Background Image
Next Page  20 / 36 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 20 / 36 Previous Page
Page Background

18

בחינוך מתמטי לבית הספר היסודי

M.Ed.

במרכזה של תכנית הלימודים נמצא תחום דעת חדש יחסית שהתפתח מאוד בחמשת העשורים

האחרונים. תחום זה חוקר את דרכי החשיבה של תלמידים כשהם רוכשים ידע מתמטי, מטרת

התכנית היא להרחיב ולהעמיק את הידע המתמטי ואת הידע הפדגוגי-מתמטי של המורים

המלמדים בבית הספר היסודי. כמו כן נותנת התכנית מענה לקשת רחבה של תלמידים

ומתייחסת לאלה המתקשים, לאלה המתקדמים ולאלה עם הצרכים המיוחדים. התכנית מקנה

כלים להוראה בכיתה הטרוגנית, מציגה את הקשרים בין תחומי ידע שונים ומציעה דרכים

להטמיע בהם חשיבה מתמטית. בנוסף לכך, חושפת תכנית הלימודים תחומי דעת הנושקים

לליבת הקורסים של התכנית, כמו הוראה ולמידה במסגרת רב-תרבותית, חינוך מיוחד ותחושת

מסוגלות.

(12 ש"ש)

מבנה תכנית הלימודים

אשכול העמקת הידע הפדגוגי-מתמטי - 01 ש”ש חובה, 3 ש"ש בחירה

אשכול העמקת הידע המתמטי והרחבתו - 3 ש”ש חובה 2 ש”ש בחירה

אשכול החינוך המתמטי כתחום מחקר - 3 ש”ש חובה

אשכול העמקת הידע הפדגוגי-מתמטי

שם הקורס

מרצה

ש”ש

קורסי חובה

תיאוריות למידה ופרשנויותיהן בהוראת המתמטיקה

ד”ר חנה שטיין

1

חשיבה מתמטית: סוגיות נבחרות

ד”ר ראיסה גוברמן

1

נושאים בהוראת המתמטיקה - מאפיינים

פרופ’ שלמה וינר

1

נושאים בהוראת המתמטיקה - תהליכים

פרופ’ שלמה וינר

1

פרשנויות שונות של תכניות הלימודים במתמטיקה

ד”ר טלי וולך

1

מאפייני תלמידים מתקדמים במתמטיקה ואסטרטגיות עבודה איתם

ד”ר ראיסה גוברמן

1

סביבות למידה ככלי לטיפוח תובנה מתמטית

ד”ר דבורה גורב

1

דידקטיקה של הוראה בין-תחומית הקשורה במתמטיקה

ד”ר ראיסה גוברמן

1

חלופות בהערכת ההישגים

ד”ר דבורה גורב

1

הקשבה ופרשנות כפרקטיקות של הערכת תלמידים

ד”ר טלי וולך

1

קורסי בחירה

מאפייני תלמידים מתקשים במתמטיקה ואסטרטגיות עבודה איתם

ד”ר דבורה גורב

1

פיתוח תחושת מסוגלות מקצועית של המורה למתמטיקה כמרכיב

בקידום הפרופסיונלי והאישי (סמינריון)

ד”ר אפרת קס

2

הוראת המתמטיקה בכיתה ההטרוגנית (סמינריון)

ד”ר ראיסה גוברמן

2

שילוב הילד מהחינוך המיוחד בכיתה ההטרוגנית במתמטיקה

ד”ר עמוס פלישמן

1