האתגר שבהזדקנות | בריאות נפשית, הערכה וטיפול | ליאורה בר-טור
277 פרק 01 - טיפול קבוצתי לבני האוכלוסייה המזדקנת בהערכת התפקוד בהווה ובניתוח לומד כל משתתף לזהות את סגנון ההתנהגות הייחודי שלו בזמן ולזהות את "גזלני" הזמן המעכבים בעדו והמפריעים בתפקודו )למשל נטייה לדחות דברים, פרפקציוניזם, קושי בנקיטת יזמה, ביטחון עצמי נמוך, קושי בקבלת החלטות, קושי בהאצלת סמכויות, מצב רוח ירוד(. לאחר הדיון בקבוצה כל משתתף ממשיך ומנתח לבדו את האופן שבו הוא מנהל את זמנו. שיעורי הבית כוללים תרגיל בהערכת ניהול הזמן והצעה לשינוי. התרגיל הראשון בהערכת ניהול זמן הוא התרגיל שלהן: בשלב זה של היכרותך את עקרונות ניהול הזמן, נתח בקצרה את תפקודך בזמן על פי נקודות אלה: • סגנון ההתנהגות האופייני שלי בזמן. • חלוקה משוערת של עוגת הזמן הנוכחית. • התחום בחלוקת הזמן שבו הייתי מעדיף/מעדיפה לעשות שינוי. • התחום שבו אני מתפקד/מתפקדת ביעילות. • גזלני הזמן האישיים שלי. • נקודות החוזק שלי. התרגיל השני בניהול זמן מתמקד בהצעה לשינוי ומכיל שתי מטלות: 1. הצע/הציעי תכנית לשינוי לאור הערכת ניהול הזמן הנוכחית. 2. התכנית תקבע מטרה לשינוי, תכנית לשינוי ולוח זמנים. במסגרת הקבוצה דנים בניתוח הזמן כפי שהוא כיום ובארגון הזמן הרצוי, לומדים כמה עקרונות לניהול זמן, ולסיום מתחילים להגדיר מטרות.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==