אתרוג | טבת תשעח | ינואר 2018 | גליון 79

במסגרת הלימודים במרכז תהיה התייחסות גם לאתגר אי-הפיריון, ולצורך ברגישות חברתית במפגש עם הנושא. בתוכנית נכללו גם נושאים לגילאים מבוגרים כגון מהם האתגרים הניצבים לפני זוגיות גיל העמידה, התרוקנות הקן המשפחתי, תקשורת בין דורית ועוד. קורסי 25 ” בתוכנית “המשפחה במרכז בחירה. בנוסף מתקיים במסגרתה קורס ייעוץ לזוגיות, שמטרתו להכשיר מטפלים לסייע לרווקות להגיע לזוגיות, ולסייע לזוגות צעירים בהתמודדות עם דרכם המשותפת. בתוכנית יש גם סדרת שיעורים העוסקת בגיל המעבר ובגישות שונות להורות, קורס עיסוי תינוקות, וייעוץ פרטני לרווקות מהמכללה המעוניינות לקבל עזרה בתקופת הדייטים. במכללה נפתח מסלול חדשני להכשרת מובילי תחום חינוך לחיים במשפחה בבתי הספר, בשיתוף החמ”ד. מנהלת התוכנית, ד”ר ציפי ריין, פסיכולוגית ומטפלת זוגית ומשפחתית מבהירה: “המטרה שלנו היא שכל סטודנטית להוראה שתוסמך במכללת אורות תקבל העשרה וידע מעמיקים בתכנים ובסוגיות שקשורות לעולם המשפחה. המורים נדרשים לעסוק באינסוף סוגיות בתחום חיי המשפחה: זהות אישית ומינית, גירושים של הורי תלמידים, גיל ההתבגרות, יחסי הורים ותלמידים, הכנה לזוגיות ועוד, כל זאת בלא שקיבלו בעצמם הכשרה נאותה לטיפול בנושאים אלו. במכללת אורות החליטו להכשיר מורים ומורות לעסוק בתחום המשפחתי. החידוש שעשינו הוא להכניס את ההכשרה והעיסוק בתכני המשפחה גם למסלול הלימוד של סטודנטים גברים”. ד”ר ריין מדגישה שמטרת ההכשרה היא לתת למורות ולמורים כלים לניהול שיח עם התלמידות והתלמידים בתחומי המשפחה ולהעברת שיעורים בתחומים אלה. היא מצפה שהמורים יידעו מתי קשיים שמעסיקים את תלמידיהם מצדיקים הפניה לאיש מקצוע. “מורות העתיד צריכות לשוחח עם התלמידים, להגיע אל הלב שלהם ולעזור להם בהתמודדות בכל תחום”, אומרת ד”ר ריין. הרבנית ד”ר לאה ויזל, דיקנית הסטודנטיות במכללת אורות: “מטרת התוכנית היא לאפשר לתלמידות לעסוק בנושאים מתחום חיי המשפחה לא רק כמענה דידקטי, אלא לאפשר להן התמודדות יומיומית ומציאת פתרונות נכונים וטובים, הן ברמה האישית והן ביחס לעשייתן כמורות וכמחנכות” הרב אלישע אבינר, נשיא התוכנית טבת תשע"ח 28

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==