לזכרם
≤π
®ß
מיל
©
אלוף
¨
הקמת הגן זכתה לתמיכתו של נשיא הטכניון דאז
Æ
והוא משתרע על שטח של כעשרים דונם
¨±π∏≤≠
הגן האקולוגי בטכניון הוקם ב
להקמת
Æ
אורגון
¨
ין
ß
אדריכל נוף נודע מאוניברסיטת יוג
¨
התכנון הופקד בידיו של פרופסור רון לובינגר
Æ
ולסיועם של אהרון ומרים גוטווירט
¨
עמוס חורב
Æ
מחצבות וצדי כבישים
¨
תכליתיים המתאימים לייצוב ולשיקום מדרונות
שנות מחקר על צמחים רב
±μ
הגן קדמו כמעט
השתתפות
ª
באוניברסיטה העברית וברחובות
בגוש עציון וחזית
©
במלחמת השחרור כחובש
עבודה כחוקר מרעה בחוות הנסיונות
ª®
ירושלים
שהות בת שנתיים באוניברסיטת
ª
בנווה יער
¨
ושליחות מטעם משרד החוץ
ª
קליפורניה בברקלי
שבמהלכה הקים חלקות ניסוי והדגמה של צמחי
רו
ß
מרעה במדרונות הלחים של הר הקילימנג
Æ
למחצה של ארץ המסאי
ובשפלה השחונה
אקולוגיה כמדע הוליסטי
הצטרף נאוה לפקולטה להנדסה
±π∂μ
בשנת
שבה לימד עד פרישתו לגמלאות
¨
חקלאית בטכניון
Ʊπ∏∏≠
ב
¨
הוא נחשף לתחומי ההנדסה
¨
בטכניון
¨
כאן
חשיפה אשר
הארכיטקטורה והתכנון הסביבתי
פיתוחה של
סימנה את כיוון התפתחותו העתידי
בשנות חייו
Æ
תחומי
האקולוגיה כמדע הוליסטי ובין
מדע
¢
האחרונות עסק בביסוס העיוני והמעשי של
הכולל מודעות גדולה יותר
¨
כמדע רחב יותר
¢
הנוף
המגשר בין מדעי הטבע ומדעי
¨
לצורכי העתיד
Æ
הרוח והאמנות
¨
החברה
פרופסור נאוה היה אחד ההוגים והמייסדים של
¨
האגודה הישראלית לאקולוגיה ולמדעי הסביבה
ויחד עם פרופסור ליברמן מאוניברסיטת קורנל הוא
את הספר האנגלי הראשון בנושא
±π∏¥≠
פרסם ב
הוא היה המנהל המדעי
Æ
האקולוגיה של הנוף
שהיה התיכון
¨
הראשון של בית הספר בשדה בוקר
פרופסור
Æ
הראשון בארץ שהתמחה בחינוך סביבתי
נאוה היה גם מראשוני הפעילים למען איכות
הוא ושותפיו למחקר הוכיחו כבר
Æ
הסביבה בחיפה
באמצעות צמחים רגישים
¨
בראשית שנות השבעים
את קיומם של ריכוזים גבוהים של
¨
לזיהום אוויר
הפוגעים גם
¨
אוזון ופלוארידים
¨
חמצנית
גפרית דו
Æ
בבריאות האדם
לשנות את המציאות
שקרא
¨
פרופסור נאוה היה חוקר ואיש מעשה
Æ
לעמיתיו לפעול לשינויה של המציאות האקולוגית
אם ישכילו האקולוגים להבין שתפקידם חורג
¢
וכי עליהם ליצור גם
¨ß
מידע סמנטי
ß
מייצורו של
שיסייע לשנות את המציאות על
ß
מידע פרגמטי
ß
¨
אמר
¢¨
ידי השפעה ישירה על מקבלי ההחלטות
ועימה
¨
או אז תשתנה לטובה המציאות האקולוגית
¢
¢Æ
המציאות האנושית
Æ¢
כי האדם עץ השדה
¢
ציונה נאוה ליד השלט
בגן האקולוגי
הגן האקולוגי
Æ
מטרות מחקריות וחינוכיות
47...,30,31,32,33,34,35,36,37,38,39 19,20,21,22,23,24,25,26,27,28,...1