אתרוג | ניסן תשעט | אפריל 2019 | גליון 83
פוטוסינתיזה, חלקי הצמח, שנת שמיטה. אפשר לראות כיצד גדלה המוטיבציה כאשר יוצאים מן הכיתה, ואיך הילדים שלא הבינו דברים אל מול הלוח, לפתע הדברים מתבהרים להם". תלמידים המשתתפים 48 בבית הספר בתוכנית אמירים לתלמידים מצטיינים. בצלאל סגמן, מורה למדעים והיסטוריה ואחראי על התוכנית, מספר על ניסויים בעלי ערך שמבצעים התלמידים. באחד מהם הצליחו הילדים לגדל פלפל בסביבות גידול שנחשבו לא מתאימות, ביניהן אדמת לס, סוג האדמה הנפוץ בסביבה. הם מגדלים על מצע של טוף וגם על גבי מים (גידול הידרופוני), על מצע של קומפוסט ביתי ותעשייתי. כמו כן הצליחו התלמידים לגדל פלפל מחוץ לחממה. המורה דקלה כהן קטאן מעבירה לילדי תוכנית אמירים קורס מנהיגות לפיתוח כישורים חברתיים ומסבירה כי הודות לקורס ילדי התוכנית מעורבים בבית הספר ומובילים פעילויות ופרויקטים בנושאים שונים. "הקורס מפתח מאוד את היכולות ■ החברתיות", היא אומרת. בשיעור חקלאות חורשים בשיטה עתיקה תלמידים עם דמותו של בין גוריון על רקע בית הספר ניסן תשע״ט 15
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==