אתרוג | אדר תשעח | מרץ 2018 | גליון 80
אדם ואז עלו שאלות כמו: אם הזמן קצוב ואם לכל נשמה יש תפקיד בעולם, אז מה היה התפקיד של רואי ז"ל ומה התפקיד שלנו". לילדים יש כושר ריפוי עצמי יועצת בית הספר, עמית קין, מאמינה בכוח הריפוי העצמי של הילדים: "הילדים ניחנו ביכולת ריפוי עצמי גבוהה ממה שנדמה לנו. לכן, בד בבד עם עירנות ורגישות של המורים והמחנכים בכיתות, ולצד מענה טיפולי מקצועי שנותנים אנשי מקצוע, תרפיסטית בדרמה שנכנסה לכיתות מטעם מרכז חוסן, אנחנו משתדלים שלא לכפות עזרה במקום שאיננה נדרשת. "כיוונו את ההורים לשים לב להתנהגויות פוסט טראומטיות כגון רגישות יתר, פגיעות גבוהה, התכנסות והסתגרות, קושי להירדם, הרטבות בלילה, חרדות בנסיעות. במקרים כאלה אנו מפנים לטיפול אישי במרכז חוסן, אבל אלו הם מקרי קיצון, רוב הילדים מושכים את עצמם למעלה על ידי שיחה, שירה, התכנסות, שיתוף, משחקים, חברים ועזרה הדדית". עמית מספרת שכבר בעבר נוכחה לראות עד כמה ילדים מצליחים מנהלת בית הספר לחינוך מיוחד "חן שומרון", "האירועים נוגעים במורים באופן אתי זהבי: אישי. יש לזכור שהמורים פה הם גם השכנים וגם החברים, וגם ההורים של הילדים. לפיכך הרגשנו צורך לתמוך במורים, לזהות מי זקוק לאוזן קשבת ואף להחלפה בשעות הראשונות. ליווי כזה התאפשר בשל העובדה שבית הספר הוא משפחתי וקשוב לצרכים המיוחדים של כל פרט ופרט" בנות בהפסקה אדר תשע"ח 21
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==