"הארגון - המגזין החברתי של ישראל" | 77 | אוקטובר 2025 תשרי תשפ"ו

חדשות עיריית פוקט בתאילנד צפ ו י ה לה רח י ב את התמיכה באנשים על הרצף האוטיסטי ואנשים עם מוגבלות שכלית, תוך התמקדות בשוויון הזדמנויות ושילוב בקהילה. יוזמה זו מתיישבת עם מדיניות "לא משאירים אף אחד מאחור" שפותחה לאחרונה. ראש העיר פוקט, סופוט לה-אונגפט, ציין כי התוכנית מתבססת על הקמת מאגר מידע מקיף המזהה תושבים עם אוטיזם או מוגבלות שכלית. "כל אחד הוא משאב אנושי בעל ערך", אמר והדגיש את המטרה לספק הזדמנויות ותמיכה שוויוניות. בהמשך לסקירת המאגר, ניהל ראש העיר דיונים עם רואנגריט ריתאפאי, מנהל אגף הרפואה בעיריית פוקט, בנוגע לשיפור הנגישות לטיפול מקצועי. הוא הדגיש את האתגרים, שאיתם מתמודדים הורים רבים בניסיון לקבל טיפול בבתי חולים ציבוריים או פרטיים, בשל מחסור באנשי מקצוע. מתכנן אגף 2026 לתקציב הרפואה להקים מסגרת רגולטורית שתאפשר גיוס ישיר של פסיכולוגים ומרפאים בעיסוק. מהלך זה יחזק את יכולת העירייה לספק טיפול מקיף הכולל פיתוח אינטלקטואלי, אימון מיומנויות חברתיות, ופעילויות לחיזוק הביטחון העצמי לקראת חי ים עצמאיים. ראש העיר הדגיש כי יוזמות אלו יסייעו ללמידה, השתתפות, ושגשוג בר-קיימא בחברה. במקביל, תחום הטיסות בתאילנד עומד להפוך לנגיש יותר לנוסעים עם צרכים מיוחדים. רשות התעופה האזרחית של תאילנד ) הציגה תקנות CAAT ( חדשות שנועדו לשפר את רמת השירות עבור קשישים, פצועים ואנשים עם מוגבלות. 30- התקנות נכנסו לתוקף ב במאי השנה. מרשל אוויר ראשי, מנאט צ’וואנפראיון, , ציין כי שדות CAAT מנהל התעופה וחברות התעופה יחויבו לעמוד בסטנדרטים בינלאומיים לנגישות כפי שנקבעו על ידי ארגון התעופה האזרחי הבינלאומי ). "מטרתנו היא ICAO ( להבטיח שלכולם תהיה גישה שוויונית לנסיעה אווירית", אמר מנאט. התקנות משפיעות על נוסעים עם אתגרים בראייה, שמיעה, ניידות, או תקשורת, כולל כאלה עם פציעות זמניות. חלק מהשירותים, כמו סיוע בהמראה ובנחיתה בתוך המטוס ואפשרות לבקש תמיכה באופן מקוון, ייכנסו לתוקף במועד מעט באוגוסט 28- מאוחר יותר, ב השנה. חברות התעופה ושדות התעופה יחויבו להציע מגוון רחב של שירותים, בהם כיסאות גלגלים בתוך הטרמינלים, אמצעי סיוע לעלייה למטוס, עזרה עם כבודה ותמיכה במהלך הטיסה. עם זאת, הנוסעים נדרשים להודיע מראש לחברת התעופה אם הם זקוקים לסיוע, שכן השירותים עשויים להשתנות בהתאם לסוג המטוס ולמדיניות החברה. לפי רשות התיירות של ), מבקרים TAT תאילנד ( 60,000- בכל שנה בפוקט כ נרשם 2024 ישראלים. בשנת שיא במספר המבקרים בתאילנד כולה, עם יותר ישראלים. הרב 270,000- מ סגל, שכיהן כרב חב"ד של פוקט, ציין כי קשה לקבוע כמה יהודים מתגוררים באי לאורך כל השנה, אך העריך שמדובר בכמה מאות. בזמן שחברות ישראליות נערכות למעורבות במיזמי ענק לשיקום רצועת עזה, עולות דרישות ציבוריות להבטיח חלק מההכנסות לטובת משפחות חיילים שנפגעו או נפלו במלחמה. "זה לא חסד – זו חובת הוקרה לאומית" אומר יו"ר ארגון נכי ישראל שלמה מומו נקוה. על רקע דיונים מתקדמים בנוגע לשיקומה העתידי של רצועת עזה, מדווח כי מספר חברות ישראליות צפ ו י ו ת לקחת חלק בפרויקטים רחבי היקף – מבניית תשתיות ומגורים ועד לפיתוח נמל ומוקדי תיירות לאורך קו החוף. אלא שלצד ההזדמנות הכלכלית, הולכת ומתרחבת קריאה ציבורית: להבטיח כי חלק מהרווחים שיגיעו לידי המדינה או גופים ציבוריים יועבר ישירות למשפחות החיילים, הנפגעים והנופלים 7 שלחמו מאז מתקפת באוקטובר. לדברי יוזמים במרחב החברתי-ביטחוני, מדובר במהלך מתבקש שמבטא אחריות מוסרית ולאומית — ולא פחות מזה, תיקון ערכי. יו"ר ארגון נכי ישראל מומו נקוה יצא בקריאה בנושא לראשי המדינה ולדבריו ימשיך בפעילותו זו כדי להבטיח היענות לרעיון הצודק הזה: "אי אפשר לדבר על שיקום הרצועה מבלי לחשוב על שיקום הלב של החברה הישראלית." בהתאם למדיניות "לא משאירים אף אחד מאחור": תאילנד פועלת למען אנשים עם מוגבלות הזדמנות כלכלית – ודרישת צדק: קריאה להעברת רווחי שיקום עזה למשפחות הנפגעים )chatgpt( אילוסטרציה של העיר פוקט, תאילנד 2025 ספטמבר | תשרי תשפ״ו 12

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==