תחבורה חכמה

0 3 ‹ תחבורה חכמה ‹ ניהול תחבורה / כלכליסט המחלקה המסחרית - תוכן שיווקי 2022 מרץ www.notraffic.tech לפרטים נוספים: ד מיינו לכם עולם שבו הרמזורים הם כבר לא המכונות המיושנותשגורמות לכם לעיכובים ארוכים כל בוקר – אלא חלק ממערכת מבוססת בינה מלאכותית, שיודעת לזהות עומסי תנועה מתפתחים בצירים השונים, ולפעול כדי להקל עליהם או אפילו למנוע אותם מראש. חשבו על רכב כיבוי אש או אמבולנס, שממהרים להגיע למקום בו הם דרושים – והרמזורים מפנים להם את הדרך, בגל ירוק שמאפשר להם להגיע בזמן הקצר ביותר, בלי צורך לצפור בכל צומת ולגרום לכלי רכב אחרים לבצע תמרונים מסוכנים. במקביל, מבוצעות פעולות כך שכלל משתמשי הכביש יוכלו לנוע בצורה יעילה בציר, מבלי ליצור עומסים מיותרים. תארו לכם עיר חכמה, שמכירה את תנועת כל משתמשי הכביש - ממכוניות ואוטובוסים, דרך קורקינטים ואופניים ועד הולכי הרגל, ורשת הכבישים והדרכיםשלה יודעת לתעדף אותם, בהתאם למדיניות העירייה. התוצאה היא שכולם מגיעים למקום חפצם במהירות וביעילות גבוהות יותר – תוך צמצום פליטות של מזהמים לאטמוספירה וקידום פתרונות תחבורה חדשנים. תארו לכם עיר שמאפשרת לראשונה לתושבים להתנייד במרחב האורבני בצורה יעילה ובטוחה על ידי רכבים מקושרים ואוטונומיים, תוך שיפור הבטיחות של כלל משתמשי הכביש. בערים גדולות בארה״ב כל אלה הם כבר לא רק בגדר חזון לעתיד רחוק – אלא מציאות, ועוד באמצעות חדשנות טכנולוגית של חברה ישראלית. עשרות ערים כבר בחרו כדי לשפר את הבטיחות והיעילות NoTraffic בפתרון של בכבישים, לתעדף סוגים שונים של משתמשים בדרך, לצמצם את זיהום הסביבה – ולהוציא לפועל את מדיניות התחבורה העירונית. בשורה התחתונה, הפתרון של משפר את איכות חייהם של מיליוני תושבים NoTraffic ונהגים, מדי יום. בידי טל קרייזלר, אוריאל 2017- , שהוקמה ב NoTraffic IoT כץ ואור סלע, היא המובילה בעולם כיום בתחום ה- לפתרונות מוביליטי בסביבה אורבנית. הפלטפורמה שפיתחה החברה מחברת את מערך הרמזורים לענן, ומייצרת רשת דיגיטלית לניהול תנועה במרחבים עירוניים.  (אינטרנט של הדברים) המערכת IoT באמצעות חיישני  מסוגלת לזהות, לקטלג ולמפות את כלל משתמשי הדרך ונתיבי הנסיעה הצפויים שלהם, בין אם מדובר במכוניות, תחבורה ציבורית, רוכבי אופניים, קורקינטים חשמליים או הולכי רגל. הפתרון, מסבירים בחברה, משלב חיישנים מתקדמים המצוידים באלגוריתמים ייחודיים של בינה מלאכותית בצמתים. אלה מחברים את רשת הרמזורים לענן, המעשיר את המידע של החיישנים באמצעות מידע המתקבל מכלי .) Internet of Things רכב ותשתיות מחוברות אחרות ( יודעת לנהל את רשת NoTraffic בהתאם, המערכת של הרמזורים בזמן-אמת, בצורה אוטונומית, כדי לשפר את זרימת התנועה בהתאם לפרמטרים מוגדרים מראש. "מדובר פה בשדרוג משמעותי של תעשייה מסורתית, שלא השתנתה זה עשרות שנים", אומר טל קרייזלר, מייסד-שותף ומנכ״ל החברה. ״הפתרון שלנו מהווה אבן דרך משמעותית למהפכת התחבורה המקושרת והאוטונומית: בעוד שרכבים הופכים ליותר מקושרים ויותר אוטונומיים, תשתיות כביש חכמות נמצאות בתחילת דרכן. אני שמח שהפתרון שלנו כבר משפר את איכות החיים של מיליוני אנשים מדי יום״. היעילות התחבורתית עולה נבחנה בשנים האחרונות NoTraffic הפלטפורמה של ע״י גופי התחבורה המובילים בארה״ב, ונמצא שהיא אכן מגבירה את היעילות התחבורתית בהתאם ליעדים של העירייה: היא סייעה להפחית את עומס הפקקים בעשרות אחוזים, צמצמה את הסיכון הפוטנציאלי מנהגים ש״גונבים״ רמזור אדום, וחסכה זמן יקר להולכי הרגל מיושם בערים NoTraffic ורוכבי האופניים. הפתרון של מרכזיות בארה"ב כדוגמת פניקס, פאלו-אלטו, טוסון, דאלאס ואחרות, ומשפר את איכות חייהם של מיליוני תושבים מדי יום. החברה גם זכתה לאמונם של כמה מהגופים הבולטים והמובילים בעולמות העסקים והתחבורה, כאשר מחלקות התחבורה הגדולות של קליפורניה, טקסס ופנסילבניה החליטו לשלב אותה במערכות העירוניות. בנוסף על כך, לחברה שיתופי פעולה עם חברות ענק, בהן ענקיות ), ספקיות הסלולר NVIDIA השבבים קוואלקום ונבידיה ( , Rogers ו- AT & T הגדולות ביותר בארה״ב ובקנדה בהתאמה, כאשר צבר ההזמנות שלה עד סוף השנה כולל עשרות גופי תחבורה ברחבי צפון אמריקה. "הפלטפורמה שלנו גם מספקת מענה לצורך חשוב של מחלקות התחבורה, בנוגע לשמירה על חיי העובדים – בזכות יכולתה להגן טוב יותר על הבטיחות של הפועלים בכביש", מסבירים . NoTraffic ב- מבט מבפנים על הטכנולוגיה מצויד בטכנולוגיית NoTraffic הפתרון של ,) Vehicle to Infrastructure מתקדמת ( V 2 X המאפשרת לשתף מידע קריטי בין צמתי התנועה לבין כלי רכב מחוברים ורכבי מבחן אוטונומיים, בזמן אמת. הטכנולוגיה של החברה, המקשרת באופן מעשי בין כל השחקנים בזירת התחבורה - הרכב, מערכות הרמזורים ומשתמשי הדרך כמו הולכי רגל ורוכבי אופניים, משמשת ״מגדל פיקוח וירטואלי״ במרחב האורבני, ומאפשרת להציע פתרונות בטיחותיים חדשים ליצרניות רכב וספקיות משנה. כך לדוגמה, היכולת לקשר ולהעביר מידע בין הרכב לתשתית התחבורה בצומת, מאפשרת להתריע, בין השאר, על נהגים ש"גונבים" רמזורים אדומים, או להזהיר רוכבי אופניים מפני כלי רכב המתקרב אליהם מבלי שיידעו על כך, ובכך לצמצם את תאונות הדרכים ולהפחית את הפגיעות בגוף וברכוש. תחילתהשל מהפכה – שתגיע גםאלינו "ארגז הכלים הטכנולוגי שיצרנו מקל באופן משמעותי על חיי היום-יום של הלקוחות שלנו – גופים המנהלים מערכות מורכבות המשפיעות במידה משמעותית על חייהן של אוכלוסיות גדולות במרחב האורבני", הוסיף טל קרייזלר. "כך למשל, הרשות יכולה להגדיר את המערכת כך שתתעדף תחבורה ציבורית בהתאם לתפוסת האוטובוס, או אל מול מכוניות פרטיות. להבדיל, אפשר להעניק קדימות לתחבורת חירום בשעת הצורך, מעבר מהיר של ציים לוגיסטיים בזמנים ובשעות הרלוונטיים, וכן העדפה של הולכי רגל, קורקינטים ואופניים בדרכים, למשל בשכונה פרברית או בסמוך למוקדים אזרחיים ועמוסים, המבקשים לצמצם את תנועת כלי הרכב הרועשים, לדוגמה במרכזי ערים. כל זאת, תוך אפשרות תגובה מהירה ובזמן אמת למה שמתרחש בצירי התנועה". בשורה התחתונה – החברה החדשנית שמגיעה מישראל מציגה כבר כיום שורת הצלחות בערים מרכזיות בארה״ב, עם רשימת שותפים מרשימה, ומבוססת על טכנולוגיה ייחודית שהופכת את הצמתים האורבניים לחלק מרשת הוא לשפר את NoTraffic תקשורת מנוהלת. החזון של איכות החיים של כל התושבים במרחב האורבני – בין אם הם נעים ברכב, ברגל או בכל פתרון תחבורתי אחר. אין ספק שהחברה נמצאת במסלול הנכון. רשת דיגיטלית מבוססת בינה : NoTraffic מלאכותית לניהול תנועה במרחביםעירוניים בערים מרכזיות בארה"ב, הטכנולוגיה החדשנית כבר עוזרת לצמצם פקקים בעשרות NoTraffic של אחוזים ולהוריד את מספר תאונות הדרכים. הסוד הוא בשילוב מידע מחיישנים חכמים המותקנים בצמתים ובתשתיות אחרות, לבין הענן – המאפשר לתעדף כלי רכב שונים, להפחית את זיהום האוויר ולקדם את מדיניות התחבורה העירונית מקשרת בין כל השחקנים בזירת התחבורה NoTraffic הטכנולוגיה של בעיר - כלי רכב, מערכות הרמזורים, הולכי רגל ורוכבי אופניים - ומשמשת ״מגדל פיקוח וירטואלי״ במרחב האורבני NoTraffic באדיבות NoTraffic באדיבות חברת

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==