אתרוג | אדר תשעח | מרץ 2018 | גליון 80
כבית ספר ירוק. תלמידי בית הספר הפסיקו להשתמש בדפי עבודה, כדי להפחית את השימוש בהדפסות וביצירת חומרים מתכלים. נושא הסביבה משולב במגוון מקצועות. בלימודי היהדות, שפה, גיאוגרפיה, מולדת, מדעים וחשבון. גם בנתיב הבנות וגם בנתיב הבנים לומדים את נושאי איכות הסביבה. "מטרת העל של בית הספר היא שהתלמידים יכירו את סביבתם ויוקירו אותה תוך יצירת חוויות וחיבורים חיוביים לסביבה. ויותר מכל הגברת האחריות כלפי המקום בו אנו חיים, שאיננו מסתכם בבית הספר או ביישוב אלא בראייה כוללת", מסבירה המנהלת. לימודי מוזיקה לכולם תלמידי כיתות ג'-ד' בשלושת הנתיבים לומדים מוזיקה. סמוך לבית הספר נמצא הקונסרבטוריון של המועצה ובו חדרים אקוסטיים המאפשרים לימוד מיטבי. כל תלמיד מקבל שעה שבועית של מוסיקה שניתנת על ידי ששה מורים למוסיקה. הם לומדים לנגן בחליל צד, כינור, גיטרה, צ'לו, תופים וכלי הקשה בכלים מושאלים ממרכז המוסיקה. המצטיינים שמגלים כשרון מוסיקלי ממשיכים גם בכיתות ה-ו ללמוד במרכז המוסיקה. בתיה קמיסה: "בכל שנה אנחנו מוסיפים עוד פרויקטים. מטרת החינוך היא לגלות את הכישרונות הטמונים בילד. אנחנו צריכים ואחראים לפתח הזדמנויות בילדים. הוספנו מחול מודרני, לכל הבנות מהנתיב הסביבתי ומנתיב הבנות. יש מקהלה של בנים ומקהלה של בנות. אומנות סביבתית ולימודי חלל". בתיה היא גם האחראית לסדנת הכתיבה. "זו תוכנית של כתיבת ספרים אישיים של תלמידי ג'-ו' מכל הנתיבים. מדריכות של כתיבה מגיעות מבחוץ ואנחנו מעבירות יחד סדנת כתיבה. שעתיים בשבוע לאורך שנה שלמה עד להוצאת ספר של כל תלמיד ותלמיד". פועלים מתוך שליחות רוב תלמידי חמד מירון מגיעים מיישובים חקלאיים, חלקם ממשפחות חילוניות. רב בית הספר, הרב דויד אלקיים, אומר שקיומם של שלושה נתיבים מאפשר לתת י ִ נ ֵ יכ ִ ר ְ ד ַ מענה הולם לכולם ומצטט: "ה י" (תהלים קיט, ִ תּ ְ צ ָ פ ָ י-בוֹ ח ִ יךָ כּ ֶ וֺת ְ צ ִ יב מ ִ ת ְ נ ִ בּ לה). לדבריו כל נתיב נותן מענה לצורך של קבוצת הורים, והדגש הוא על כך שהדברים ייעשו מתוך בחירה. הרב דוד אלקיים מגיע מדי בוקר מחצור הגלילית, שבה הוא מתגורר עם משפחתו. לפני בית הספר חמד מירון שימש כמחנך וכמורה בבתי ספר בקריית שמונה. הרב מייחס חשיבות מיוחדת לנתיב הסביבתי המעורב: "יש שיקימו קול צעקה: 'שומו שמים חינוך מעורב?' אך אנו פועלים מתוך תחושת שליחות ואחריות לאותם תלמידים שהאלטרנטיבה שלהם היא חינוך ממלכתי, שיש בו מעט מזעיר של לימוד תורה וערכי יהדות. מבחינתנו זוהי הדרכתו של רבי אלעזר בן עזריה ביום היבחרו לנשיא שנתן רשות לכל התלמידים להיכנס לבית המדרש. "אנחנו לא דוגלים בחינוך אליטיסטי, כולם נכנסים לבית המדרש, כל ילד בישראל זכאי לטעום טעמה של תורת אמת, וכל אחד בוחר את הנתיב ההולם את שאיפותיו, כלשון הפסוק המעתיר את דברינו. ברוך השם אנו רואים ברכה בעמלנו ונמשיך להגדיל תורה ■ ולהאדירה לכלל ילדי ישראל". התחנה המטאורולוגית אדר תשע"ח 34
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==