מגזין הטכניון | סתיו 2019

47 שעושים את הענן. התרשמנו גם מהעיקרון הראשון של אמזון: אובססיביות ללקוח לא כסיסמה אלא כאורח חיים." 40- וכך, ארבע שנים אחרי הקמתה, ביום ההולדת ה תמורת Annapurna Labs של בשארה, נמכרה מיליון דולר והפכה ל"זרוע השבבים" של 360- כ אמזון. רכישתה של אנפורנה הובילה לגידול דרמטי במספר העובדים וזימנה לחברה אפשרויות חדשות. "שבבים לענן הם תחום חדש שמשתנה במהירות עצומה," אומר בשארה, "ובמסגרת אמזון אנחנו עובדים למעשה לצד הלקוחות שלנו - אנשי הענן. הקירבה הזאת מאפשרת לנו ממש לשנות סדרי עולם, כי במקום שאנשי התוכנה שלהם יצטרכו להתמודד עם שבבים של חברה חיצונית הם יכולים להגדיר לנו מה בדיוק הם רוצים מהשבב." "בילי ונאפע," מסכם פרופ' בירק, "הם נציגים מצליחים של שתי אוכלוסיות מיעוט הנחשבות חלשות - פליטי מלחמה וערבים ישראלים. הם עברו דרך ארוכה שהתחילה בטכניון, עברה בגלילאו ובמרוול והמשיכה ביזמות עם חברה חדשה לגמרי ששניהם הגו והקימו. הקריירה שלהם מוכיחה שישראל, עבור אנשים מוכשרים שאינם מפחדים מעבודה קשה, היא ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות." מימין לשמאל: אביגדור וילנץ, נאפע בשארה והרבויה ביליק עם ילדיו אורי ומאיה המוצרים המתחרים, אחרת אין סיכוי. ומה היה המוצר? "הסתכלנו על עולם הטכנולוגיה," אומר ביליק, "וראינו שבזמן שכל חברות התוכנה המובילות הן חברות חדשות יחסית, חברות החומרה הן חברות ותיקות. למה? כי כדי להתמודד בעולם החומרה דרוש גב כלכלי עצום. למרות זאת החלטנו להתמקד בתחום החומרה, כי ידענו שככל שהקיר גבוה יותר - ההזדמנות גדולה יותר." לדברי פרופ' בירק, "כל החברות המובילות התמקדו באותה תקופה באחד מהשניים: עיבוד או תקשורת. אנפורנה הגיעה עם ההבנה שצוואר הבקבוק נמצא בתפר שבין שניהם והציגה פתרון: חומרה הנמצאת בכל שרת בענן ומאיצה את פעילותו בהקשרים של תקשורת, אחסון וניהול משימות." במהלך ארבע שנות קיומה העצמאי צברה החברה בהדרגה לקוחות גדולים וקטנים, אך רק אחד מהם בלט באופן מיוחד: אמזון. "בכלל לא תכננו למכור את אנפורנה," אומר ביליק, "ובטח לא התכוונו לעשות אקזיט רגיל שיעלים את החברה המקורית. הרכישה הייתה עבורנו הזדמנות להצטרף לחברה אחרת, חברה עם תרבות ניהולית מיוחדת מאוד. בדרך כלל כשאתה מציע מוצר ללקוח חדש שולחים אליך אנשי שיווק וביורוקרטים, אבל באמזון פגשנו מהרגע הראשון את המפתחים, האנשים

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==