אתרוג | טבת תש"ף | ינואר 2020 | גליון 86

הטור הפותח תודה לנבחרי החמ"ד על פועלם בחג החנוכה שחלף, כמנהגנו מדי שנה בשנה, הענקנו תעודות דמויות מופת בחינוך הדתי בישראל. 12- יקירי החינוך הדתי ל להענקת תואר יקיר החינוך הדתי לעובדי הוראה 36- זו השנה ה נבחרים על תרומתם לחייה הרוחניים והחברתייםשל מדינת ישראל. הטקס מהווה הזדמנות להעלות על נס את פועלם של הנבחרים למען קידום החינוך הדתי בישראל, ולהביע את התודה הגדולה שהחברה הישראלית כולה והחמ"ד בפרט, חבים לנבחרים אלה. מתרחב הלב מהתרגשות ומהנאה. מהתרגשות - למשמע גודל המעשים ולמפגש עם אצילי הנפש, אוהבי האדם, חברינו המורים שרוח ההתנדבות מפעמת בקרבם במסירות ובהתמדה ללא גבול, התורמים עבור הזולת, הפרט והכלל. אנו גאים על השתייכותנו למחנה זה של "מלח הארץ", שכל אחד גדול במעשיו ובאישיותו. יקירי החינוך הדתי שאנו זוכים להתכבד בהם, הם דמויות מופת, שראוי לכבד אותם ואת מפעלם, על מעלותיהם האצילות ועל מידותיהם המצוינות, על שיראתם קודמת לחוכמתם, ועל כן גם חוכמתם מתקיימת להם ולתלמידיהם. יקירי החינוך הדתי הם התלמידים היקרים לנו, יקרים לעם ישראל ויקרים לדורות הבאים. כל הרואה את בוגרי החינוך הדתי משתאה עד היכן מגעת מסירותם, נאמנותם ומעורבותם בחיי המדינה, בביטחון, בכלכלה, בחברה, במדע, בחינוך ובהאדרת התורה לשם שמיים. בתקופה קשה זו לציונות הדתית יש צורך לדבוק ביתר שאת ובאמונה במשנה החינוכית של החמ"ד, אשר בה אנו רואים אידאה משמעותית ביותר להמשך קיומו של עם ישראל במדינת ישראל לדורות. בכוחות אלה נוכל להמשיך ולהתמיד במשימות החשובות של דורנו. "יותר מכל התורות רוצה אני להכניס דיבור לעולם" אמר רבי נחמן לתלמידיו, ללמד אותנו שמנהיגים לא מסתפקים בתהליכי החינוך וההוראה, והם מבקשים להשפיע השפעה שמעבר ולהותיר חותם של ממש. גד דיעי מ”מ מזכ”לית הסתדרות המורים הישגים למרות ממשלת המעבר שוב אנו עומדים בפני מערכת בחירות. זו הפעם השלישית בשנה זו. למרות מערכת הבחירות המתארכת ובתקופה של ממשלת מעבר, הצלחנו להביא הישגים בתחומי הפנסיה התקציבית למבוטחים בשתי תקופות ולהשיב את גזל ימי המחלה. במקביל אנו פועלים במספר חזיתות לבלום שורה של "רפורמות חדשות" מבית היוצר של משרדי החינוך והאוצר, שם מכובס לקיצוץ בתקציב. מערכת החינוך בשפל אולם במקום להשקיע בשיפור החינוך מעמיס משרד החינוך על המערכת ועל עובדי ההוראה עוד מבחני מיצ"ב שאינם מועילים בדבר, ביטול תקני אחיות בבית הספר, הטלת תפקידים על עובדי ההוראה ועוד. חמור הרבה יותר הוא הקיצוץ הרוחבי בחינוך המיוחד המכונה הרפורמה בחינוך המיוחד. זהו למעשה שם נרדף לקיצוץ תקציבי חמור דווקא בילדים המיוחדים. ואסביר, ילדים בחינוך המיוחד ישתלבו בכיתות הרגילות אולם הסל המרשים אותו הם מקבלים מעלות חינוך ילד בחינוך 20 בחינוך המיוחד, שעלותו היא פי הרגיל, לא יעבור עימם לחינוך הרגיל. המשמעות היא לזרוק ילד בחינוך הרגיל ללא משאבים, ללא הערכות וללא הנגשה. ישבנו כולנו בוועדה הזו והוכרז על פיילוט בצפון בשיתוף הסתדרות המורים. בפועל אין שום שיתוף לא עם הסתדרות המורים ולא עם ההורים. הכישלון הזה מנוהל  באופן בלעדי על ידי משרד החינוך. מוטלת עבודה נוספת על עובדי ההוראה, אין הכשרה מתאימה ואין משאבים. המרוויח היחיד הוא משרד האוצר שישיג קיצוץ בתקציב ואילו הילדים, עובדי ההוראה וההורים יפסידו כולם. הנחיתי את עובדי ההוראה לא לשתף פעולה ולא למלא את השאלון שכל מטרתו מניעה מילדי החינוך המיוחד לקבל את המגיע להם, תוך פגיעה בעובדי ההוראה ובמערכת החינוך בכלל. אנו לא נאפשר זאת ואף נצא למאבק בנושא. כאישה מאמינה אני רואה בכך נושא ערכי מהמעלה הראשונה. בעזרת השם לאחר הבחירות ננהל משא ומתן על שכר הוגן והולם לעובדי ההוראה, נפעל לצמצום מספר הילדים בכיתות ובגני הילדים ולצמצום מספר שעות ההוראה הפרונטליות. תחילת המשא ומתן להסכם השכר כבר נדחתה בגלל שאין ממשלה, אבל זה המקום להבהיר כי עובדי ההוראה יקבלו את תוספות השכר המגיעות להם רטרואקטיבית. עובדי ההוראה הם עובדים טובים ומסורים ועליהם להיות מתוגמלים בהתאם. אנו לא נשקוט עד אשר נגיע לכך. יפה בן דויד מזכ”לית הסתדרות המורים טבת תש״ף 2

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==