אתרוג | טבת תשעט | דצמבר 2018 | גליון 82
לדברי סרור, ההפנמה של הפרויקט ניכרת בהתנהלותם של תלמידי כיתת ו’ “אפשר לראות אותם עוצרים את עצמם, חושבים, לא פועלים מתוך אינסטינקט ואימפולס, אלא חושבים לפני שפועלים”. אחד המרכיבים ביצירת האקלים החיובי הוא השיחות האישיות שמנהלים המורים עם התלמידים. סרור: “על מנת להעשיר את השיחה האישית כל מורה קיבל אוגדן של רעיונות. אחד הנושאים עליהם עובדים בשיחות האישיות הוא בניית תוכנית יעדים בתחומים שונים, ובכל שיחה התלמידים מסמנים את התקדמותם בהשגת היעד. נלחמים על כל תלמיד .1981 בית הספר רעות הוקם בשנת תלמידים בשש 170- היום לומדים בו כ כיתות מעורבות. בשנים האחרונות מספר הנרשמים גדל. אופיר אביקסיס, מנהל רעות, הוא בוגר לימודי חינוך ממכללת אורות ישראל, למד בישיבת ההסדר מורשת יעקב ברחובות, וניהל את הגרעין התורני בשכונת אושיות ברחובות. אביקסיס מאמין שבית הספר מחויב לטפח את קשריו עם הקהילה: “חשוב ליצור גאוות יחידה של בית הספר בקהילתו על מנת שיהיה כמגדלור בקהילה”. הגישה הקהילתית עומדת ביסוד פעילויות רבות שיוזם בית הספר. אביקסיס: “אנחנו מחנכים לנתינה, יוצאים פעמיים בשנה לאיסוף מצרכי מזון לנזקקים, מלווים משפחות שהרווחה מפנה אותנו אליהן, מארגנים ערבי אמהות ובנות של הפרשת חלה, וכן ערבי אבות ובנים”. הערכים שבית הספר מטפח הם ערכי תורה ועבודה. בחדר המנהל תלויות תמונותיהם של הרב מרדכי אליהו זצ”ל והרב קוק זצ”ל. אביקסיס: “ כך אני מסביר לילדים שתורה זה הכול, זו תורת חיים. אני מבהיר שאדם יכול להיות ירא שמיים וגם טוב במתמטיקה, ברובוטיקה ובאנגלית. אלו ערכי הציונות הדתית וערכי החמ”ד. אנחנו מובילים לשילוב בצבא, בחינוך ובתחומים נוספים”. אביקסיס עצמו עוסק בעבודה קהילתית. “העברתי בעבר שיעורים בבתי סוהר ועד היום אני מעביר שיעורים ברחובות לאוכלוסייה שהתרחקה. ביום החופשי שלי אני מנחה פרחי הוראה במכללת אורות ישראל. הם מגיעים לכאן לסטאז’ ואני משלב אותם בבית הספר.” אחד הנושאים שאביקסיס משקיע בהם במיוחד הוא שמירת רצף הלימודים הדתי מהתלמידים 50%- של בוגריו. בעבר מעל ל שסיימו את רעות המשיכו לחינוך כללי. 87% , בשנה שעברה, לאחר מאמצים רבים מהתלמידים שסיימו את רעות המשיכו לחינוך דתי. “מעבר להכוונה, ישנו שימור איכותי. בעזרת המשך קשר של הצוות עם תלמידי השנה שעברה והוריהם מוודא הצוות כי הילד נקלט היטב ומקבל חיזוקים מהמקום שכיוון אותו ללימודי ההמשך”, אומר המנהל. ההורים מעורבים בעשייה ומעריכים את ההתקדמות של בית הספר. הם משולבים בוועדות. יש ועדת רישום ושיווק שמסייעת בתחום הרישום לכיתה א׳, ועדת תרבות שמסייעת בארגון ערבי קהילה-מלווה מלכה, הפרשת חלה וכו’. שאלת לשלומי היום? בית הספר משקיע בטיפוח האקלים החברתי. בסוף כל יום מקפידה המורה לשאול כל תלמיד איך עבר יומו. בכל מרחבי הכיתות ישנו שלט: “שאלת לשלומי היום?.” כשהמטרה בהוספת הנקודה לסימן השאלה היא להבהיר שמובן מאליו ששואלים לשלום הזולת. “בתחילה זה נעשה כתרגול, היום זו שגרה. כל מורה בוחר לעצמו זמנים ומצבים שונים במהלך השבוע בהם הוא שואל לשלום תלמידיו. לא מזמן תלמיד מכיתה ו’ הגיע נפול פנים ודרך שגרת שאלת השלום פנתה אליו אחת המורות, והוא השיב שסבו נפטר לפני מספר ימים והוא עצוב. המורה מנהל בית הספר, אופיר אביקסיס, עם תלמידים שקיבלו תעודת הצטיינות טבת תשע״ט 19
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==