אתרוג | טבת תשעט | דצמבר 2018 | גליון 82
מ סלול ההכשרה לעובדים בקידום נוער בסיכון משלב לימודים תיאורטיים והתנסות מעשית הנמשכים ארבע 40- שנים. בכל שנה נפתח מחזור של קרוב ל סטודנטיות. נושאי הלימוד: קרימינולוגיה, פסיכולוגיה ועבודה סוציאלית. ד”ר נורית , העומדת בראש המסלול 44 ראוכברגר, בת היא בוגרת אורות, בעלת תואר דוקטור בחינוך מאוניברסיטת בר אילן, אם לשבעה, הייתה בעבר מחנכת וסגנית מנהל בבית הספר היסודי "אוהל שילה" בישוב שילה. נשירה לא מתרחשת ביום אחד המסגרות המשפחתיות והבית ספריות מגינות על בני הנוער והתרחקות מהן חושפת אותם לסיכונים, מסבירה ד"ר ראוכברגר. קיים "רצף סיכוני" שלעתים קשה להבחין בשלביו הראשונים. התלמיד רשום בבית הספר, הוא ממלא את המשימות, אבל חש ניכור מכל מה שנעשה בבית הספר. בהמשך הוא מרבה להיעדר, מאחר לשיעורים ואינו מתפקד כתלמיד. בסוף התהליך הוא נושר מבית הספר ולא אחת מתנתק גם ממשפחתו. ד"ר ראוכברגר: "נשירה לא מתרחשת ביום אחד. מדובר בתהליך, והשאלה איך מאתרים בני נוער שנמצאים בתהליך הזה ואיך הופכים את בית הספר לסביבה קידום נוער במכללת ”אורות ישראל” באלקנה היא המכללה הדתית היחידה שיש בה מסלול התמחות בקידום נוער בסיכון. ד”ר נירית ראוכברגר, העומדת מזה שבע שנים בראש המסלול, טוענת כי בשנים האחרונות נאלצים בתי ספר מכל המגזרים להתמודד עם תופעות של נשירה סמויה וגלויה ולכן יש לצייד את כל עובדי החינוך בכלים להתמודדות עם התופעה צילם: רפי קוץ | כתבה: בת-שבע פומרנץ בחצר המכללה טבת תשע"ט 30
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==