שביעי

22.02.19 | י"ז באדר א' תשע"ט | 344 גיליון שביעי | 4 אמ נ ו ן ש ו מ ר ו ן בחרה לה "חיות אדם", זה הכינוי שאושרת קוטלר עניק לחיילי צה"ל. דבריה נאמרו בהקשר להתעללות לוחמי גדוד נצח יהודה בעצירימ ערבימ שהיו מעורבימ ברצח חבריהמ. אבל מבחינתה זה גורפ: "שולחימ ילדימ לצבא, לשטחימ, ומקבלימ אותמ חיות אדמ - זו התוצאה של הכיבוש". בעבר גמ השוותה את יח לוחמי צה"ל למ תננימ מאפריקה ליח מ של חיילי מדינות אירופה כלפי היהודימ שנ ו מהנאצימ. קוטלר אינה ה יפור. גמ כעיתונאית לא זכורימ ממנה הישגימ מרשימימ. דמותה מוצפת כקריזיונרית המתפרצת על אנשי הפקה, צורחת ומנבלת פיה בגלל בעיות טכניות או כשהיא מצווחת על תחקירנית ומטלטלת אותה על איחוריה. אולי לא באופנ חייתי אכ גמ לא הכי ימפטי. המשטרה אמורה להחליט. אבל היא מבטאת עולמ דימויימ ומושגימ שמתגלגל פה כבר שנימ. 'הכיבוש' המשחית. את כולמ. את לוחמי צה"ל, את המת נחלימ ואת המדינה. עצמ ההגדרה 'כיבוש' נתונה במחלוקת פו ליטית בישראל ההולכת ומוכרעת לטובת הימינ. אבל אמ נתייח רק לעצמ טענת השליטה על עמ אחר כגורמ משחית, ראוי היה שיופיעו מחקרימ מדעיימ שמוכיחימ את התזה. כאלה החושפימ את הפגיעה המדינתית, חברתית, נפשית, שנוכחות צה"ל בחברונ ובפאתי שכמ גורמת לנו כחברה וכיחידימ. את השלכותיה על חיי היומ יומ ואולי על האלימות במועדונימ. מחקרימ שמאששימ נכנ לצבא כעלמ חמו 18 את תיאוריית ההשחתה שבה נער בנ דות ויוצא ממנה כחיית טרפ. קוטלר, בהודעת ההבהרה, הדגישה שגמ ילדיה שירתו ביהודה ושומרונ. היא רק לא ציינה אמ אותה חייתיות ניכרת גמ בהמ. צה"ל מטבעו, ביו"ש, בגבול עזה או בלבנונ, מאומנ לח ל אויב. להרוג, לאבד ולהשמיד. זו דרכו של צבא לנצח את שונאיו. הוא מאמנ את טיי יו להפיל מטו י אוייב, להפציצ מהאוויר, מכשיר את תותחניו לירי פגזימ ואת לוחמיו לצלופ בראש ובלב של מטרות דמות. על פי תיאוריית הכיבוש, הרי שככל שדרגת הלוחמ גבוהה מחברו חייתיותו גדולה הימנו. אז מה נאמר על אהוד ברק, גנצ ויעלונ? • נבזות תיאוריית 'הכיבוש' גוברת ככל שזה נוגע לאוכלו ייה היהודית ביו"ש. בעיקר בשבוע שבו עוד נערת פו טר לח ד, אהבה ונתינה, נאנ ה ונרצחה ע"י עוד ערבי שחונכ מגיל קטנ הפוכ ממנה. צעירימ וצעירות יהודימ שנולדו לתוכ 'הכיבוש' נח שפימ במלוא צניעותמ ותפארתמ, רגע אחרי הירצחמ ע"י חיות אדמ ערביות בני גילמ, כבעלי מידות טמירות ואוהבי אדמ. הט ק טימ המושמעימ לזכרמ ולהנצחתמ מכילימ תמיד אופטימיות ותקווה. פחות נקמה ושנאה. אוכלו יית יהודה ושומרונ היהודית, ברובה המוחלט, והדברימ ניכרימ בישובימ מבודדימ בלב אזורי 'הכיבוש', היא חברת מופת של אידיאליזמ לאומי וערבות חברתית. אחוזי הפשיעה בה נמו כימ, נתוני ההתגיי ות של צעיריה גבוהימ. תושביה המ ראשוני התורמימ בכל תחומ ובכל מדד למרות שנתוני ההכנ ה לנפש המ מהנמוכימ בישראל. אז מה עושימ עמ אושרת קוטלר? ממליצימ לה להיזהר מהמא הצמיד לה. יש להניח ששירתו כלוחמימ ביהודה 13 בטחימ שערוצ • ושומרונ. מה נאמר על ברק, גנץ ויעלון? חיילי נצח יהודה על נבזות תיאוריית • בין אושרת קוטלר לרצח אורי אנסבכר 'הכיבוש' המכתימה את חיילי צה"ל ומתיישבי יהודה ושומרון ראוי היה שיופיעו מחקרים שמאששים את תיאוריית ההשחתה שבה נער נכנס לצבא כעלם חמודות ויוצא ממנה כחיית טרף. קוטלר הדגישה שגם ילדיה שירתו ביו"ש. היא רק לא ציינה אם החייתיות ניכרת גם בהם למצולמים אין קשר לכתבה | ,90 צילום: יעקב נעומי, פלאש amnonzst@gmail . com …… …

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==