אתרוג | אדר תשעח | מרץ 2018 | גליון 80
תלמידים 350- שנים. כיום הוא מונה כ תלמידים הם 50- מכיתות א'-ו'. יותר מ בנים למשפחות בני המנשה, צאצאי עשרת השבטים האבודים, שהגיעו מהודו לחברון. לבני משפחות אלו יש תקציב מיוחד המסייע לקליטתם הלימודית ולהכוון משפחתי. כבר שש שנים פועלת בבית הספר מגשרת מבנות מנשה, רעות טהומטה, נשואה ואם לארבעה המתגוררת באזור חברון. ,17 רעות, שהגיעה לארץ לבדה בהיותה בת עברה גיור בארץ וכיום היא פועלת לשילוב מיטבי של תלמידים מבני המנשה: "הילדים דוברים שתי שפות, מיזורי ומניפור, מתקשים בלימודים בהיעדר ידע בסיסי בשפה העברית. לא פעם, כאשר יש צורך לאבחן אצלם ליקויי למידה או להפנות אותם לחינוך מיוחד, ההורים באופן אוטומטי מתנגדים. כדי לשכנע אותם, צריך להתגבר על פערי תקשורת ושוני בנורמות התנהגות. לדוגמה לבני המנשה אופי שקט ומופנם. לא נהוג לקפוץ ולדבר אם לא נשאלת. ההורים לעתים מתביישים וחוששים להגיע לבית הספר, וכדי ליצור קשר אתם אני מעודדת את המורים לערוך ביקורי בית. כאשר פונים אל בני הקהילה בדרכם, ועושים מאמץ לבקר אותם בביתם, הם נפתחים ומשתפים פעולה, ובעקבות זה משתפרת גם התקשורת בין התלמידים למורים". רעות מציינת שלא תמיד המורים ערים לבעיות התקשורת עם ההורים: "לא פעם הורים שלא מבינים עברית מתקשים לקרוא פתקים שכותבים המורים לילדיהם. כך קרה שביום טיול הגיע תלמיד מבני המנשה עם ילקוט כרגיל, כיוון שההורים לא הצליחו לקרוא ולהבין את המידע החשוב שיעור בכיתה ב' עם המחנך הרב נתן פלק סגן המנהל, אלמוג גמדני מורת שילוב ורכזת החינוך המיוחד, מיכל אוהב ציון אדר תשע"ח 8
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==