אתרוג | אדר תשעח | מרץ 2018 | גליון 80
לומדים יותר שעות המוקדשות ללימודי קודש כמו תנ"ך הלכה, משנה. המורים המלמדים מקצועות אלה הם גברים בעלי הכשרה תורנית. גם בנתיב התורני לבנות נלמדים מקצועות קודש בהיקף מוגבר באמצעות מורות. בנתיב הסביבתי לומדים ארבע שעות שבועיות לימודי סביבה החל מכיתה א'. בכל שלושת הנתיבים מלמדים את לימודי החול כמו אנגלית, חשבון ומדעים אותם מורים. בתיה קמיסה מציינת שיש הפריה הדדית בין הנתיבים השונים וכדוגמה היא מביאה את לימודי מלאכת יד. מורה מקרן קרב לימדה את כיתות א'-ג' בנתיב הבנות במסגרת לימודי אומנות, מלאכות של פעם: סריגה ורקמה, בשילוב עם חומרים ממוחזרים מן הטבע. השנה המורה התבקשה ללמד את הנושא גם בנתיב הבנים ובנתיב הסביבתי. "זיהינו את הצורך של כל התלמידים ללמוד אומנות ומלאכת יד. וזה נהדר לראות את הבנים יושבים ולומדים סריגה ותפירה", אומרת בתיה. תלמידים מכיתות א'-ו' משלושת 38 הנתיבים נוסעים בכל שבוע אחר הצהרים בהסעה מאורגנת מבית הספר למכללת תל חי ללימודי העשרה במקצועות כמו רובוטיקה, אנימציה, אסטרונומיה ועוד. תלמידים משלושת הנתיבים מגיעים 6 ללמוד יום בשבוע בבית הספר למחוננים, שגם הוא נמצא במכללת תל חי. בתוכנית הלימודים למחוננים נושאים כמו פיזיקה, מדעים, אנימציה, פילוסופיה ועוד. המנהלת לירז נחמיאס מייחסת חשיבות רבה להשתתפות בפרויקטים למצוינים ולמחוננים. "אני חושבת שצריך לעזור למצוינים ולמחוננים להגשים את היכולות שלהם". בבית הספר ארבע כיתות של תלמידים הכיתות הצעירות (א'- 2 . לקויי למידה תלמידות בפינת החי סגנית המנהלת ורכזת פדגוגית, בתיה קמיסה סגנית המנהלת, בתיה קמיסה: בעבר הוקמו בבית הספר פרויקטים סביבתיים, אבל בשנים האחרונות נבנתה תוכנית לימודים אקולוגית עם חיבור לסביבה הקרובה. תוכנית הלימודים הצריכה התאמות לאופיים של הנתיבים השונים. אנחנו מנסים לדייק כל נתיב בייחודיות שלו. כרכזת פדגוגית אני רואה חשיבות רבה בפיתוח תחומים שבהם התלמיד חווה חוויה טובה ומצמיחה" אדר תשע"ח 32
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==