אתרוג | טבת תשעט | דצמבר 2018 | גליון 82
הציעה לחשוב יחד עם החברים כיצד ניתן לסייע לחבר. לאחר שהועלו מספר הצעות, התלמיד בחר שבחודש הקרוב יאמרו מזמור תהילים לאחר התפילה לעילוי נשמת הסב”. התלמידים נוהגים לכתוב פתקי עידוד לתלמידים שהמורים בוחרים על פי היומן. השנה, בימי שישי, בכל הכיתות מתקיימת פעילות “המורה הצעיר” שבה תלמיד בוחר תוכן שהוא רוצה להעביר בכיתה ולאחר שהוא עושה זאת, הכיתה נותנת לו פידבק חיובי. בכל יום שישי מתקיים מפגש שיח ושיר, בו המנהל מספר על פרשת השבוע, שואל שאלות, מלמד את התלמידים שירים הקשורים לפרשת השבוע או משירי השבת. כחיזוק ועידוד לפרויקט עין טובה, נבחרים נציגים מכל כיתה כמצטייני השבוע. כל מורה נדרש לעשות בכיתתו סבב במשך כל השנה, כך שתלמיד יקבל מצטיין השבוע לפחות פעם בשנה. כל מצטיין מקבל מהמנהל תעודת הצטיינות. בית הספר מפעיל מקהלה, פרחי רעות, בה תלמידים מכיתות א’-ו’, 15- משתתפים כ שנבחרו בקפידה על ידי הזמר רועי ידיד, שמגיע לבית הספר לעבוד עם המקהלה מספר פעמים בשבוע. המקהלה מקיימת מופעים מחוץ לבית הספר, באירועים של העירייה כמו קונצרט הדגל, הכנסות ספר תורה לכבוד חללי צה”ל, מופעים עירוניים ואירועי שיא בית ספריים. עד כה יצאו שלושה דיסקים של המקהלה. מפגשים עם בית הספר החילוני הדס אוחיון, מחנכת, רכזת שפה, הערכה ומדידה, מספרת שהגישה החינוכית הקהילתית של בית הספר שבתה את לב ההורים. אחת האימהות שהתפעלה מהגישה יזמה מפגש עם תלמידי בית הספר החילוני אשכול. “המפגש היה בסימן קירוב לבבות. התלמידים התחברו זה לזה ושיחקו יחד, נוצרו דיאלוגים מכבדים ולקראת סוף שנה הוזמנו על ידי בית ספר אשכול למפגש גומלין שהצליח מעל המצופה. השנה תלמידות בחדר מחשבים רכזת שפה, הערכה ומדידה, הדס אוחיון הרב ברוך ספרא, רב בית הספר יועצת חינוכית, חן סרור: “מטרת התוכנית הייתה לפתח רגישות לזולת ויכולת ליצור דיאלוג. בנינו מודל עבודה המופעל הן בשיעורי כישורי חיים והן בשיעורים המקצועיים, ובעזרתו התלמידים לומדים להתמודד עם מצבי קונפליקט מתוך מחשבה, וכן להפעיל רגשות חיוביים המובילים ליצירתיות בפתרון בעיות” טבת תשע"ט 20
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==