טכנולוגיות בינה
0 9 ‹ טכנולוגיות בינה ‹ קמעונאות זעירה סוגים של שתייה קלה או חטיפים 5-6 מכונות ממכר שכוללות רק יצאו מהאופנה – לטובת מקררי מיקרו-מרקט מתקדמים שמציעים מגוון של עשרות מוצרים ויודעים בדיוק מתי צריך לחדש מלאי מינימרקט בלובי - הדור הבא של מכונות הממכר / כלכליסט המחלקה המסחרית - תוכן שיווקי 2020 ספטמבר א נו מסיימים את העבודה במשרד ורגע לפני הירידה לחניון מקבלים ווטסאפ ש"בדיוק נגמר החלב" או "ממש בא לי סלט". עד לאחרונה הבקשה המלבבת היתה שולחת אותנו לסיבוב ברחובות העיר, לחפש מינימרקט פתוח עם חניה, או לעצור בחנות נוחות. אולם בשנים האחרונות, ובפרט מאז מגפת הקורונה, חודרים לשוק פתרונות נוחים יותר. מכונות ממכר אוטומטיות מסוג חדש, מכונות "מיקרו-מרקט", הניצבות במשרדים, בתחנות רכבת ואפילו בלובי בניין המגורים. אז אם עוד לא יצא לכם לפגוש אותה, זה הזמן להכיר את "צרכניה" – רשת מכונות המיקרו-מרקט המובילה בישראל. הרשת, שמאחוריה עומדת חברת סמארטסייל, מפעילה כבר מאות מכונות בישראל. "מקררי המיקרו-מרקט הם הפתרון הצומח ביותר בעולם בתחום מכונות ממכר אוטומטיות", מציין דרור מרגלית, משמשות בעיקר Vending machines יזם החברה. " לרכישת בקבוקים ופחיות שתייה, אולם הביקוש היום הוא לפתרונות רחבים וגמישים. הלקוחות מעוניינים בזמינות גבוהה של מגוון מוצרים, מחלב, גבינות וקרקרים ועד כריכים וסלטים טריים. לכן נדרשות מכונות שבהן ניתן למכור מגוון פריטים על מדפים, ולא בפורמט הישן – מה שמחייב טכנולוגיה מתקדמת לצורך זיהוי מדויק של המוצרים". מהם האתגריםשעומדים בפני מפעיל מכונות בעידן החדש? "מפעיל רשת מכונות הוא קמעונאי לכל דבר", מסביר מרגלית. "הלקוחות מצפים למגוון מוצרים, גישה קלה, מלאי זמין של המוצרים הרלוונטיים במיקום נתון, יכולת לבחון מוצר ולהחזיר אותו (למשל לאחר קריאת התווית ובחינת ההרכב התזונתי או האלרגני שלו, או בדיקת חיי המדף), שימוש במגוון אמצעי תשלום ואפליקציות, וקבלת מידע בזמן הקנייה. מהצד התפעולי/לוגיסטי, הדרישה היא שניתן יהיה לוודא חידוש מלאי מתאים ובזמן, לעדכן בקלות את מגוון ופריסת המוצרים (פלנוגרמה) וכמובן לקבל באונליין התראות על תפקוד המכונות, מלאי ודו"חות". כמה שוקל בקבוק קולה? כדי לעמוד בכל הדרישות הללו, בחרה סמארטסייל Shekel Brainweigh של חברת Innovendi במקרר ה– הישראלית. זהו מקרר מיקרו-מרקט חדשני שזיהוי המוצרים בו מתבצע על ידי משקל המוצר בלבד. "אנו רק על 99%- מזהים מוצר בדיוק משמעותית גבוה מ פי מדידת משקל מדויקת, אלגוריתמים וחישובים סטטיסטיים מורכבים", מציין אודי ויזנר, מנכ"ל חטיבת בחברה. Retail Innovation ה- יש הבדל במשקל בין בקבוק קולה רגיל לעומת זירו? איך מבדילים ביניהם? "זה אולי מפתיע, אבל יש הבדל", מסביר ויזנר. "בשלב של Big data המחקר והפיתוח גילינו על ידי ניתוח מוצרים מקופות בשירות עצמי מרחבי העולם, שישנו הבדל מובהק – למשל, בהתפלגות המשקל של קולה לעומת זירו, ופיתחנו מודל סטטיסטי אדפטיבי המייצר חתימת משקל ייחודית משתנה בזמן לכל מוצר ומוצר. סוגי מוצרים על אותו 10 זה מאפשר למפעיל למקם עד מדף, ולשנות את סידור המוצרים (פלנוגרמה) על ידי תוכנת השליטה שבענן, מרחוק ובזמן קצר, ללא צורך בשינוי חומרתי על המדף". אם כך, האם לא יקומו הרבה מתחרים? "ישנם מתחרים בעולם וטוב שכך", מציין ויזנר. "אולם המידע שאספנו הוא המפתח לדיוק, והביצוע הוא מורכב מתקדמים IoT מאוד. מדובר בשילוב של חיישני שקילה ומוגני פטנט, עם אלגוריתמיקה מתקדמת ומעליה תוכנה מתוחכמת לניהול המערכת בענן. בסיס הטכנולוגיה עוקף את תהליך השקילה המסורתי וכולל עיבוד חדשני של האותות הגולמיים מחיישני השקילה המדויקים, מבוססי ידע ייחודי מהחברה-האם, 'מאזני שקל'. הפתרון הייחודי מאפשר זיהוי מהיר של לקיחות והחזרות של מוצרים, ומסנן תופעות לוואי כגון הנחת יד אקראית. שילוב הידע והניסיון של סמארטסייל משלב מוקדם בפיתוח, סייע לנו לפתח מוצר הנחשב מהמובילים בעולם". פתרון יעיל, רזה וזול לא עדיף להשתמש במצלמות? "לפתרונות מבוססי ראיית מכונה ישנן מגבלות מובנות והם לרוב מתקשים בזיהוי מוצרים בשל בעיות כגון חפינת מוצרים קטנים, הסתרות ותנאי תאורה", מסביר גיא . "הגדלת Retail Innovation של חטיבת ה- CTO משה, ה- כמות המצלמות לזוויות השונות מחייבת השקעה יקרה ). הפתרון GPU במשאבים בעלי עוצמת מחשוב גבוהה ( שלנו, לעומתן, יעיל, רזה וזול". מהמערכת לטובת טיוב data "מרגע שניתחנו את ה- Unsupervised המודלים ושיפור הביצועים בגישת , הבנו שגילינו עולם חדש של תובנות הישר Learning מהמדף ונקודת המכירה", מוסיף משה. לדברי מרגלית מסמארטסייל, "המערכת מנתחת את כמות המוצרים הנלקחים ומוחזרים למקום ושלא למקום, לכל מדף במקרר ומנתחת יחסי המרה heat map מייצרת לקטגוריות שונות. זה מאפשר לנו לייעל את התפעול בהיבט פריסת המוצרים בכל מקרר ואופטימיזציה של המלאי, המותאמת לכל מכונה במיקום הייחודי שלה. מבחינתי כמפעיל/קמעונאי, היתרון הוא שלמרות התחכום של המערכת, ממשק הניהול פשוט וקל לשימוש". האם הקורונה שינתה משהו בשוק שלכם ולאן הוא הולך? "הצמיחה העולמית בתחום המיקרו-מרקט החלה עוד לפני הקורונה, מאחר שחנויות אוטונומיות ונקודות מכירה מתאימים מאוד לאורח החיים Innovendi כמו מקררי ה- העכשווי ולעובדה שכולנו בתזוזה מתמדת ומחפשים פתרונות נוחים. הדבר מאפיין במיוחד צעירים ותושבים המתגוררים בערים הגדולות בעולם", מפרט מרגלית. "הקורונה רק האיצה את הביקוש לפורמט קטן, נגיש, וכמובן דורש 24/7 עם מגוון מוצרים מדויק, שפועל כמה שפחות מגע עם אנשים, ואנו רואים לאחרונה ביקוש משמעותי למכונות שלנו ולפתרונות קמעונאות אוטונומית. בנוסף לבנייני משרדים ומקומות הומים כתחנות רכבת ושדות תעופה, מוקמו מכונות גם במקבצי דיור ובמגדלי מגורים". מעל הכל, מדגיש ויזנר, "הצרכנים כיום מצפים לשירות מהיר, זמין ובאיכות גבוהה מאוד. כשהם נתקלים במכונה שלא פועלת, או חסר בה בדיוק המוצר שהם רוצים לקנות – ייתכן שהם לא יחזרו אליה לעולם. מכאן נובעת החשיבות של בחירה בפתרונות אמינים ויציבים, שכוללים אפשרות מעקב צמוד אחרי המלאי והתפקוד של המכונה, למניעת אכזבה מצד הלקוחות". לפרטים נוספים: www . shekelbrainweigh . com / retail tlv @ shekelbrainweigh . com . מיקרו-מרקט חדשני שזיהוי המוצרים בו מתבצע על ידי משקל המוצר בלבד Innovendi מקרר ה– באדיבות חברת סמארטסייל
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==