Background Image
Next Page  6 / 24 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 6 / 24 Previous Page
Page Background

6

יום שלישי

01. ה״אחר״ כמעצים, כחובה וכהתגלות

שיחה עם עולמו הרוחני של אביעזר רביצקי

ד"ר אבינעם רוזנק

₪ 35

מחיר

| 18:00-19:30

המלמד מחשבת ישראל נדרש להזדהות עם ה״אחר״ כמהלך פדגוגי בו המורה

מחוייב לייצג נאמנה את העמדה שאינה מסכים לה - אם החליט ללמדה. זה

דורש פתיחות רוחנית עמוקה, כמו גם נאמנות וקרבה אינטימית לטקסט הנחקר.

על הכלת ״אחרים״ רבים, התבוננות ביקורתית על תרבות

ד"ר אבינעם רוזנק

המערב וחשיבה מחודשת על איכות המחשבה הקבלית.

11. מגדלים בשמים - ״האוצר״

ליאור בן אברהם

קטעי קריאה:

|

ד"ר רוחמה אלבג

₪ 49

מחיר

| 18:00-19:30

001 שנה לפטירתו של י.ל.פרץ. בחייו, היטיב פרץ להתבונן ביהודים, לא רק

בעיר הולדתו זמושץ', בוורשה בה התגורר ובעשרות כפרים ועיירות בהם ביקר

במסע מיוחד שערך בפולין. הרשמים שליקט שימשו לו מצע רב-רושם, מלא

אהבה אך גם ביקורתי, ליצירות המופת שחיבר.

בעקבות סיפור "האוצר" שהשפעתו הגיעה עד ל"הפרוטה"

ד"ר רוחמה אלבג

לש"י עגנון.

יוקרנו צילומים נדירים מהעיר זמושץ' וסביבותיה.

21. משיח לא בא, משיח גם לא מעניין?

פרופ׳ בנימין בראון

₪ 35

מחיר

| 18:00-19:30

הציונות עוררה באורתודוקסיה שני סוגי שיח: מעשי-ארצי ומשיחי-גאולתי.

את שיח הגאולה קידם הרב קוק. הוא ראה במפעל הציוני כהתנוצצות אור

הגאולה; מנגד ניצבו האדמו"רים ממונקאטש ומסאטמר שראו בציונות ״עקבתא

ן, מתלמידיו של פרופ'

פרופ׳ בנימין בראו

דמשיחא״, הפורענות שלפני הגאולה.

אביעזר רביצקי, מנתח את הנושא ותוהה איך קרה ששיח הגאולה ירד מסדר

היום. מה זה אומר על הרעיון המשיחי? על המדינה? עלינו?