שביעי

19.10.18 | י' בחשון תשע"ט | 326 גיליון שביעי | 4 א ל י סה ר elisahar16@gmail.com לת גובות: ……… רשת 'אגאדיר' החליטה להוציא את הבייקון מהתפריט ולפתוח סניף כשר בבני ברק. בעלי החברה הדגיש שמדובר בשיקול עסקי וכל 'אבירי הדמוקרטיה' הסתערו עליו. "ההדתה נכנסת אלינו לתוך התפריט", זעקו ב'הארץ' אני מוצא את עצמי משתומם לעיתימ די קרובות, איכ הצד החילוני/ שמאלי-קיצוני מטיפ בזמנ האחרונ על שלטונ דמוקרטי, על הזכות לבקר ול מחות על מעשיה של ממשלת ישראל ומכה על החזה שלכ: "אשמת, גזלת, דיברת דופי", אבל כשזה מגיע לצד שלו - כל אותמ 'ערכימ נעלימ' של הדמוק רטיה נעלמימ כלא היו. הנה, קחו לדוגמה את א פ הראל, מגיש טלוויזיה בעברו. במ גרת ריצתו השולית והמופרכת לראשות עיריית תל אביב הוא החליט להביע גישה 'ערכית' עאלק, וטענ שאי אפשר לחזור לשג רה אחרי האשמות להטרדה מינית ויח לנשימ, גמ כשה יפור נגמר בחו ר האשמה. אבל אותו הראל העליב פגי עה מינית די בוטה בח"כ רוחמה אברהמ אלפ שקלימ. האמ 120 ואולצ לשלמ לה לגיטימי לרוצ לראשות עיריית תל אביב ולחזור לשגרה אחרי פגיעה כזאת? והנה דוגמה מרגיזה ומקוממת עוד יותר. לפני כחודש וחצי החליטה רשת ההמבורגרימ הארצית 'אגאדיר' להוציא את הבייקונ )קרי: חזיר( מהתפריט שלה בכל המ עדות. בד בבד החליטה הרשת לפנות לקהל יעד חדש ופתחה ניפ כשר בהשגחת הרב מחפוד באזור הע קימ המתחדש של בני ברק. הרשת החילונית געשה ושצפה. 'לקוחות' טענו כי החליטו להדיר את רגליהמ מהמ עדה. נאצות, חרמות ומה לא, הועפו לכל עבר. "אגאדו ימ", הייתה תגובה אחת, ומגיב אחר טענ: "אני מברכ את המגמה שלכמ לבוא לקראת הציבור הדתי. אני אבוא לקרא תכמ גמ כנ ולא אגיע ל ניפימ שלכמ יותר". איתנ טרבלו , מבעלי הרשת, ני ה לה ביר ש"לא יכולנו להרשות לעצמנו שורה בתפריט שלא מוכרת ולא קיימת למעשה עקב המחלות בשוק החזיר, ומדובר בשיקולימ כלכליימ נטו. מאוד מרגש לראות קהל דתי אוכל אצלנו". מחליט בעלימ של חברה, פרטית יש להדגיש, החלטה שהיא ע קית נטו, שהולמת מאוד לשלטונ דמוקרטי, ול פתע כל 'אבירי הדמוקרטיה' מ תערימ עליו. יו"ר הפורומ החילוני, רמ פרומנ, נזעק בעיצוממ של עשרת ימי תשובה לכתוב מאמר חריפ בבולטינ של הש מאל הקיצוני, הקרוי גמ 'הארצ', תחת הכותרת: "ההדתה נכנ ת אלינו לתוכ התפריט". במאמרו טענ פרומנ ש"הוצאת הבייקונ קשורה לפתיחת ה ניפימ הכ שרימ", אפ שמדובר רק באחד, והו יפ ש"מי שמכיר את השיטה שבה מופעלת הדתה על ע קי האוכל בישראל, יודע שלחצ כזה הוא אפשרי". בראיונ לרדיו אזורי אפ רמז פרומנ לחרמ צרכנימ חי לוני על הרשת. לפי שיטתו, לחצ חרדי אמיתי היה מביא ל גירת הרשת בשבת ולהכשרתמ של כל ה ניפימ ולא רק אחד. כשר יגורתי - בא לי אל תיתנו לעובדות לקלקל לפרומנ את התיאוריה. רק תארו לכמ: כאשר הציבור החרדי נוקט ככ, מיד מגיעימ נציגי הציבור החילוני ומפגינימ נגדו )ע"ע המ חר בשפיימ(. מאבקו של פרומנ שוב הזכיר לי את משפטו האל מותי של ינאי המלכ לאשתו שלומציונ המלכה: "אל תיראי, לא מנ הפרושינ ולא ממי שאיננ פרושינ, אלא מנ הצבו עינ שדומינ לפרושינ שמעשיהמ כמעשה זמרי ומבקשימ שכר כפנח " )מ כת וטה(. זה הזמנ שלנו, כציבור דתי ודמוקר טי, לבוא לתמוכ ולאכול )גמ נעימ וגמ טעימ( ב ניפ הכשר הראשונ - ונקווה שלא האחרונ - של 'אגאדיר' במגדל בבני ברק. ול 7 , ברחוב מצדה 4 ב. .ר • מלעיזימ אל תהי תקווה.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==