אתרוג | אב תש"ף | אוגוסט2020 | גליון 87

שחיה ויוצרת בירושלים, ושואבת נושאים ומוטיבים ליצירתה מתוך הטקסטים המקראיים. היצירה שלה “אפוד תפילות” ), המובאת בפרק לפרשת תצווה, 2009( מורכבת מדפים של סידורי תפילה וספרי תהילים ישנים שארנוביץ ליקטה ממכלי גניזה בבתי כנסת בשכונת מאה שערים בירושלים. מכל דף יצרה מגילה קטנה, שנעטפה בנייר אורז ונקשרה בחוט. היא הדביקה את המגילות על מצע של נייר אורז ויצרה מעין בגד ללא שרוולים המזכיר אפוד מגן מודרני. האפוד של ארנוביץ הוא מעין בגד טקסי המאגד בתוכו אלפי תפילות, מעין תפילת ציבור למען חולים או להצלה מפורענות. "אפוד תפילות", אומרת מאלי, עומד בניגוד חריף לאפודי הנפץ המכילים ברגים היצירה "עמק יזרעאל" של האמן גל וינשטיין. מרבד שטיחים הדומה לעמק פורה. (באדיבות האמן) המיצב "נר מצווה" של האמן דוב אברמסון. כל נר מייצג מצווה. (באדיבות האמן) ״בימי הביניים המוקדמים האמנות הנוצרית הובילה את עולם הדימויים המקראי והנחילה באמצעותו את ערכי הנצרות. האמנות האירופית בתקופות הרנסנס והבארוק המשיכה לעסוק בסיפורי המקרא. השיא היה בתור הזהב ההולנדי במאה עם אמנים כמו 17- ה פיטר לסטמן, מורו של רמברנדט, רמברנדט עצמו ותלמידיו״ אב תש״ף 30

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==