שביעי

יהדות שגיא אברהמוף צילום: מירי שמעונוביץ', לע"מ "תאהבו את התנ"ך, זה הכי חשוב": טיפ מאלעד יניר, החתן העולמי הטרי הוויתור על החברים, על תנועת • הצפייה בחידונים כילד קטן • ואיך סגנו עזר לו לזכות? • הנוער ואפילו על הלימודים בישיבה להיכל התהילה התורני 16 שיחה עם הנער שנכנס בגיל רק ביומ שלישי, כמעט שבוע לאחר שהוכתר לחתנ התנ"כ העולמי, עזב אלעד יניר את מחנה החידונ. על אפ הימימ שחלפו, נראה שהוא עדיינ מתקשה לעכל את כני תו להיכל התהילה התורני. "הכל התחיל בבית, כי לי ולאבא שלי היה קשר (, תלמיד כיתה 16) מיוחד דרכ התנ"כ", מ פר יניר בתיכונ אמית בר אילנ פתח תקווה. "מדי שנה 3' י צפינו יחד בטלוויזיה בחידונ ביומ העצמאות, ותמיד אמרתי לעצמי שאולי יומ אחד גמ אני אשתתפ בו". כבר כילד קטנ, יניר התחבר במיוחד ל פרי הנביאימ יהושע, שופטימ ושמואל. הראשונ במשפחה שני ה את מזלו היה אחיו הגדול, שהגיע למקומ הרביעי בחידונ הארצי. בכיתה ג' זכה אלעד ל יימ את התנ"כ לראשונה, וב ופ כיתה ח' החליט לצאת למ ע אל עבר החידונ העולמי. "המורה רשמ אותי ושלח לי את החומר ללמוד לחידונ, אבל לא באמת למדתי בצורה רצינית. באותה שנה הגעתי רק לשלב המחוזי, והבנתי שאני צריכ לקחת את עצמי בידיימ וללמוד באופנ יותר אינטנ יבי". במשכ שנה שלמה הקדיש יניר את זמנו ללמידה. "זה תהליכ שיש בו קשיימ בדרכ. אתה יודע שיש המונ מת מודדימ חזקימ, ושואל את עצמכ אמ יש לכ בכלל יכוי. הרבה אנשימ לא מתחילימ בכלל כי המ מפחדימ להיכשל. אינ ודאות שתצליח. אתה יכול ללמוד שנימ ולא לנצח". איכ לומדימ את כל הפרטימ הקטנימ שנדרשימ  מהמתמודדימ בחידונ? "זו הנקודה. הבנתי שאני צריכ ללמוד איכ ללמוד. חקרתי שיטות, דיברתי עמ זוכימ קו דמימ, קראתי פרימ של אלופי זיכרונ, והתחלתי ליישמ את זה על פ וקי התנ"כ עמ משמעת עצמית גבוהה". שילמת מחיר על הבחירה במ ע הזה?  "ויתרתי על מפגשימ ויציאות עמ חברימ, כי הייתי צריכ ללמוד. לא יצאתי לקור מדריכי מש"צימ, שהייתי אמור להשתתפ בו. אפילו לישיבה לא הגעתי במשכ זמנ רב, כדי להתמקד בהכנה לחידונ. בבית היו יותר מדי ה חות דעת, אז הלכתי לבית מדרש של 'תורה נוער' וישבתי שמ. נשארתי מדריכ בעזרא, אבל אפילו זה הפכ משני". "לפתח תכנים שיגיעו לציבור הרחב" בקרב המותח ש יימ את החידונ, ניצח יניר את אילנ רמ מארה"ב. "הכרנו במחנה, שבו מתמודדימ מכל העולמ נפ גשימ ומתגבשימ. בשבת שלפני החידונ שיחקנו יחד משחק תנ"כ שהוא המציא, וזה עזר לי ללמוד ממקומ של הנאה. הוא בחור מדהימ שאוהב תנ"כ ויודע בצורה מפליאה". חבריו ללימודימ עודדו אותו מקרוב )"אלעד הניצ חונ", כתבו על אחד השלטימ(, והכינו עבורו קבלת פנימ מיוחדת לקראת שובו לישיבה. מנכ"ל רשת אמית, ד"ר אמנונ אלדר, בירכ את יניר ואמר: "זה הישג אישי ראוי להוקרה של נער שהציב לעצמו משימה לא פשוטה, הש קיע, התמיד והגיע ליעד. אלעד מצטרפ לתלמידינו דוד שאשא ודביר מרצבכ, חתני התנ"כ מלפני שנה ושלוש שנימ, ואנו גאימ בהמ ובמוריהמ". ומה האתגר הבא של יניר? "החידונ הוא רק על חצי מהתנ"כ, אז יש עוד ללמוד את החצי השני", הוא מפטיר בחיוכ. "אני רוצה להעמיק, ללמד ואולי גמ לפתח תכנימ שיעזרו להביא את התנ"כ לציבור הרחב". יש לכ עצה למי שמתחיל עכשיו את המ ע לעבר  החידונ? "תתחילו מהאהבה לתנ"כ, זה הדבר הכי חשוב כדי להצליח בחידונ. דברו עמ זוכימ משנימ קודמות, וחפשו • שיטות למידה שמתאימות לכמ". ומה עם החצי השני? יניר מקבל את הפרס מידי ראש הממשלה הבנתי שאני צריך ללמוד איך ללמוד. חקרתי שיטות, דיברתי עם זוכים קודמים, קראתי ספרים של אלופי זיכרון, והתחלתי ליישם את זה על פסוקי התנ"ך עם משמעת עצמית גבוהה "אלעד הניצחון". 3' החברים מכיתה י שבאו לתמוך 09.05.25 | י"א באייר תשפ"ה | 636 גיליון | 16

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==