הזקן והמשפחה | סוגיות מרכזיות ביחסים רב דוריים | יצחק בריק ואריאלה לבנשטיין

172 חלקשלישי התערבויות לא-תרופתיות: דוגמאות טבלה 2: יעד / סוג שיטותטיפול סביבה שיפור ביצועים קוגניטיביים /כישורי תקשורת - אימון קוגניטיבי Butti et al.,1998; Quayhagen& ) ( Quayhagen, 2001 - תרגול זיכרון ( Butti et al., 1998 ) SpacedRetrieval - ( Camp et al., 1996 ) Reality - החזרהלמציאות ) ( orientation Bates et al., 2004;Metitieri et) al., 2001; Spector et al., 2000; ( Zanetti et al., 2002 - מטלותקוגניטיביות, כגון פעילויות בקבוצתקריאהאו פעילויותמיון - ספרי זיכרונות Bourgeois et al., 2001; ) ( Hoerster et al., 2001 - שימושבסמלים ובתמונות לשיפור האוריינטציה ( Brawley, 1997 ) שיפור ביצועים תפקודיים - אסטרטגיותמעודדותעצמאות Beck et al., 1997; Namazi & ) ( Johnson, 1992a - הטלתשתן יזומהכלמספר שעות Scheduled/timed/prompted ) ( voiding Sogbein&Awad, 1982; ) ( Schnelle, 1990 - שינוי רמותהתאורה Beck&Heacock, 1988; ) ( Koss &Gilmore, 1998 תבשירותים ּ - שיפור הראו Namazi & Johnson, ) ( 1991 - הגבהתמושבהאסלה שיפור תפיסת העצמי מתן תחושה טובה הגברת הנאה/ הפחתת דיכאון - תרפייתהעלאתזיכרונות Baines et al., 1987; Brooker & ) ( Duce, 2000; Gagnon, 1996 Toseland et al., - תרפייתתיקוף ) ( 1997 - התערבויותמבוססותזהותעצמית ( Cohen-Mansfield et al., 2006c ) - התערבויותמבוססותעלפעילויות מהנותבעבר או בהווה - עידודבחירה, הזדמנות, תמיכה ( Skea& Lindesay, 1996 ועצמאות ) - התערבויותחושיות נות ְ - פעילויותמוב - מתן חפצים )למשל רהיטים, פסנתר, תמונות, תצלומים( שהיו משמעותייםלחולהבעבר /שהחולהאהבבעבר

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==