אתרוג | תמוז תשע"ט | יולי 2019 | גליון 84
פרסקו, מטובי הנגנים והמורים הבולטים בעולם לכלי הקשה מזרח תיכוניים. ניגנתי בהרכבים שונים של מוזיקה אתנית ומוזיקת עולם, עד שהצטרפתי לניגון ירושלמי". לחבר מזרח ומערב , מוזיקאי, מלחין 38 שלמה אילן קינן, בן ומפיק מוזיקלי. במקביל לפעילותו בניגון ירושלמי, הוא מנגן בהרכבים נוספים. לדבריו, ניגון ירושלמי מהווה המשך למה שלמד בבית הספר למוזיקה "מוסררה" בירושלים שבו "כל העניין היה ליצור מוזיקה המשלבת מזרח ומערב, לפתח את היכולת לחבר בין סולם התווים המזרחי לסולם המערבי. שם צמחה היכולת המוזיקלית שלי לשלב בין סגנונות שונים יחד". קינן מדגיש גם הוא את העובדה שניגון ירושלמי "מביא לקדמת הבמה פיוטים שנשכחו, וניגונים שנזנחו. מתוך כך, נולדת גם יצירה מקורית". כדוגמה הוא מביא שיר של הלהקה "שפת היום" אותו הלחין על פי מילים של נגן הלהקה יגל הרוש. "זה שיר שכל אחד מפרש אחרת. אני ראיתי אותו כשיר חיפוש של עוגן, של שפה אחת, של מקום שאפשר להאיר ממנו. לפעמים כשאתה יושב באוטובוס וכמה חבר'ה יושבים יחד וצוחקים בא לך להצטרף אליהם. וכך גם על במה. כשרואים חבורה יחד, רוצים להתחבר הופעה של "ניגון ירושלמי" תמוז תשע"ט 46
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==