת הנאומים והדיונים ומצולמים כך שניתן ללמוד אחד מהשנייה ללא קשר לגיל וידע עולם. זוהי למידה P.B.L למידת חקר 4 בעלת ערך לרכישת ידע ומיומנויות המאפשרת הבנה עמוקה של תפישות ורעיונות ומוצגת כרלוונטית ובעלת משמעות עבור התלמידים. התלמידים חוקרים נושא בעל משמעות והשפעה על חייהם בהלימה לערך המוביל השנתי של תוכנית תרבות יהודית ישראלית ונוצר תהליך אישי, קבוצתי וכיתתי בעל חשיבות אינדיבידואלית וביטוי עצמי לכל תלמיד. אז מה יצרנו דור העתיד כבר כאן! 5 כאן? אפשרנו לדור הצעיר להכיר באופן מעמיק את הנושאים והערכים הערכיים המצויים בתרבות יהודית ישראלית, ובד בבד אפשרנו למידה מגוונת שמטרתה להביע ולייצר דעה אישית בשפה דבורה תקנית וברורה. התלמידים אפשרו לחבריהם להכיר אותם באופן אישי והחוויה הטובה השפיעה על המוטיבציה הלימודית ואפשרה להם ללמוד בדרך חווייתית, חוקרת ומעצימה וכן לרכוש כלים שילוו אותם בעתיד. // לומדים לדבר - ולהקשיב מורה נבוכים ליאת בן-חמו, מורה לגיל הרך, מחנכת ורכזת תרבות יהודית-ישראלית בבית הספר "לבאות" בערד, מסבירה כיצד היא והצוות החינוכי מובילים מודל לקידום ייחודי TED תרבות השיח הטיעוני והביקורתי, בין היתר באמצעות חדר ליאת בן-חמו עמותת המורים לקידום ההוראה והחינוך ע.ר. מיסודה של הסתדרות המורים "בית הוא המקום בו הסיפור שלנו מתחיל" היכרות עם תורת הפאנג שווי, שיטה סינית עתיקה לארגון חפצים באופן שיוצר אביטל לוביא כהן מנחה: הרמוניה. מגוון סדנאות מרחיבות לב וידע. חוויה הרמונית המאפשרת שינוי, בהנחיית מרצים מעניינים ומחדשים גשר לאדם - תקשורת ) NVC ( מקרבת היכרות עם "התקשורת המקרבת" - איך להתחבר ר באמצעות עבודה על סיפורי מקרה ֶ לעצמך ולאח ליאב ננדין מנחה: . והקשבה אמפתית לדעת, לקבל, לאהוב צלילים מרפאים מפגש מהעולם העתיק והחדשני, שבו נכיר את רפואת התדרים ונעסוק בריפוי ובהתפתחות בעזרת כלים תרפויטים, כמו קערות טיבטיות, קערת קריסטל, גונג ועוד. מעיין בדנני ולימור לין מנחות: בעין טובה כל הקורה לא במקרה; אנחנו חיים בעולם רב-ממדי. במפגש נכיר כלי עוצמתי להבנת התמונה הגדולה יותר של החיים. דפנה שחר מנחה: עיצוב אנושי מפגש עם שיטת "העיצוב האנושי" "), המעניקה כלים Human design"( למציאת השפה הייחודית של כל אדם ומסייעת לו להתפתח כאינדיבידואל. ג'וליה קראקובה מנחה: אושר בשלושה צעדים חדש! שי לצוותי הוראה טופס בקשה מקוון לסדנה והנחיות: באתר עמותת המורים לתיאום סדנה: אידאה - גוף, נפש, תודעה גבוהה, 058-5689888 ' טל 2020 ינואר < שיעור חופשי 40

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==