טכנולוגיות בינה
››› לוגיסטיקה › טכנולוגיות בינה › 0 8 2020 כלכליסט המחלקה המסחרית - תוכן שיווקי / ספטמבר 30 מלאכותית, והסברתי לו שכאשר אני למדתי, לפני שנה, עוד לא היו כלים כאלה. "הוא ביקש שאתן לו לנסות – ואחרי שלושה חודשים כבר חזר אלי עם אבטיפוס שעובד, כלומר, היתה לנו , ואז 2018- הוכחה שזה אפשרי. הקמנו את החברה ב 15 גם הצטרף אלינו תומר שמיר. תומר, עם ותק של שנה בתחום השילוח ועמילות המכס, עבד אז בחברת שילוח ועמילות מכס גלובלית מהגדולות בשוק לאחר שכיהן בכמה תפקידים בכירים בחברות גלובליות. תומר בעל ניסיון רחב בכל הקשור בעמילות המכס, תהליכים תפעוליים בשילוח בינלאומי ועסק לרוב בשיפור תהליכים שישפרו את רמת השירות של החברה. תומר הבין שאנחנו עומדים בפני מהפכה שתעצב את עולם העבודה החדש שהוא מגיע ממנו והחליט להצטרף אלינו". מה היו התגובות הראשונות למוצר שלכם? "ברגע שהיה לנו אבטיפוס, התחלנו להיפגש עם משקיעים וקרנות. רובם אמרו לנו שאנחנו הוזים, ושבלתי אפשרי לעשות את מה שאנחנו מדברים עליו. אבל פה ושם, היו כמה שראו את הפוטנציאל והבינו שיש כאן פיצוח. כך ועכשיו אנחנו עולים על הגבעה המאתגרת ביותר – להתניע את המוצר בפועל, לעבוד עם חברות רבות ולחסוך טריליוני דולרים לכלכלות העולם. "אחרי הכל, העלות של הטיפול בביורוקרטיה כיום היא כמעט בלתי נתפשת. אנחנו מכוונים עכשיו לעזור לפקידים בתחום המכס, אבל אחר כך נמשיך ונתרחב לתחומים נוספים. מדובר ככל הנראה בשוק הגדול ביותר בעולם, מאחר שכל כך הרבה אנשים עוסקים בעבודה שבעיקרה היא פקידותית. אם נצליח לייצר כלים שעוזרים להם לייעל את העבודה – כולם ייהנו מזה: העובדים, החברות שמעסיקות אותם והכלכלות ברחבי העולם". כבר קיבלתם הצעות רכישה? "פנו אלינו חברות בינלאומיות שביקשו להשקיע תמורת חלק משמעותי מהשליטה בחברה, אבל אנחנו לא מעוניינים בכך נכון לעכשיו. אנחנו רוצים להשאיר את השליטה בידינו, ואת החברה בישראל. אני מאמין שנכון לנו עתיד גדול, ואנחנו לא כאן כדי למכור את החברה ולהמשיך הלאה, אלא כדי לשנות את העולם". מה הסטטוס הנוכחי של המערכת? "חלק מהטכנולוגיות שלנו כבר מוכנות ועובדות, ואנחנו מפתחים עוד ועוד טכנולוגיות בתחום. מצד שני, אנחנו מפנים עכשיו משאבים גם לשיווק מסיבי. מאחר שהלקוחות שלנו הן חברות ענק, העבודה עימן מתחילה בפועל רק שנה לאחר חתימת החוזה ולוקח זמן עד שאנחנו רואים את הגרוש הראשון. עם זאת, נכון לעכשיו יש לנו די כסף לצרכים שלנו, ולכן אנחנו לא רוצים לוותר על רוב המניות והעצמאות שלנו". עד כה, גייסה החברה כסף ממשקיעים פרטיים, אנג'לים ואחרים. "אנחנו לא פוסלים קרנות או משקיעים גדולים, אבל כניסה של שחקנים מסוג זה צריכה להיות בתנאים היוצרים סינרגיה עם האופי והפעילות הקיימת של החברה", מדגיש גלנצן. "אנחנו מאמינים שאנג'ל שישקיע בנו בשלב הזה יוכל להנות מתשואה פנטסטית על ההשקעה בתוך שלוש שנים". AiDock התעשייה מכירה בחדשנות של היא עדיין סטארטאפ צעיר למדי, שנתיים בלבד. ואולם, היא כבר זכתה בכמה וכמה פרסים ותעשיית ההייטק AiDock של פרסי הדואר והשילוח העולמיים Shortlist , נכללה החברה ב- 2020- הכירה בייחודיות של המוצר שפיתחה. ב ) בקטגוריית הסטארטאפים. על החברה נכתב כי היא "חברה המונעת בידי חדשנות, Post and Parcel Awards ( שמעצבת מחדש את העתיד של תעשיית שרשרת האספקה. הטכנולוגיה שלה משתמשת בבינה מלאכותית כדי לאפשר לחברות שילוח ומטען, שירותי דור ורשויות מכס ליישם גישות עסקיות חדשות שמגבירות את התפוקה. 'העוזרים הווירטואליים' של החברה הופכים לאוטומטיות את כל המשימות הקשורות בניירת בעולם היבוא והיצוא". , זכתה החברה בפרס בקטגוריית שרשרת 2020 הווירטואלית שנערכה באביב Plug and Play בנוסף, בפסגת , טיפסה החברה אל צמרת תחרות הסטארטאפים, 2019 שהתקיים בתל אביב בספטמבר DLD האספקה. בפסטיבל משתתפים. 3,000 מתוך שיתוף פעולה בין העובד וקודי מגדיל את התפוקה לאורך זמן "נתאר לעצמנו שפקיד העוסק בסיווג מקבל עוזר וירטואלי שמסווג למעלה מיליון פריטים שונים 15- מ . כדי 95% ושיעור הדיוק שלו שהוא יצליח במשימה, יש לו עוד עוזרים וירטואליים שתומכים בו בתהליך כגון עוזר שמוודא שכל הנתונים קיימים ועוזר אחר שקורא את המידע מתמונה סרוקה ומקליד למאגר נתונים. בעצם יצרנו משפחה של עוזרים וירטואליים המסייעים לבני האנוש לבצע את המשימות שלהם באופן מדויק ויעיל יותר" Design בישראל הסכים להיות UPS למשל, הזכיין של שלנו, ונתן לנו מקום לעבוד. כיום המוצר שלנו Partner כבר פועל אצלם, כרגע באופן חלקי אבל בקרוב נרחיב מאוד את הפעילות, והשמיים הם הגבול. "דווקא תקופת הקורונה האירה את היתרונות של המערכת שלנו. כשאנשים רבים עובדים מהבית, המוצר שלנו עוזר להם לייעל את העבודה באופן משמעותי, ומפחית את התלות של הארגונים בכך שאנשים יגיעו למשרד. מאחר שהמערכת מבצעת חלק גדול מהעבודה וכל מה שנשאר לעובד הוא לאשר את ההצעות שלה, או לעקוב אחריהן – אפשר לעשות את זה גם מהטלפון הנייד, בכל מקום שנמצאים בו". ומה התוכניות שלכם לעתיד? חברות דואר, והן בין 150- "יש ברחבי העולם יותר מ הלקוחות הפוטנציאליים שלנו. יש חברות בלדרות ענקיות, מהשוק, 80%-90% שתופסות DHL ו- UPS כמו פדקס, אלף חברות שעוסקות בשילוח מטענים 400 , ובנוסף וסחורות בעולם. עבור כל החברות הללו, המוצר שלנו מביא חידוש משמעותי וחיסכון גדול מאוד בכוח אדם ובכסף. "אנחנו חותמים בימים אלה על חוזים עם חברות לקוחות נוספים 350 של Pipeline ענק שונות, ויש לנו שמעוניינים לעבוד איתנו. טיפסנו כבר על כמה גבעות,
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==