אתרוג | תשרי תשפ"ב | ספטמבר 2021 | גליון 88

תשרי תשפ״ב 31 להם שזה המיזם שנעסוק בו בנוסף לנושאים הרגילים, והתגובות הן חיוביות מאוד", מספרת רות. בעבר הקדישה שנה שלמה ללימוד על ציפורים. "הילדים התלהבו ואתם יחד ההורים. כל המשפחות נעשו מעורבות ואוהבות ציפורים". לדבריה שיתוף ההורים בתקופת הקורונה הוכיח את עצמו, והם סייעו בהפעלות בנושא החלל מהבית. "הילדים קיבלו שאלות חקר שאפשר לענות עליהן מהבית. הכנתי להם פאזל דיגיטלי וכל מיני עבודות להכרות עם מפת העולם. יצרתי משחקים סביב נושאי טבע וגיאוגרפיה, למשל איתור ערים בעולם ובישראל ומקומות חשובים בארץ. הילדים יודעים לאתר את היבשות ושכולן מתחילות באות א' בצלילים שונים, ואולי גם לאזכר מקום מפורסם שנמצא ביבשת זו". רות מציינת כי הניתוק והסגרים השנה הקשו על הלמידה, אבל מאמינה שאפשר להדביק את הפערים שנוצרו. “מחובתי כגננת לענות לצרכים של כל ילד. לילדים יש קשיים מסוגים שונים, קוגניטיביים, שפתיים, פיזיים, כל ילד עולם מלא. זו שליחות מלאת אחריות לתת את המענה הנכון לכל ילד, בהתאם לקשיים שלו, במיוחד בתקופה כה מאתגרת. הילדים המובילים יסתדרו נפלא, ולכן עליי להשקיע מאמצים יותר במתקשים. אני מאמינה ביכולתם של הילדים לגדול ולהתפתח ואפשר להגיע איתם רחוק". המפקחת פנינה מור יוסף: "מיזם החלל הוא הגשמת חלום של רות. נקודת המוצא של הפרויקט היא לעורר אצל הילדים סקרנות לעולם ולכל מה שבו. מתוך לימודי החלל מגיעים לכל נושאי הליבה שנלמדים בגן בצורה מרתקת. רות היא גננת טובה ומוערכת. סייעתי לה בהכנת המיזם מתוך הבנה שעידוד היצירתיות של הגננות ■ מעשיר את עולמם של הילדים”. ילדי הגן מציגים את עבודותיהם בנושא מפת ארץ ישראל והעולם

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==