טכנולוגיות בינה
2020 כלכליסט המחלקה המסחרית - תוכן שיווקי / ספטמבר לוגיסטיקה › טכנולוגיות בינה › 0 6 ל AiDock פני כמה שנים, לאדי גלנצן, מנכ"ל חברת הישראלית, היתה הארה - שבשלב ראשון הביאה להקמת החברה, ובעתיד, כך הוא צופה, תחולל מהפכה של ממש בעולם העבודה. "פתאום ביום אחד, הבנתי כי מהות העבודה הפקידותית לא השתנתה זה מאות ואולי גם אלפי שנים", מספר גלנצן. "ראיתי פקיד שעובד במשרד עם המון ניירת על השולחן, ושאלתי אותו למה יש שם כמויות נייר גדולות כל כך. הוא אמר, 'כל תיק זה משלוח שאני צריך לטפל בו', והסביר שהוא מקבל את המסמכים במייל, מדפיס אותם, כותב על הנייר ואז פקידה אחרת מזינה את המידע חזרה למחשב. זה נראה לי כמו בזבוז אדיר, ואז הבנתי בעצם מה זו עבודת ניירת וביורוקרטיה. "נכון שבמהלך אלפי שנים התקדמנו - מחריטה על לוח אבן באזמל, לנייר ועט נוצה, למכונת כתיבה ומשם למסמכים במחשב, אבל העבודה נשארה אותה עבודה. מעבדי תמלילים עוזרים לנו לתייק ולחפש מסמכים, ואפשר לשלוח אותם במייל ולא בדואר; אבל המחשב לא עוזר לנו לגבש תובנות מכל המידע שקיים במסמכים, או להחליט מה הפעולה שיש לבצע עכשיו. באותו רגע הבנתי שמערכות ממוחשבות יכולות לעשות הרבה יותר מתיוק וארגון - ואפשר לרתום אותן גם לסיוע משמעותי בקבלת ההחלטות". בדרך לשינוי אדיר של הדרך בה כולנו רגילים לעבוד, שיהיו לו השפעות מרחיקות לכת על השוק הגלובלי, פיתחה מערכת המבוססת על בינה מלאכותית המסייעת AiDock לקצר את זמן הטיפול בעבודת הניירת באופן משמעותי. "המערכת מקבלת את כל המידע שהפקיד מקבל", מתאר גלנצן. "נניח שהוא מקבל מייל שמצורפים אליו כמה מסמכים. המערכת קוראת אותם, מבינה מה המהות של המייל וממליצה על פתרון. למשל, היא מתריעה אם חסר מסמך, אם היה בלבול בתיקים ובעיות נוספות. "כשמדובר בתחום עמילות המכס, שבו אנחנו מתמקדים בשלב זה, המערכת מוציאה מהמיילים את כל המידע הרלוונטי – מה תכולת המשלוח, מה גודל ומשקל החבילה, מי היצרן והיבואן, וקובעת את הקוד במכס, מודיעה כמה צריך לשלם ומתריעה אם נדרשים אישורים מיוחדים כדי להכניס את המשלוח לארץ. את כל במקום ERP המידע הזה היא מכניסה למערכת שהפקיד יקליד בעצמו. בסופו של דבר, אנחנו פועלים במקביל לעובדים האנושיים, ועוזרים להם לעשות את העבודה שלהם טוב יותר". תעשייה שמתקרבת מיליארד דולר בשנה 100- ל על השאלה מדוע להתמקד תחילה בתחום המכס, ניתן לענות בקלות כשבוחנים את המספרים ,״ Pitney Bowes שמגלגל השוק הזה. חברת הענק ״ המובילה בתחום הדואר והחבילות, מעריכה שעד מספר המשלוחים הבינלאומיים ירקיע 2025 שנת לבדה, היקף 2018- מיליארד דולר בשנה. ב 200- ל מיליארד – לעומת 87- המשלוחים הגלובליים טיפס ל צופה כי Pitney Bowes . כלומר, 2017- מיליארד ב 74 בתוך שש שנים היקף המשלוחים יוכפל ואף למעלה מכך. ייתכן שמגפת הקורונה תאט מעט את הקצב, אך הכיוון ברור – המשלוחים הבינלאומיים צוברים תאוצה משנה לשנה, בתעשייה שמגלגלת כספים בהיקף אדיר. ואולם, בפני התעשייה האדירה הזו עומדים גם מכשולים גדולים ובראשם הביורוקרטיה של עמילות המכס, שגוזלת שעות עבודה וסכומי כסף בלתי נתפשים. המכשולים הללו מעיבים מאוד על הרווחיות של החברות הפועלות בתחום, ולא פעם גם גורמים להן לעיכובים ואף להפסדים החליטה לשנות את המצב - באמצעות AiDock יקרים. מערכות מבוססות בינה מלאכותית, שיוכלו לבצע את עבודת הניירת הביורוקרטית שמבזבזת חלק גדול כל כך מהזמן של העובדים בתעשייה - ולאפשר להם להתפנות לליבת העיסוק שלהם ולהגדלת הרווחיות ומספר הלקוחות. לתיוק וארגון. העבודה עצמה לא השתנתה. גם כשיש לנו שמעבדות נתונים ומחלצות תובנות, עדיין, BI מערכות פקיד מקבל מידע או מסמכים בצורה מסוימת, קורא, מסיק מסקנה ואז מקבל החלטה מה לעשות הלאה. "לכל פקיד יש הספק מוגבל. פקיד בנק משכנתאות מסוגל לאשר או לדחות מספר מסוים של תיקים ביום, או נייר אמיתי. כך גם ERP לא משנה אם הוא משתמש ב- פקיד בחברת ביטוח, או פקיד שעוסק בשחרור ממכס. מערכות הבינה המלאכותית שלנו עושות את עבודת הניירת האמיתית ומגישות לפקיד את המסקנות, כך שבזמן שבו הוא מטפל כיום בעשרה תיקים, תיקים – מאחר שבמקום 1,000- הוא יוכל לטפל ב לעבור על כל הניירות, הוא צריך רק לאשר את ההמלצה של המחשב". תוכל להדגים את הבעיות הקיימות בתחום? "נניח שיש חברה שצריכה לקבל משלוח מארה"ב", אומר גלנצן. "פקיד בארה"ב שולח לחברה בישראל את המייל עם כל הפרטים. למחרת בבוקר מגיע העובד הישראלי, עובר על המיילים, ובמקרים רבים מגלה שחסרים מסמכים, או אולי התבלבלו ושלחו לו מסמכים לא נכונים, או שהסכומים לא מסתדרים. הוא שולח מייל חזרה עם בקשה לתיקון והבהרה. "אלא מה? הפקיד בארה"ב בכלל ישן עכשיו, ואולי יעברו גם עוד יומיים עד שהוא יראה את המייל, ואז ייקח לו זמן להיזכר ולהבין במה מדובר בכלל. ככה נוצר פינג פונג שיכול להימשך כמה ימים, של תכתובת ובקשות לתיקונים, עד שסוף סוף אפשר לשחרר את המשלוח מהמכס. לפעמים, מפעל מפסיד מיליוני דולרים בגלל משלוח של ברגים קטנים למכונות שמתעכב, והכל בגלל תקשורת לקויה". איפה בעצם טמון הכשל המרכזי? - חברת הבינה AiDock המלאכותית הישראלית מהפכה בעולם שמחוללת השילוח והמכס עד היום מיליוני פקידים ברחבי העולם מבזבזים שעות עבודה רבות ויקרות בעבודת ניירת שלא השתנתה כבר אלפי שנים. מעכשיו, , ניתן לבצע AiDock באמצעות מערכות הבינה המלאכותית של עבודות ניירת אלו באופן אוטומטי ללא מגע יד אדם, וכך לייעל לאין ערוך תעשיות מסורתיות ולהחזיר אותן לפסים של רווחיות לדברי גלנצן, למודל שפיתחה החברה יש יכולת לסחוף את העולם כולו – ולשנות את הדרך בה אנו רואים את המקצועות הקיימים כיום. "אם מסתכלים בתמונה הגדולה, לא רק במכס, חצי מהאוכלוסייה הם בסופו של דבר פקידים שעוסקים בניירת. עד היום, חברות גדולות כמו אורקל, יבמ ומיקרוסופט הקימו מערכות לטיפול בניירת, אבל זה נוגע בעיקר לצורת המסמכים, תומר שמיר, סמנכ"ל תפעול, AiDock אדי גלנצן, מנכ"ל חברת AiDock
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==