שביעי
31 | 27.06.25 | א' בתמוז תשפ"ה | 642 גיליון תנופת בנייה. רחוב המלך ג'ורג' "אנחנו יודעימ שירושלימ לא יכולה להציע דירות במחירי עיירות בפריפריה, אבל בהחלט שואפימ לא פשר דיור בר השגה, בפרט לצעירימ בתחילת דרכמ. יש תוכניות להשכ רה ארוכת טווח, פרויקטימ בשיתופ פעולה עמ עמותות ומ לולי זכאות לצעירימ. היעד הוא שכמה שיותר צעירימ - יחידימ, זוגות, משפחות צעירות - יוכלו להרשות לעצממ לחיות בירושלימ בלי לצאת ממנה". מנתוני הלשכה המרכזית ל טטי טיקה והעירייה עולה כי בשנה שעברה ניתנו בירושלימ היתרי בנייה יחידות דיור - מ פר ח ר 7,700 ל תקדימ בהי טוריה של העיר. כמו כנ, בארבע השנימ האחרונות ניתנו היתרימ אלפ יחידות דיור חדשות. 28 לבניית כ רק במהלכ השנה שחלפה הביאה העירייה לאישורנ ולכני תנ לתוקפ של 16 תוכניות בנייה רבות, הכוללות כ אלפ מ"ר לטובת 512 , אלפ יחידות דיור אלפ מ"ר של שטחי 303 , מבני ציבור אלפ מ"ר עבור 59 תע וקה ומ חר ו חדרי 1,400 מלונות )תו פת של כ מלונ(. כמו כנ, בשנה האחרונה אוש יחידות דיור במ 9,000 רו יותר מ גרת תוכניות פינוי בינוי ונכונ להיומ מצויות בשלבי קידומ שונימ תוכניות אלפ יח"ד. 72 כאלה בהיקפ של כ בעירייה מציינימ כי כדי לענות על הביקוש ועל מנת שיותר ויותר צעירימ יבחרו לגור בעיר, המ מו בילימ בנייה חדשה, התחדשות עי רונית ופיתוח מרכזי תע וקה ותש תיות, לצד פיתוח העיר בכלל תחומי החיימ - הרחבת תשתיות תחבורה, טיפוח ושדרוג המרחב הציבורי והמשכ פיתוח של עוד ועוד מתקנימ ותשתיות פורט, תרבות ופנאי. במקביל לפעילות בתחומ הבנייה, משקיעה עיריית ירושלימ באפיקימ תומכימ כמו מוקדי תע וקה, המש לבימ חדשנות טכנולוגית, אקדמיה ויזמות, פיתוח תשתיות ותחבורה ציבורית מהמובילות בארצ ובעולמ, שדרוג המרחב הציבורי המשלב טבע עירוני, פנאי ותרבות, והשקעה גדו לה במערכת החינוכ. "אחד היעדימ המשמעותיימ שלנו הוא שצעירימ יתגוררו גמ בשכונות ותיקות, ויגוונו את הרכב התוש בימ בכל רחבי העיר", מ בירה דיינ. "אנחנו מעוניינימ לא רק לשמור על הצעירימ בעיר, אלא לעודד פרי ה רחבה ואיכותית. שכונות ותיקות כמו קריית היובל, קריית מנחמ, רוממה, בקעה, הקטמונימ, פ גת זאב ואח רות מקבלות היומ דגש בתוכניות התחדשות עירונית. אנחנו פועלימ גמ ליצירת קהילות צעירימ שמובילות שינוי חברתי, תרבותי וקהילתי מהש טח - ככ שהשכונות הוותיקות יהפכו גמ לשכונות מבוקשות, עמ שילוב בינ תושבימ ותיקימ לצעירימ שמחדשימ את המרקמ". בנו פ, היא מפרטת על פתרונות התחבורה והתע וקה שעתידימ לתמוכ בצעירימ לעבור או להישאר בירו שלימ. "אנחנו רואימ את זה כמרכיב קריטי. אי אפשר לדבר על דיור לצ עירימ, בלי לדבר על ניידות ותע ו קה. בשנימ האחרונות הושקעו משא בימ רבימ בתחבורה ציבורית: רשת הרכבת הקלה, קווימ חדשימ, שבילי אופניימ, והיד עוד נטויה עמ הקווימ החדשימ של הרכבת הקלה שייפתחו בשנתיימ הקרובות, ועמ רכבת יש ראל שתגיע גמ לתחנות חדשות במ רכז העיר. "היומ אפשר להגיע מתל אביב לירושלימ בתוכ חצי שעה באמצעות הרכבת. זה שינוי משמעותי. בתחומ התע וקה, העיר הופכת למוקד של הייטק, חינוכ, בריאות, תרבות, אמ נות וחברה אזרחית - עמ אפשרויות רבות לבוגרי אקדמיה, יזמימ ופריל נ רימ. בנו פ, אנחנו מפעילימ מרכזי צעירימ שמ ייעימ לצעירימ למצוא עבודה, ללמוד ולעשות שינוי חברתי". בתחילת השנה פיר מה הלמ" ממי שעזבו את הארצ גרו 5,000 ש בירושלימ. כיצד אתמ מחזקימ את הזיקה לעיר ולמדינה בקרב הצ עירימ? "אנחנו מתמודדימ עמ מגמה עול מית של ניידות גבוהה, במיוחד בקרב צעירימ. עמ זאת, החיבור לעיר, לקהילה ולזהות הוא חלק מהותי ממה שאנחנו פועלימ לחזק. דרכ עשייה קהילתית, מעורבות חברתית, חיבור לאקדמיה, לתרבות וליזמות - אנ חנו בונימ כאנ משהו משמעותי. יש תחושת שליחות בלהיות ירושלמי, וזה משהו שאי אפשר לקחת. אנחנו מא מינימ שאמ העיר תדע להציע מענה אמיתי לצרכימ של צעירימ - דיור, תע וקה, תחבורה וקהילה - יותר צעירימ יבחרו להישאר בה ואפ לחזור לגור בה, ולכנ אנחנו פועלימ בתחו • מימ אלה ביתר שאת". בשיתוף עיריית ירושלים צילום: איתמר כהן
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==