Background Image
Next Page  8 / 36 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 8 / 36 Previous Page
Page Background

6

בחינוך מיוחד

M.Ed.

התכנית נועדה להכשיר מומחים חינוכיים בקידום תלמידים עם צרכים מיוחדים, ברוח הגישה

החברתית-תרבותית בעלת המאפיינים ההומניסטיים. גישה זו מכבדת את התלמיד ורואה

בתכנית ייחשפו הסטודנטים לידע העדכני ביותר

בו אדם שלם בעל רצונות, צרכים ועוצמות.

הקיים אודות מאפיינים וצרכים מיוחדים של תלמידים, ויקבלו כלים שיסייעו להם לערוך מחקר

בתחום החינוך המיוחד.

בשיעורים השונים יוצגו שיטות מתקדמות המיועדות להעריך את יכולותיהם של התלמידים עם

הצרכים המיוחדים ואת פוטנציאל הלמידה שלהם. במהלך הלימודים ילמדו הסטודנטים להכין,

ליישם ולהעריך תכניות התערבות במטרה להעצים את יכולותיהם של תלמידים אלה.

הסטודנטים יוכשרו להוביל את תחום החינוך המיוחד בבתי הספר בהם ישתלבו- הם ילמדו

לשתף פעולה עם צוות המורים, עם אנשי המקצוע הפרא-רפואיים ועם משפחותיהם של

התלמידים.

בוגרי התכנית ישמשו מומחים במסגרות משלבות וגם במסגרות של החינוך המיוחד שבהן

מתחנכים תלמידים עם לקויות למידה ו/או עם לקויות אחרות.

(12 ש"ש)

מבנה תכנית הלימודים

קורסי יסוד- 5 ש”ש חובה

אשכולות- 6 ש”ש חובה ו-6 ש”ש בחירה

סמינריונים- 4 ש”ש

קורסי יסוד- חובה

שם הקורס

מרצה

ש”ש

הגישה החברתית תרבותית ללמידה

פרופ’ אלכס קוזולין

1

שיתוף פעולה עם צוות רב-מקצועי בבית ספר ובקהילה

ד”ר ארז מילר

1

ילד מיוחד, משפחה וקהילה

ד”ר ארז מילר

1

בחינה ביקורתית של סוגיות עדכניות: דילמות בשילוב

ד”ר עמוס פלישמן

1

לקויות למידה במתמטיקה

ד"ר אביטל רותם

1

אשכול מחקר- חובה

סטטיסטיקה ושיטות מחקר כמותיות למתקדמים

ד”ר אריאלה טייכמן

ויינברג

2

סוגיות במחקר איכותני

ד”ר אפרת קס

1

אשכול הערכה

קורסי בחירה

יסודות האבחון הפסיכולוגי

ד”ר ארז מילר

1

הערכת יכולת הקריאה והכתיבה: היבט תרבותי/חברתי, קוגניטיבי

ורגשי

ד”ר הילה פלור

2

הערכת הפוטנציאל הלימודי

פרופ’ אלכס קוזולין

1

הערכה והתמודדות במתמטיקה

ד"ר אביטל רותם

1

סמינריון*: סוגיות באיתור קשיים בקריאה, מהתאוריה לפרקטיקה

ד”ר הילה פלור

2