שביעי

05.10.18 | כ"ו בתשרי תשע"ט | 324 גיליון שביעי | 6 א ל י סה ר חפשו בגוגל "לשם" 03-6500505 החל מ- ₪ 1,165,000 ואתם בעלי הבית! אסור להיכנס לדירה, הם רק עושים בלאגן. 10 "לילדים מתחת לגיל כולל הקטנה הזאת עם הקוקיות, רואים שהיא נזק מהלך" צאו מהשכירות, בואו ללשם תהיו אתם בעלי הבית בעל הבית משגע אתכם? נושא החינוך לזהירות בדרכים חייב להיות בראש סולם הלימודים. ראוי שכל מעבר של תלמיד כיתה י' לי"א יהיה כרוך במבחן חובה על תמרורים, נהיגה בטוחה ועוד בערב חג התאונה המחרידה הסוכות בה נהרג הנער ארי נשר ז"ל, הבהירה מעל כל ספק כי האופניים הח ו שמליים הפכו להיות מכת מדינה. אם עד לפני שנה-שנתיים היה מדובר בסכנת חיים להולכי הרגל, אזי בשנה האחרונה - הגעה ליעד עירוני באופניים חשמליים מצריכה ברכת 'הגומל' לאחריה. נהרגו בכבישי ארצנו שני רוכבי 2015- ב נהרגו שבעה 2017- אופניים חשמליים. ב רוכבים. בתשעת החודשים הראשונים של הרוגים! עלייה 16 עומד המספר על 2018 אחוז. על אובדן החיים המיותר 130 של הזה אף אחד לא יוצא לרחובות וכיכר העיר ריקה. ואני כבר לא מדבר על הולכי רגל שנהרגו על לא עוול בכפם כתוצאה מנסיעה מופקרת של רוכבי האופניים, או על אנשים ששברו אגן, ידיים, רגליים, בעודם הולכים שלווים על המדרכה. האופניים החשמליים עלו ארצה בסוף הע ו שור הקודם. בהתחלה היה מדובר על אופ ו קמ"ש, אבל 25 ניים עם מנוע עזר של עד בשנים האחרונות התקנה הזאת נפרצה ללא פיקוח. היום האופניים החשמליים הפכו להיות קטנוע לכל דבר, גם בזכות השדרו ו גים של המוכרים בחנויות. ע � ניסה שר התחבורה ישראל כץ ל 2016 -ב שות סדר בנושא. הוא העביר חוק שקבע שהגיל החוקי לנסיעה על אופניים חשמליות . המהירות המותרת 14 במקום 16 יעמוד על קמ"ש. כץ העביר סמכויות 25 נשארה על לפקחים ברשויות המקומיות לרשום דוחו"ת לרוכבי אופניים שיעברו את המהירות המו ו תרת. הוא הבטיח אז ש"הדבר יפחית את סכנת הפגיעה בהולכי רגל במדרכות הע ו שקלים 1000 רים". רשימת הקנסות כללה 250 למי שרוכב ומדבר בטלפון הנייד ועד שקלים לנסיעה על מדרכות ומעברי חצייה. דיבורים לחוד ומציאות לחוד. זוגות האופניים החשמליים אין 250,000- ל מקום בכבישי ארצנו, אז רובם ממשיכים לנסוע על המדרכות. בחודשים האחרונים כאשר גמעתי קילמטרים בהליכות ליליות, חשתי סכנת נפשות כאשר רוכבי האופניים טסו לידי. כך שבתקופה האחרונה התחלתי ללכת בצורה עקומה משהו עם עיניים לא ו חור, מאחר והפחד מרוכבי החשמליות הפך להיות מוחשי. פקחים? משטרה? נו באמת. כמה רוכבי אופניים חשמליות קיבלו דוחו"ת בשנה האחרונה? לא תמצאו הרבה כאלה. מצד שני, ההנחיה להוריד את רוכבי האופ ו ניים החשמליים לכבישים הפכה אותם לב ו רווזים במטווח. בערים קטנות כמו גבעת שמואל יש מסלולי אופניים רבים, אבל מה יעשו הרוכבים ברמת גן, תל אביב, כלי משחית צילום: אלן מלכה בני ברק, ירושלים ושאר הערים הגדולות והבינוניות בהן אין כמעט פסי הפרדה בין הכביש למדרכה, שלא לדבר על שוליים מינימליים בהם הרוכבים יוכלו לנסוע? יש לא מעט דברים שאפשר לתקן במיידי. ראשית, רוכב אופניים יחוייב בנסיעה בקסדה. אי נסיעה בקסדה תחייב הורדת האופניים מהכביש למשך חודש. שנית, חיוב כל נוסע באופניים בלבישת אפוד זוהר בשעות החשכה. שעון החו ו רף כבר מעבר לפינה, ונערים שחוזרים מבית הספר, חוגים, משחקים ועוד בש ו עות הערב המוקדמות חשופים מדי על הכבישים. ואולי הגיע הזמן שכל רוכב אופניים חשמליים יחוייב ברישוי? גם נושא החינוך לזהירות בדרכים חייב להיות בראש סולם הלימודים. ראוי שכל מעבר של תלמיד כיתה י' לי"א יהיה כרוך במבחן חובה על תמרורים, נהיגה בטוחה ועוד. לא כולם ניגשים לבחינות התיאוריה על רכב, וראוי היה שגם מערכת החי ו נוך, כולל זו החרדית (שם יש צרכנות גבוהה לכלי הבעייתי), תטמיע את הנושא בבחינת 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם'. • חורף בריא לכולם. elisahar16@gmail.com לתגובות: ………

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==