שביעי

09.05.25 | י"א באייר תשפ"ה | 636 גיליון | 20 מה שקרה השבוע בישיבה בשומרון הוא דוגמה לטרלול ולטמטום, אבל ניסיונות ההפרדה לא יעזרו: יש בישראל תנועה שמארגנת מפגשי שיח בין בני"שים לקפלניסטים, שבסופם הם מוכנים לסכן את חייהם אחד עבור השני. לתנועה הזאת קוראים מילואים 90 צילום: אייל מרגולין, פלאש חֹפֵר גּוּמָּצ בּוֹ יִפּוֹל, לימדנו החכמ באדמ, ואינ לי פק שהוא התכ וונ לפוליטיקאימ שלא משתחררימ מהעי וק האווילי בשכר הח"כימ, מ רבימ לגלות איפוק ב י י ושכל ישר, וכורימ לעצממ בור רק כדי לק פוצ ראש לתוכו. בואו נודה: כולנו ע וקימ בשכר שלנו. אינ אחד מבינ קוראי הגיליונ שלא מש תוקק לקבל העלאה ומהרהר בככ. אלא מאי, מעטימ מאיתנו קובעימ לעצמנו את השכר וגמ משתכרימ מקופת הציבור. יבובימ על הנושא 100 בעבר כבר נעשו )"חזירימ!"(, עד שהוחלט שוועדה חיצו נית תפקיע מהח"כימ את העי וק בנושא. ועדת אלבשנ מנפקת המלצות ומכני ה קצת שכל ישר, אבל גמ היא לא מצליחה להציל חוכמולוגימ מעצממ. השבוע היה זה ח"כ פופולי ט מהליכוד )איכ זה תמיד האחרונימ שהיית חושב( שהגה רעיונ מבריק: להוריד את שכר השופטימ ולהשוותו לשכר הח"כימ. לא דאגה לקופה הציבורית הניעה אותו, אלא המחשבה שמהלכ אנטי שופטי יזכה אותו בהמונ לייקימ ושכוייח. מצב ווינ ווינ: אמ ייכשל, לפחות יחשופ את בזבזנות השופטימ. ואמ יצליח, יזכה להכני להמ. בלהיטותו, חפר האיש גומצ לכל הקואליציה. כתבתי כאנ כמה וכמה פעמימ על הנושא. שכרו של ראש הממשלה צריכ לעלות משמעותית, וככ גמ שכר הח"כימ. אני זוכר ח"כ מיהדות התורה מ תובב במשכנ עמ התלוש שלו ומתלוננ על קשייו. הבנתי לליבו. יש שלל נימו קימ לתמוכ בהעלאה, והמתקפות על כל העלאה לוקות בפופוליזמ. הבעיה היא הדוגמה האישית. או אמ לדייק - הזחיחות והיהירות לחשוב שאינ משמעות להתנהלותכ, ומק ימומ תטענ שהשמאלנימ הארורימ רודפימ אותכ כי אתה בעד ארצ ישראל. מזל שמישהו בממשלה קיבל לב ופ שכל והבינ איכ משחקי הגנונ האלה נראימ בימימ שבהמ מורימ נאבקימ על שכרמ, ואלפי משפ חות רועדות מפחד הדפיקה בדלת. שמועה נוראה פשטה השבוע: קבוצת בחורימ ממיטב הצאנ נתפ ו מתרפ ימ בפני הפריצ. כלומר, בישיבה בשומרונ יזמו מפגש עמ שלושה אנשי ארגונ אחימ לנשק. "שאלות נוקבות" ,הבטיחה המו דעה בישיבה, "להקשיב באמת, לשאול באומצ". פעמ קראו לזה מינריונ גשר. או צו פיו . או פנימ אל פנימ. אלא שפעמ זה פעמ. השבוע, ה יפור הזה הצית לבבות. "מפגש של האנ והנאנ ת", זעק ע קנ פוליטי. "דיונ על מהות הבגידה", קבע טמבל אחר. "א ור לתת להמ שומ לגיטימציה, חובה ל לק אותמ", התנפח שלישי. ארגונימ חרד"ליימ הפעילו לח צימ על ראשי הישיבה, שנבהלו וביטלו את המפגש. זו אחת הדוגמאות היותר ברורות לטמטומ, רידוד וטרלול השיח. אחימ לנשק לא היו מגיי ימ חבר אחד נו פ מקרב נוער השומרונ. אינ כנה לחינוכ הטהור. ההתעקשות הקנאית "לא לתת לגיטימציה" הופכת להתעקשות שלא לדבר, לא להתווכח, לא לעשות שומ דבר כדי שאולי מתישהו נחיה פה יחד. יש ארגונימ שמדפי ימ מדי חודש הרבה משכורות כדי לדאוג שחלילה לא נלמד להתווכח בכבוד. זה לא יעזור להמ. במקביל לני יונות ההפרדה האלה, פועלת בישראל תנועה רחבה שמארגנת מפגשי שיח ו"שאלות נוקבות" בינ ימנימ לשמא לנימ. בני"שימ וקפלני טימ נפגשימ לדבר על פוליטיקה, על רבנות ועל הקרע החברתי. ב ופ המפגשימ המ ממש מוכנימ ל כנ את חייהמ אחד עבור השני. לתנועה הזאת קוראימ מילואימ, והיא חשובה לעתידנו פי כמה מאותמ פעילימ • שפלגנותמ אומנותמ. akiva333@gmail.com עקיבא נוביק שיחת מזנו ן

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==