אתרוג | חשון תש"פ | נובמבר 2019 | גליון 85

הכניסה למרכז "בחפץ כפיה" הגיעו נשים, אבל הן לא ידעו איך להשתמש בנול ובאובניים", נזכרת הדר שהבינה מהר מאוד כי על מנת שנשים יעסקו במלאכות מסורתיות הן צריכות ללמוד איך לעשות זאת. הדר חיפשה מורות בכל הארץ וגיבשה צוות של מורות ונשים בעלות ידע וניסיון במלאכות מסורתיות. יחד עם צוות המורות היא גיבשה שיטת לימוד "המכבדת את הקצב של העולם העתיק וגם הדר קליידמן: "ללימוד מלאכות יש ערך מוסף גם מבחינה חברתית וגם מבחינה תרבותית. הוא מעשיר את עולמם של ילדים ומבוגרים. אם הידע המסורתי הזה יהיה נגיש, הוא יאפשר לאימהות לבלות שעות עם ילדיהן במלאכות עמלניות, ולייצר יחד, בעבודה אטית, נדבך על נדבך, חפצים בעלי ערך" חשון תש״ף 51

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==