Background Image
Next Page  24 / 76 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 24 / 76 Previous Page
Page Background

24

המסלול וההתמחות (חוג) לחינוך מיוחד

בחינוך ותעודת הוראה

B.Ed.

תואר ראשון

ראש המסלול: ד"ר בקי לשם

ראש החוג: ד"ר ערן עוזיאלי

מטרת הלימודים

במערכת החינוך בישראל לומדים תלמידים עם צרכים מיוחדים מגוונים. הלימודים במסלול זה

מכשירים אנשי חינוך להוראה במסגרות לחינוך מיוחד, המטפלות באוכלוסיות עם לקויות קשות

ובמסגרות שילוב, המטפלות באוכלוסיות עם צרכים מיוחדים בתוך מסגרות החינוך הרגיל.

נושאי ההכשרה

ההכשרה להוראה בחינוך המיוחד מקנה כלים אקדמיים מקצועיים להוראה לתלמידים עם צרכים

מיוחדים, ובכלל זה הכרת אוכלוסיות תלמידים עם צרכים מיוחדים, הכרת דרכי אבחון, תכנון והוראה

המותאמות לקידום אוכלוסיות מיוחדות בתחומים ההתפתחותיים והאקדמיים, פיתוח אישיותו של

המורה כאדם ערכי, מחויב ובעל יכולת התבוננות פנימית. במסגרת הלימודים במסלול מושם דגש על

חשיבות הגישה הייחודית לכל ילד, מתוך ראייה הומנית-שיקומית.

במסלול זה ניתן לבחור בין שלוש אפשרויות:

. א

מסלול גננות בחינוך המיוחד ובחינוך הרגיל: התכנית מאפשרת הוראה בגילאי הגן

(גילאי 6-0) במסגרות החינוך המיוחד והחינוך הרגיל.

. ב

מסלול רב-גילאי דו-חוגי כללי: התכנית מכשירה להוראה בכל מסגרות החינוך המיוחד

בכיתות א'-יב'. במסגרת ההתמחות יש לבחור אחד מבין השילובים הבאים: חטיבה בחינוך לשוני

בשילוב עם ספרות או חטיבה בחינוך לשוני בשילוב עם היסטוריה.

. ג

מסלול רב-גילאי דו-חוגי משולב: התכנית מכשירה להוראה במסגרת החינוך המיוחד. סטודנטים

בתכנית ילמדו התמחות נוספת מהמסלול היסודי או העל-יסודי בהתמחויות מתמטיקה או טבע.

קורסים לדוגמה מתכנית המסלול:

פיתוח וקידום שפה בקרב ילדים עם צרכים מיוחדים

מבוא ללקויות קשות וליקויי חושים

אוטיזם

ADHD

איתור וטיפול בהפרעות התנהגות

פיגור שכלי

ליקויי שמיעה

מלגה

בגובה שכר לימוד

מלא בשנה א' ובשנים

ב' ו-ג' מלגה בגובה

%05 משכר הלימוד

לבעלי נתוני כניסה

גבוהים