שביעי

09.03.18 | כ"ב באדר תשע"ח | 297 גיליון שביעי | 34 פתאום נקריב קרבן פסח מגיע חג הפסח ועם ישראל לא מוכן לקרבן הפסח. בחוסר ברירה דוחה חזקיה את הקרבת הפסח לחודש אייר. לרבים מאיתנו נראה קרבן פסח כמו דבר רחוק שאינו מעשי. השיעור בא ללמד עד כמה הדבר מעשי ורציני אפילו היום. עד כמה הוא קרוב אלינו מאוד - "בפיך ובלבבך לעשותו" ולכן יש חובה ללמדו. יש אפשרות להקריב קרבן פסח בימינו. יש אפשרות הלכתית . יש אפשרות חוקית. אנחנו צריכים לשנות את הרגלנו. לא להיות כמו אלה שיצאו ממצרים וחשבו כל הזמן על הבצלים והשומים. צריכים להתרגל לחיים של השראת שכינה, של ברכת ה' הגדולה, של שערי שמים פתוחים. זה צריך להיות הצעד הראשון לבניין בית המקדש. סיפר לי הרב אליהו בן דהן שליט"א שגר ברובע היהודי בעיר העתיקה כי הרב אליהו ז"ל הכ"מ היה מתקשר אליו בערב פסח להזמין מקום לקרבן פסח שצריך להיאכל בירושלים שבין החומות. רבי עקיבא איגר כתב במכתב לחתנו, החתם סופר, כי הוא מציע לבקש משרי ירושלים ליתן רשות להקריב. החתם סופר, בשו"ת יורה דעה סימן רל"ו, משיב לו שהבעיה נעוצה במושל שהוא קפדן גדול ואמר לבל יקרב שם מי שאינו מאמונתם. הרב צבי הירש קלישר, מגדולי תלמידי רבי עקיבא איגר עסק רבות בעניין בספרו 'דרישת ציון', ואף פנה באיגרת לשר מונטיפיורי ולרוטשילד בה ביקש מהם לפנות לסולטן הטורקי כדי להקצות מקום בהר הבית לשם בניית מזבח וחידוש הקרבת קרבן הפסח. גם הרב טיקוצ'ינסקי, בסדרת ספריו 'עיר הקודש והמקדש', דן בבעיות ובפתרונות בנוגע להקרבת קרבנות בזמן הזה. המהרי"ץ חיות כתב: "על כל פנים, חזרתי על כל הצדדים, ולא מצאתי שום דבר החוצץ היום להקריב קרבן פסח, אחר שיבנה היום מזבח, על מקום אשר היה בנוי בראשונה". הבעיה היחידה היא חוסר האישור של הממשלה. כך כותב החזון איש "לכן בזמן הזה אי איתיהיב רשות להקריב קרבן פסח - אין לבטל" - אם תינתן רשות להקריב קרבן פסח – אין לבטל. הפעולה הזאת לא צריכה להיעשות בהתגנבות. קרבן פסח הוא קרבן יחיד שנעשה על ידי הציבור ויש לו דינים של קרבן ציבור לכמה וכמה דברים. גם רוחנית זו צריכה להיות דרישה של הציבור ובשביל זה נועד השיעור הזה. )לקריאה וצפייה בשיעור המלא של הרב אליהו כנסו לערוץ הסרטים של מטה ארגוני המקדש(. הרב שמואל אליהו הרב אהרן יצחק שטרן הרב מנחם מקובר חובת המינוי על שה לפסח והתנאים עם המגדלים והמתמנים ביסוד מצוות קרבן הפסח קיים החיוב על כל אחד ואחד להיות מנוי מראש על חבורת מביאי הפסח, זאת עוד טרם שחיטתה. אב מחויב למנות אף את בניו הקטנים. מבחינת ההלכה יש לדאוג לכך שכל מנוי על הקרבן יהיה לו לפחות כזית בקרבן אותו הוא יזכה בע"ה לאכול בחצרות ירושלים לאחר צליית הקרבן. על מנת לקדם מצווה זו, הקמנו קרן מיוחדת שבאמצעותה ניתן להירשם לצורך מנוי על קרבן פסח, ולהיערך לאפשרות שבע"ה נזכה כבר השנה לקיים מצווה זו. הקרן מסכמת עם בעלי עדרים את הפרטים הבאים, זאת כדי שכל אחד מהמנויים יהיה לו חלק של כזית בגדי או בכבש. בישראל מקובל כיום לסמן כל א. פרטי הסיכום עם בעלי העדרים: בעל חיים הנמצא תחת פיקוח וטרינרי באמצעות חתיכת פלסטיק שמחברים לאוזנו. אולם לפי רוב הפוסקים סימון זה הופך את הבהמה להיות בעלת מום ופסולה לקרבן. כיוון שקרבן הפסח מובא משה או גדי בשנתם הראשונה, והיות ותקופת ההמלטה הייתה בחודשים האחרונים, התחייבו בעלי העדרים להמתין בעלי העדרים התחייבו שלא ב. עם הסימון עד לאחר חג הפסח. למכור או לשחוט את בעלי החיים המתאימים, ולשמרם לצורך הבאתם כקרבנות פסח. הבהמות יבוקרו ארבעה ימים לפני הפסח במידה ויתאפשר הדבר יימכרו הזכרים המתאימים לקרן, ג. בע"ה. ד. אשר תעמיד אותם לצורך שימוש כקרבן פסח לכל אלו שנמנו. כל מי שיימנה דרך הקרן על קרבן פסח, נצרפו לחבורה בהתאם לגודל הבהמה, ונעשה כל שביכולתנו לספק לו ולחבורתו שה הבהמות אינן מוקדשות בשום פנים ואופן ואף ה. לצורך הקרבן. נשארות בבעלות בעלי העדרים. גם בגאולה האחרונה המשעבד הוא המשלח ת ה'... ֶ שׁוּ א ְ ק ִ ל וּב ֵ א ָ ר ְ שׂ ִ י י ֵ נ ְ בוּ בּ ֻ שׁ ָ ר י ַ על ידי הנביא הושע נאמר: אח ים: מביא שם ִ מ ָ יּ ַ ית ה ִ ר ֲ אח ְ ל טוּבוֹ בּ ֶ א ְ ל ה' ו ֶ דוּ א ֲ ח ָ ם וּפ ָ כּ ְ ל ַ ד מ ִ ו ָ ת דּ ֵ א ְ ו רש"י הקדוש, תנא משום ר"ש בן יוחאי בשלושה דברים מאסו בני ישראל בימי רחבעם, במלכות שמים ובמלכות בית דוד ובבית המקדש. ואמר רבי שמעון בן מנסיא אין מראין סימן טוב לישראל עד שיחזרו ויבקשו שלשתן. אחר ישובו בני ישראל ובקשו את ה', זו מלכות שמים. ואת דוד מלכם, כמשמעו. ופחדו אל ה' ואל טובו, זה בית המקדש. ככתוב ההר הטוב הזה. נמצאנו למדים שעלינו לבקש מלכות שמים, מלכות דוד ובנין בית המקדש. מאאמו"ר רבי אלטער דוד חיים שטרן שליט"א שמעתי שמוצאים אנו בדברי תורתנו הקדושה שהמשעבד הוא המשלח. כך מצאנו ן ֵ י כ ֵ ר ֲ ם אח ִ י ַ ר ְ צ ִ ל מ ַ ע ְ עה ו ְ ר ַ ל פּ ַ יא ע ִ ד אב ָ ח ֶ ע א ַ ג ֶ אצל פרעה "...עוֹד נ ה": חייב להיות ֶ זּ ִ ם מ ֶ כ ְ ת ֶ שׁ א ֵ ר ָ ג ְ שׁ י ֵ ר ָ ה גּ ָ ל ָ חוֹ כּ ְ לּ ַ שׁ ְ ה כּ ֶ זּ ִ ם מ ֶ כ ְ ת ֶ ח א ַ לּ ַ שׁ ְ י שפרעה יכריז קומו צאו מתוך עמי. כן מצאנו אצל כורש המלך שהיה המשעבד בגלות ראשונה שהכריז על בנין בית המקדש י ִ פ ְ ר ה' בּ ַ ב ְ לוֹת דּ ְ כ ִ ס ל ַ ר ָ ךְ פּ ֶ ל ֶ שׁ מ ֶ כוֹר ְ ת ל ַ ת אח ַ נ ְ שׁ ִ כדברי הנביא "וּב ם ַ ג ְ כוּתוֹ ו ְ ל ַ ל מ ָ כ ְ ר קוֹל בּ ֶ ב ֲ ע ַ יּ ַ שׁ ... ו ֶ כּוֹר ַ ת רוּח ֶ יר ה' א ִ ע ֵ הוּ ה ָ י ְ מ ְ ר ִ י י ה' ִ ן ל ַ ת ָ ץ נ ֶ אר ָ כוֹת ה ְ ל ְ מ ַ ל מ ָ שׁ ... כּ ֶ ר כּוֹר ַ אמר: "כּה אמ ֵ ב" ל ָ תּ ְ כ ִ מ ְ בּ ה ָ יהוּד ִ ר בּ ֶ שׁ ֲ ם א ַ ל ָ ירוּשׁ ִ ת בּ ִ י ַ נוֹת לוֹ ב ְ ב ִ י ל ַ ל ָ ד ע ַ ק ָ הוּא פ ְ ם ו ִ י ַ מ ָ שּׁ ַ לֹקי ה ֱ א ל": גם היום כאשר ראינו את ַ ע ָ י ְ מּוֹ ו ִ לֹקיו ע ֱ מּוֹ ה' א ַ ל ע ָ כּ ִ ם מ ֶ כ ָ י ב ִ מ הכרזת לורד ארתור ג'יימס בלפור לפני מאה שנה, על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל, ושוב בהשלמת ההכרזה על ידי נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ על ירושלים כבירת ישראל, היא אותה הכרזה אלוקית בפי המשעבדים שהנה הסתיימה לה גלות אדום וקול דודי דופק הנה הנה משיח בא. הלא כך אמרו חז"ל. כגאולה ראשונה גאולה אחרונה, הן גאלתי אתכם אחרית כראשית, וכך אמר הנביא מיכה פרק ט"ז פס' ט"ו אוֹת: ָ ל ְ פ ִ נּוּ נ ֶ א ְ ם כן אר ִ י ָ ר ְ צ ִ ץ מ ֶ ר ֶ א ֵ ךָ מ ְ את ֵ י צ ֵ ימ ִ כּ באינטרנט: http://lp6.me/pv8h1 029666177 : בטלפון המנו עוד היום על קרבן הפסח! )מ(

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==