ל לטיפוח זהות
¢
רן האדריכל אבא אלחנני ז
ישראלית באדריכלות העניקה השנה לראשונה שני
Æ
פרסים במסגרת התחרות השנתית שהתקיימה בפקולטה
אלמנתו של
¨
על ידי חנה אלחנני
≤∞∞π≠
הקרן הוקמה ב
כדי להנציח
¨
ובתם עדית
¨
ל
¢
אדריכל אבא אלחנני ז
בוגר הפקולטה
≠ ®≤∞∞∏≠±π±∏©
את פועלו של אלחנני
אדריכל והיסטוריון של האדריכלות
¨
לארכיטקטורה בטכניון
Æ
בדרך שתהווה המשך לדרכו ולמפעל חייו
הישראלית
עם הקמת הקרן הוחלט כי הפרויקט הזוכה בתחרות ייבחר
בהשראת עבודתו של אבא אלחנני והעקרונות שהנחו
הפרויקט הנבחר יציג תרומה מקורית עיונית או
Æ
אותו
Æ
אקספרימנטאלית לקידום המעשה האדריכלי הישראלי
הפרס נועד להכיר ולהנציח את תרומתו הייחודית של
ולעודד התייחסות יצירתית
¨
האדריכל אבא אלחנני
אשר ביקשה לחזק את הקשר
¨
ומקורית בהשראת עבודתו
Æ
ההיסטורי המקומי כמקור השראה לתוכן האדריכלי
פתחה
¨
שעבדה עם אבא אלחנני
¨
אדריכלית גבי נוסבאום
Æ
את הטקס וסיפרה על האיש ומשנתו
כדי לשפוך אור על עולם האדריכלות המקומית והדיונים שהעסיקו אותו
מרצה בכירה בפקולטה את
¨
שיפטן
ר אלונה נצן
¢
פתחה ד
¨
לאורך השנים
דבריה בפני הקהל באולם בהזכירה את תרומתו של אבא אלחנני לשיח
עת
כתב
≠ ±π∂∂≠
שהקים ב
®
Tvai
©
מגזין תוי
Æ
הציבורי בנושא האדריכלות
הציג פרויקטים אדריכליים ויתר על
¨
שיצא בהוצאה עצמית וללא כל תמיכה
יצר שיח בתחומים שונים ופתח לדיון ציבורי נושאים תכנוניים שונים כמו
¨
כן
Æ
בנייה לגובה ושילוב אמנות באדריכלות
שנה לאחר
¨±π∂∏≠
דוגמה אחת לשיח ציבורי משמעותי הוא זה שהתנהל ב
הדיון עסק
Æ
סביב תכנונה הפיזי של העיר ירושלים
¨
מלחמת ששת הימים
תוך הענקת
¨
בשאלה אם על העיר להיות מודרניסטית ברוחה ובעיצובה
או שחשוב יותר לשמור על צביונה כעיר
¨
הכבוד הראוי למקומות הקדושים
שהוזמנו על
¨
בדיון ההוא השתתפו אישים מרכזיים מרחבי העולם
Æ
קודש
חתני פרס נובל
¨
אנשי רוח
¨
ביניהם אדריכלים
Æ
ידי ראש העיר טדי קולק
Æ
ותיאולוגים
ביוזמתו של
¨
התכנסה בירושלים
¨
שפטן
ר נצן
¢
סיפרה ד
¨±π∑∞
בדצמבר
לדיון בקביעת דמותה של העיר
¨
הוועדה לעיצוב עירוני
תת
¨
ראש העיר קולק
לואיס קאהן
אדריכלים בעלי שם מרחבי העולם
בין המוזמנים
Æ
ירושלים
לורנס
¨
י
ß
איסמו נוגוצ
¨
בקמינסטר פולר
¨®
שרצה לראות בעיר מרכז בינלאומי
©
Æ
הלפרין ואחרים
הוזמן לטקס הענקת הפרסים
¨
בוגר הפקולטה
¨ß
אדריכל ישראל גודוביץ
אותו הפיק בשנת
¨¢
במימד הזמן
¢
ש אלחנני כדי להקרין את הסרט
¢
ע
יחד עם הבמאי ברק שקין בתגובה לתוכנית שיקום השכונות שהגתה
±π∂∑
ניסה להדגים בסרטו
ß
גודוביץ
Æ
ממשלת ישראל כפתרון דיור לזוגות צעירים
Æ
את רעיון הבינוי ללא פינוי
כאשר הקרינה על המסך מסמך שמצאה
ß
שיפטן הפתיעה את גודוביץ
נצן
הזמנה להקרנת
אמריקאי לואיס קאהן
בארכיון של האדריכל היהודי
נענה
¨
ב
¢
שישב באותם ימים בארה
¨ß
גודוביץ
Æ
הוועדה
הסרט בפני חברי תת
להזמנתו של ראש העיר קולק והגיע לארץ כדי להקרין את הגרסה
הסרט היה בזמנו חלק מהדיון
Æ
הוועדה
האנגלית של הסרט בפני חברי תת
¥≥
דורשי הטכניון
נושאת פרסים
מקומיות
ל
¢
הפרסים הראשונים מטעם קרן האדריכל אבא אלחנני ז
לטיפוח זהות ישראלית באדריכלות
¨
שהתעורר בארץ ולכן טקס הענקת פרסי אלחנני היה
Æ
במה מתאימה להקרנתו
¨
שיפטן
לטעמה של נצן
האחד הוענק
Æ
השנה העניקה הקרן שני פרסים
שלושה
אגמון ויגאל טרטקובסקי
יעל חן
¨
ליאיר וייס
Æ
סטודנטים הלומדים זו השנה החמישית בפקולטה
הפרויקט שהגישו השלושה עסק בקשר שבין האדם
למרחב הציבורי דרך התמקדות בשכונת רוממה
Æ
המורכבת ברובה מאוכלוסייה חרדית
¨
בירושלים
על מאמר המבוסס
¨
הפרס השני הוענק לאוריין שחר
¨
עולם מעגלי
¢ ∫
שכותרתו
¨
על עבודת הדוקטורט שלה
Æ¢
חצור לקבר חוני המעגל
בין תל
עולם ישר זווית
התחרות פתוחה לכל הסטודנטים בפקולטה
בתחילת שנת הלימודים
Æ
לארכיטקטורה ובינוי ערים
ובו מפורטים
¢
קול קורא
¢
מפרסמת הפקולטה
וכן עיקרי
¨
הנושאים אשר ייכללו במסגרת התחרות
אשר ברוחם מנוהלת התחרות
¨
העקרונות המנחים
Æ
ולאורם נבחר הפרויקט הזוכה
אוריין שחר מציגה את העבודה המבוססת
על עבודת הדוקטורט שלה
ק
ß
אדריכל ישראל גודוביץ
יושב מימין
Æ
אדריכל גבי נוסבאום
47,44,45,46 33,34,35,36,37,38,39,40,41,42,...1