שביעי

רויקט "תורת גיבורימ" ופתח עמוד פיי בוק שבו פיר מ מאמרימ על תורתמ וכתביהמ של גיבורי המלח מה. מתוכ מאמרימ אלה הוא עמל על "חומש תורת גיבורימ", השוזר את יפוריהמ דרכ פרשת השבוע. בחודש האחרונ יצא הכרכ הראשונ על פר בראשית, ובעתיד ייצאו שאר החומשימ. שגב מחבר בינ פרשות התו רה לגיבורימ שנלחמו בעוז רוחמ והצי לו את המדינה מתהומ עמוקה יותר. לא בכדי איור השער הוא של משה שפירא, אביו של מ"ר ענר שפירא ז"ל, מ מלי הגבורה ביומ ההוא. בפתח אחת מהרצאותיו, בפני קהילת אבני החו שנ בגבעת שמואל, הציג שגב שתי שאלות: מה הדבר הראשונ שעולה 7 לכ בראש כשמזכירימ את פרעות באוקטובר? ואמ נצטרכ למקד את הזיכרונ מאותו היומ בנקודה אחת בלבד, מה הוא יהיה? הרוב המוחלט השתמש במילימ הפ קרה ומחדל. שגב הדגימ כיצד אפשר לקחת יפור, וממנו ללמוד על הפקרה ומחדל - אכ גמ על האכזריות החמא ית ועל הגבורה והתושייה בצד היש ראלי. ואיזו נקודה נדגיש בבוא היומ? שאלנו מדוע חייבימ להתמקד בנ קודה אחת. בתשובתו המלומדת ה ביר שגב כי לזיכרונ יש תנועה דינמית, שמתכנ ת לנקודה מרכזית. הוא הביא את מלחמת יומ הכיפורימ כדוגמה. "היא נתפ ת כאנ כמחדל, למרות שה תיימה בניצחונ. עובדה שאחרי מלחמת ששת הימימ, המצרימ וה ורימ התכו ננו למלחמה נו פת, ואחרי יומ כיפור אנואר אדאת הגיע לירושלימ לעשות שלומ. לכנ עלינו לשאול, לאיזו נקודה באוקטובר - 7 ראוי לכנ את זיכרונ מחדל, אכזריות או גבורה?". "פרעות" הוא השמ שמ קפיד שגב לה באוקטובר. אבל השמ הזה 7 צמיד ל מזכיר אירוע קטנ יותר של עשרות .1,200 הרוגימ, ולא "אנחנו צריכימ להבדיל בינ אמי רה מהרגש לאמירה מהשכל", הוא אומר. "אמ שורד שואה המתגורר בעוטפ אומר שהרגיש שואה באותו היומ, עלינו לכבד זאת. אבל בהיבט ההי טורי, כמדריכ מ עות לפולינ, 90 צילום: חיים גולדברג, פלאש 29 | 03.10.25 | ערב סוכות תשפ"ו | 656 גיליון

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==