פעילות פנאי ותעסוקה לזקנים | יובל נוה, מרגריטה רחנאייב
תוכן העניינים עמוד 1. פתח דבר. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7 2. הקדמה וברכות. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8 חלק ראשון: תיאוריה 3. הגדרת מצב תפקוד . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 21 4. רקע כללי וקווים מנחים לעבודה עם מטופל מבוגר . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 21 5. רקע כללי על מאפייני המטופלים וקווים מנחים להפעלתם . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 81 6. החלפת פרק ירך . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12 7. סוכרת . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 22 8. פרקינסון . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 22 9. שיטיון (דמנציה) ואלצהיימר . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 22 01. מחלת ריאות חסימתית כרונית . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 42 11. שיטות ואמצעי הנשמה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 42 21. תהליך קבלת מטופל מונשם לטיפול. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 82 31. קווים מנחים לתחילת התערבות בקרב מטופל מונשם . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 82 41. הנחיות טיפול במטופלים בהם בודדו חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 92 51. רעיונות לעבודה עם מטופלים בבידוד בהתאם לרמת השתתפותם בפעילות פרטנית. . . . . . . . . . . . 03 61. רעיונות לעבודה עם מטופלים צעירים המאושפזים במחלקות גריאטריות . . . . . . . . . . . . . . . . . . 03 71. קווים מנחים לעבודה עם מטופלים צעירים . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13 81. התמודדות עם מטופלים בעלי אופי שונה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13 91. תהליך התמודדות עם מטופל המסרב להשתתף בפעילות . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 33 02. זיהוי רגשות העצמי כתגובה לסרבנותו של המטופל. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 43 12. פיתוח אישיות המדריכה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 53 22. רמת השתתפות . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 63 32. תהליך קביעת התערבות על ידי מדריכת תעסוקה בתיאום עם מרפאה בעיסוק . . . . . . . . . . . . . . 14 42. קווים מנחים לעבודה משותפת בין מרפאות בעיסוק לבין מדריכות תעסוקה . . . . . . . . . . . . . . . . 24 52. קווים מנחים להכנה לקראת פעילות . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24 62. גישות שונות להתערבות עם מטופלים . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 05 72. התעמלות . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15 82. גינון . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 55 92. מוזיקה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 75 03. מחשב . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 75 13. ביבליותרפיה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95 23. ביקור במוזיאון וירטואלי . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16 33. בעלי חיים. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56 43. מטבח . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 86 53. מגע. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 96 63. טיפוח חן וקוסמטיקה. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 07 73. סנוזלן . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 07 83. התערבות להפחתת התנהגות לא רצויה בקרב מטופלים דמנטיים. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17 93. חודש הקשיש . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17 04. שמירה על איכות עבודתן של מדריכות התעסוקה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 27
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==