±∞
˙ „ Ï Â ‰ † Ì Â È
מדי שנה מעניק הטכניון כ-021 תארי דוקטור
וכ-006 תארי מגיסטר. בכל אותם סטודנטים
- תלמידים לתארים מתקדמים - מטפל בית
הספר ללימודי מוסמכים. אחריותו של בית
הספר מתחילה משלב קבלת הסטודנטים
ללימודים, דרך מעקב אחר התקדמות
לימודיהם והמלצה על מלגות ופרסים, וכלה
בבדיקת זכאותם לתואר בשלבי הגמר.
‰È¯ÂËÒ‰
השנה מלאו חמישים שנה לבית הספר, שנוסד
רשמית ב-6591. עם זאת, כבר בשנת 1591
הוגשה בטכניון תזה לתואר שלישי בנושא
"רדיואקטיביות של מעיינות חמי טבריה". זו
היתה אחת משלוש התזות הראשונות
לדוקטורט שהוגשו בטכניון. כעבור שנה הוענק
הדוקטורט הראשון במדעים טכניים לאליעזר
מישקין, וב-3591 התקבלה במושב הקורטוריון
ההחלטה על כינון מרכז ללימודי מוסמכים.
ÌÈÎÓÒÂÓ†Ûχ†±µ†¨‰˘†ÌÈ˘ÈÓÁ
בשנת 4591 כבר היו רשומים לתארים גבוהים
כ-05 סטודנטים. על כך ועל פרטים נוספים
הקשורים לתולדות בית הספר ניתן לקרוא
בספרו של קרל אלפרט, "הטכניון".
פרופסור נתן רוזן, תלמידו של אלברט איינשטיין,
מונה לדיקן הראשון של בית הספר. דמות
משמעותית נוספת מאותה תקופה היא אריקה
שלוסר, שהיתה מזכירת בית הספר במשך 41
שנה )2791-8591(, עד למינויה לממונה על לשכת
הסגל האקדמי, שם עבדה עד פרישתה ב-6791.
כיום אין ספק שהעבודה המפורסמת ביותר
שנכתבה במסגרת בית הספר הינה עבודת
הדוקטורט של פרופסור אהרן צ'חנובר, בהנחיית
פרופסור אברהם הרשקו, אשר הוגשה לסנט
הטכניון בשנת 1891 וזיכתה אותם בפרס נובל
בכימיה לשנת 4002," אומר דיקן בית הספר
פרופסור משה שפיטלני.
מאז הקמתו הכשיר בית הספר 596,21 בעלי
תואר מגיסטר ו-391,3 בעלי תואר דוקטור
בהנדסה, מדעים, ארכיטקטורה, רפואה והוראה.
מזכירת בית הספר, גברת יהודית גולן, אומרת
כי כיום רשומים בבית הספר כ-008,3 משתלמים
לתארים גבוהים. "בית הספר הוא, מבחינות
רבות, הראי של הטכניון כאוניברסיטת מחקר,"
אומר פרופסור שפיטלני. "לכן המדיניות שלנו,
בגדול, הינה שיפור מעמדו של בית הספר בארץ
ובעולם. המטרות העיקריות הן הגדלת מספר
המשתלמים, שיפור היחס בין מספר
הדוקטורנטים למספר המסטרנטים והגדלת
החשיפה הבינלאומית.
"אני, יחד עם סגני, פרופסור גדי שוסטר
)הפקולטה לביולוגיה(, ובעזרת הצוות הנפלא
של בית הספר, ובשיתוף פעולה מלא עם ראשי
הוועדות ללימודי מוסמכים ביחידות האקדמיות
בטכניון, נדאג לכך שכל משתלם לתואר גבוה
יקבל את התנאים הטובים ביותר לממש את
כישוריו ושאיפותיו בנתיב המדעי, ההנדסי או
המקצועי המעניין אותו".
ÈÂÈΈ‰·‰‡†¯ÂÙÈÒ
"עמית, ניב וגוני הם ילדינו, אולם במידה רבה הם גם ילדים של בית הספר ללימודי מוסמכים בטכניון, שכן אני ושירלי רעייתי נפגשנו בפקולטה
להנדסה ביו-רפואית בהיותנו סטודנטים לתארים מתקדמים. על דשא הפקולטה המטופח התפתחה ידידות שאט אט התעצמה, ובחודש נובמבר
6991 נישאנו, והעניין המשותף בלימודים ובמחקר היווה נדבך נוסף בחיי הנישואים שלנו. לאורך כל שנות הלימודים היינו שנינו מתרגלים - שירלי
תרגלה בעיקר בפקולטה להנדסה ביו-רפואית ואני תרגלתי בעיקר בפקולטה למתמטיקה.
הודות למלגות יכולנו להקדיש את מלוא זמננו ללימודים. מדיניות המלגות לא רק סייעה במימון שכר הלימוד, אלא גם אפשרה מחיה ברמה סבירה
והאיצה בנו להתמקד במחקר ולסיימו בפרק הזמן שהוקצב לנו. כסטודנטים בבית הספר ללימודי מוסמכים נחשפנו לאוכלוסיית החוקרים, השתתפנו
בכנסים מדעיים ואף הצגנו את תוצאות המחקרים בכנסים אלה. כזוג נשוי אף נשלחנו לייצג את הטכניון בקרב דורשי הטכניון בארה"ב.
ניב בננו הבכור נולד בשנת 8991 ויכול היה כבר להצטרף לטקס הענקת תואר המגיסטר של שירלי ולטקס הענקת תואר הד"ר שלי שנה מאוחר
יותר. בחלוקת תואר הד"ר של שירלי בשנת 3002 כבר הצטרפה עמית לאחיה. מאז הצטרפה גם גוני הקטנה למשפחתנו. כיום אנו שוהים בחו"ל,
ובקיץ הקרוב נשוב הביתה. כפי שכבר נאמר, בית אינו רק המדינה, השפה, החברים והמשפחה - בית עבורנו הוא גם הטכניון, בית הספר ללימודי
מוסמכים ובעיקר הפקולטה שבה למדנו ונפגשנו. שנינו אסירי תודה לטכניון, ומקווים שגם ילדינו יזכו להמשיך וללמוד בין כתליו.
אין ספק שהלימודים בטכניון היוו עבורי חוויה מעשירה ומפתחת, שהתוותה את כל דרכי המקצועית, נושא המחקר שלי היה בתחום עיבוד אותות
בביו-רפואה, ומשם מצאתי את דרכי לתחום התקשורת שבו אני עוסק עד היום."
‡¯ÈÙ˘†¯È‡È†∫·˙Î
¢Ô‡Î†È˙˘‚Ù˘†ÌÈ˘‡Ï†˙„‰¢
È˙ËÈϘφÌÈÎÓÒÂӆȄÂÓÈÏφ¯ÙÒ‰†˙È··†ÌÈ„ÂÓÈω†Ï˘†Ì˙Ó¯˙†˙‡†ÍȯډφÈφ‰˘˜
ÌÈ··Â˙ÒÓ‰†ÌÈÈÂËÈ·‰Ó†„Á‡†ÏΆÆÈ˙ÈÈÂÂÁ·†ÔÂÈÎˉ†Ï˘†Â˙ÂÈÊίӆ˙‡†‡Ë·Ï†‰˘˜†¨ı¯‡·
¨‰Î¯Ú‰≠˙˙†‰È‰˙†‰Î¯Ú‰†ÏΆƇφ‡Â‰˘†˙¯Óφ¨ÈË˙Ù†ÚÓ˘È‰Ï†ÏÂÏÚ†˘‡¯·†ÂÈ˘ÎÚ
‡†¨Ô‡Î†È˙˘‚Ù˘†ÌÈ˘‡Ï†˙„‰†Â¯˜†≠†ı¯‡·†Èφ¯˜˘†ÌÈ·Âˉ†Ìȯ·„‰†ÏΆËÚÓΆÈÎ
Èχ†¨ı¯‡·†ÈÏ˘†˙·ÂˆÈΉ†ÌÈ˘‰†Âȉ†ÔÂÈÎË·†ÌÈ„ÂÓÈω†˙Â˘†ÆԇΆÈ˙˘Î¯˘†‰Ï΢‰Ï
≠†ÂÈχ†¯ÂÊÁφÁÓ˘†„ÈÓ˙†È‡Â†¨·Â‰‡‰†È˙ȷφÍÙ‰†ÔÂÈÎˉ†ÆÏÏη†‡Ï‡†¨ı¯‡·†˜¯†‡Ï
Æͯ·ӆ‰Ê†˙È·†‰È‰È˘†ÆÌȯ˜È†ÌÈ˘‡†˘Â‚Ùφ¨·Á¯˙Ó†‡Â‰†Íȇ†˙‡¯Ï
È˘†¯‡Â˙φ„Óφ¨ÔӈΆȄ˜¯‡†¨·˙ÂΉ©
®‰ÏÎÏÎφ†˙Ù˙¢Ӊ†˙ÈÎÂ˙‰†¨Ï‰È†‰ÈÈ˘Ú˙†˙Ò„‰Ï†‰ËϘٷ
פרופסור אלפרד ברוקשטיין
)מימין( והדיקן הנכנס
פרופסור משה שפיטלני
48...,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20 2,3,4,5,6,7,8,9,1