סין עם הפנים לעסקים | ינואר 2020

שוק הספנות › עם הפנים לעסקים סין › 12 "שוק הספנות מאותגר – והלקוחות הישראלים שמבצעים שילוח בינלאומי בהתמודדות יומית לא פשוטה" 2020 דה מרקר המחלקה המסחרית - תוכן שיווקי / ינואר בעיקר מהמזרח בכלל ומסין בפרט, "שוק הספנות, מתמודד בשנים האחרונות עם אתגרים כלכליים קשים מאוד, כשהמחירים צונחים", אומר דודי רוזברוך, מנכ"ל מעין אוברסיז מקבוצת מעין, העוסקת בשירותי שילוח בינלאומיים. "בשנים האחרונות יצאו מהמספנות אוניות שהוזמנו זמן רב קודם לכן והחברות היו חייבות להכניס אותן למים, כך שנוצר עודף היצע גדול מאוד בהשוואה לביקוש. "מסיבה זו, חברות הספנות החלו לנקוט צעדים שעוזרים להן להתייעל – אבל עלולים לפגוע בלקוחות, במיוחד אלה שאינם נמצאים בנמלים המרכזיים. כך למשל, החברות יצרו ביניהן בריתות – כאשר מספר חברות משתפות פעולה על אותו כלי שיט. לדוגמה, שלוש חברות תורמות אוניה לקו ספציפי, וכל אוניה נושאת מכולות של כל שלוש החברות. "צעד נוסף הוא דילוג על חלק מהנמלים – מה שמשפיע מאוד על השירות ועל משך ההגעה של המשלוחים. ישראל אינה שוק משמעותי כמו הונג קונג וארה"ב, והיקף המשלוחים בין שלושת המשלחים הגדולים במזרח ובסין, ובין חמשת הגדולים בעולם. העובדה הזו מאפשרת ללקוחות שלנו ליהנות מיתרון הגודל כלכלית ותפעולית. "בנוסף, אנו עוסקים גם במכולות מלאות ובפרויקטים למיניהם, גם כאלה הדורשים ציוד מיוחד. בכל הקשור לשילוח ימי מסין והמזרח לנמלים הישראלים – אנחנו מהווים את אחד השחקנים המרכזיים בשוק בישראל", אומר רוזברוך. "אנחנו עוסקים גם בצורות שילוח אחרות, אך ההתמחות המיוחדת שלנו בסין היא בים. "כאחד ממשלחי המטענים החלקיים הגדולים בשוק, אנחנו סוגרים מכולות מאוחדות שלנו בכל נמל עיקרי. גם בנמלים המשניים יש לנו תהליך הזנה מוסדר עם עלויות ידועות מראש, בשיתוף הפעולה שלנו עם גלובלינק. אנחנו משלחים HUB מנמלים אלה לסינגפור, שהוא אחד מנמלי המוצא המרכזיים במזרח, וממנו לישראל, במכולה מאוחדת שלנו". "אל תניחו לספק לשלם ולשלוט על ההובלה" רוזברוך מזכיר אתגר נוסף הקשור בעיקר בשילוח בינלאומי מסין. "בעשורים האחרונים, סין נהפכה לבית החרושת של העולם - וכמויות היבוא ממנה לכל מדינות העולם, ובהן ישראל, הן אדירות. היא תפסה את מקומן של אירופה וארה"ב – כשרוב פעילות הייצור הופנתה למפעלי 'לואו קוסט' בסין. "עם זאת, התעוררה בעיה בנוגע לשילוח. לקוחות רבים שמתקשרים עם ספק סיני לא מודעים לחשיבות הנושא. הם בודקים את מחיר הסחורה ואת הזמינות שלה, ואז כשמגיעים לנושא המשלוח, הספק הסיני מבטיח לא פעם לבצע אותו על "חשבונו", כביכול. אם נאמר זאת בעדינות – זה לא מדויק שההובלה לא עולה ללקוח כסף. "למעשה, לקוח שמסכים לעסקה הזו נופל פעמיים. בפעם הראשונה כי אין לו שליטה על התהליך – הספק שולח בדרך הזולה ביותר עבורו, ולא תמיד באמצעים טובים ואמינים. מצד שני, גם ה'חינם' הוא לא בדיוק חינם – כי במקרים רבים, כשהמשלוח מגיע לבסוף לישראל, פתאום מגיע חשבון מטענים מהצד הסיני, והלקוח התמים לא מבין איך זה קרה. "לכן, אנחנו ממליצים בחום ללקוחותינו לא לקנות הובלה – שבה המוכר אמור לשלם על ההובלה עד CIF בתנאי לנקודת קבלת הסחורה. זה פתח לכך שהמוכר ישתמש באניות בשירות איטי והמשלוח יגיע באיחור רב, וכמו שראינו, לא פעם בכל זאת החשבון יגיע לקונה. ולכן עדיף לבחור – בהם הקונה דואג להובלה וגם לביטוח. כך אתה FOB בתנאי יכול לשלוט בתהליך ההובלה, בלי הפתעות בסופו של דבר. "ואם כבר מזכירים את הביטוח, חשוב לא לתת לספק לטפל בביטוח בעצמו, מאחר שהם מבטחים בפוליסה נמוכה, ואם צצה בעיה, לך תתבע אותם בבית משפט בשנחאי. תמיד עדיף לדאוג לביטוח בחברה ישראלית – וכך במקרה הצורך All תקבל את התשלום הראוי, כולל ביטוח ממחסן למחסן – . לצערנו, אנחנו רואים יותר מדי מקרים של לקוחות risk שנפלו בסוגיית ההובלה והביטוח, כי לא קיבלו ייעוץ מתאים". צוות קבוצת מעין - מימין לשמאל: עוזי פינטו, מנהל המחלקה הימית, דודי רוזברוך, מנכ"ל מעין אוברסיז, אסנת מור, סמנכ"לית מעין אוברסיז ועדי בן דוד- מנהל פיתוח עסקי התמונות באדיבות קבוצת מעין אליה מוגבל יחסית. כך, שרק לאחרונה אחת מבריתות הספנות ביטלה את ההפלגות הישירות שלה מסין לישראל. היא מפליגה עד פיראוס – ומשם, המטען מפוצל לאוניות קטנות יותר (פידר), המפליגות לנמלים המשניים, ביניהם חיפה ואשדוד. "המהלך הזה משפיע מאוד על משך השילוח ועל כל מרכיבי השירות - ומחייב את הלקוחות להיות בקשר עם חברה מקצועית ומנוסה, כדי לקבל מידע אמין על זמני הפלגה, אפשרויות עלויות ועוד. חשוב שזו תהיה חברה שמהווה שחקן רציני בשוק, שתוכל לנהל את המשלוח מול הסוכן וחברת הספנות". סוכנים בלעדיים בישראל של קבוצת גלובלינק קבוצת מעין, העוסקת בשירותים לוגיסטיים, שילוח בינלאומי ועמילות מכס, כוללת את חברת מעין שירותי מכס, שהוקמה , ואת מעין אוברסיז – מערך השילוח של הקבוצה, 1977- ב . יחד, שולטת הקבוצה בכל רכיבי 2000 שהוקמה בשנת תהליך השילוח – משלב היציאה מהמפעל, לאורך כל שרשרת האספקה ועד להובלה לחצר הלקוח. כיום, מהווה קבוצת מעין שחקנית מרכזית בשוק השילוח הבינלאומי בישראל, בדגש על קווי המטען הימיים מסין לישראל. "אנחנו עוסקים ביצוא, יבוא ובכל שירותי הסחר הבינלאומיים. בשילוח הימי, אנו עוסקים במטענים חלקיים – כלומר, מבצעים איחוד מטענים של מספר לקוחות למכולה אחת שלנו, וכך יוצרים חיסכון כלכלי ללקוח. בתחום איחוד המטענים, אנחנו משמשים סוכנים בלעדיים בישראל של קבוצת גלובלינק – שנחשבת לחברת איחוד מטענים ימית המחירים הצונחים של הובלה בינלאומית בכלל ובהובלה הימית בפרט, הובילו את חברות הספנות לצמצם היצע של מקום, ולדלג על נמלים ובתוכם נמלים בישראל. מצב זה מחייב את הלקוחות להתייעץ עם גורמים מקצועיים בענף. בחברת מעין אוברסיז, מהשחקניות העיקריות בתחום השילוח הבינלאומי לישראל, מסבירים כיצד מתמודדים עם הבעיה www . mayan . co . il לפ רטים נוספים:

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==