פעילות פנאי ותעסוקה לזקנים | יובל נוה, מרגריטה רחנאייב

31 מדריך והנחיות תעסוקה קווים מנחים לעבודה עם מטופלים צעירים צוות הריפוי בעיסוק מחוייב לתת זמן התערבות זהה לכלל המשתתפים, בהתאם לרמת ההשתתפות שלהם. מטופלים צעירים אינם שונים מבחינה זאת. יחד עם זאת, יש להתמודד ולתת הזדמנויות מגוונות המייחדות מטופלים צעירים. למשל: • עידוד עבודה פרטנית באמצעים המתאימים לרמת ההשתתפות והגיל. לדוגמה: גישה למחשב עם אינטרנט ומשחקי קונסולות. • הקצאת מתנדבים צעירים אשר יעבדו עם מטופלים אלה. • עידוד אנשי צוות שונים כגון מטפלים, אנשי אחזקה ואף ניקיון, לתת יחס הולם לאותם מטופלים. • ניסיון "לשדך" למטופלים צעירים אחרים הנמצאים במוסד או למטופלים מבוגרים אחרים "הצעירים במוחם וברוחם". • במסגרת המוסד ומחוצה לו (במידת הצורך). IADL תרגול מיומנויות • עידוד בני משפחה ומתנדבים לקחת את המטופל לבילויים מחוץ למוסד כגון בתי קפה, מסעדה או סרט. • ייתכן שיתאפשר למטופל השוהה במחלקה סיעודית מסוימת לעבור למחלקת עצמאיים, לצורך השתתפות בפעילות קבוצתית וחברתית ברמה השתתפות ההולמת את יכולותיו. ) Jones & Allen , 2005 - התמודדות עם מטופלים בעלי אופי שונה ( במסגרת עבודתו של צוות הריפוי בעיסוק עם מטופלים, עליו להתמודד עם מגוון רחב של אנשים בעלי אופי שונה. לשם יצירת קשר עם אוכלוסייות מגוונת יש לבנות מיומנויות תקשורתיות שונות, כפי שמתואר בטבלה הבאה: אופי אפיון התמודדות "הנרתע ממגע" לא אוהב שנוגעים בו. בתקשורת בלתי מילולית משדר "אל תיכנסו למרחב האישי שלי". הימנעו ממגע ישיר. השתמשו במשוב מילולי. "החששן/פחדן" פוחד להיפגע וחושש מלנסות דברים חדשים. סובל מביטחון עצמי נמוך. בעל גישה האומרת "אני לא מסוגל לבצע את זה". עבדו עם המטופל באופן פרטני. הוסיפו חיזוקים שיעזרו לו להגיע למטרות. "צומי" (דורש תשומת לב) רועש, צעקני. בדרך כלל דעתן, או שיש לו מה להעיר. אוהב להיות במרכז. אוהב להיות "פרפר חברתי". אשרו את נוכחות המטופל ללא הבעת תשומת לב אליו. התמקדו בהתייחסות לפני הפעילות או בסיומה. "מפלרטט" נוגע, מרבה לחבק ויוצר מגע. מספק הערות צדדיות. רוצה לעזור לאחרים. מעוניין לקבל עזרה. שמרו על גבולות מקצועיים. מזערו מגע בעת מתן משוב. "פלפל" מספר בדיחות, מרבה לצחוק על עצמו. מוכן לקחת סיכונים ואינו מפחד להתבלט. אין צורך לנקוט בפעולה, כל עוד אינו מפריע לאחרים.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==