כל אילת
6 כסלו תש״ף > 2019 דצמבר > 69 ׳ גיליון מס > כל אילת אישי תיירותי עם אלי לנקרי סגן ומ״מ ראש העירייה אלי לנקרי – סגן וממלא מקום ראש העירייה הוא תושב העיר אילת , בה נולדו ילדיו ובה 1962 משנת גדלים גם נכדיו. ביחד עם ראש העירייה הוא מוביל את פיתוחה וקידומה של אילת בכל התחומים. לצד אחריות על התחום הכלכלי והתיירותי בעירייה, הוא מטפל באהבה בכל מה שנוגע לקהילה עם צרכיםמיוחדים, בשיפורהבטיחותבדרכים, בתחומי תחבורה ועיר חכמה והוא זה שהוביל לאחרונה את הצטרפותה של אילת למועדון היוקרתי של המפרצים היפים בעולם. בטור אישי הוא מספר על תיירות וכלכלה, על הפוטנציאל האדיר של העיר ועל תפקידיה של הממשלה. אין עוד עיר תיירות ונופש בארץ ובעולם, שיש לה משאבי טבע נדירים כמו שיש לאילת. שילוב של ים ואוצרותיו המדהימים שהוא גם הריף הצפוני ביותר בעולם וכיום אחד מהשמורים בעולם ומפרץ שהוא אחד מהיפים בעולם, מדבר מרהיב ומרתק והרים אדומים ותנאי אקלים בחורף שאין בשום מקום. הפוטנציאל של אילת הוא אדיר, ועדיין רחוק מלהיות ממוצה, כך אני מאמין. מה שאילת זקוקה לו, זה אמון מצד המדינה והכרה של המדינה בפוטנציאל העצום של אילת, שיכול להפוך אותה לעיר התיירות המובילה לחופי הים האדום ועיר תיירות בינלאומית מובילה שתציע לאורחיה חווית נופש מגוונת ואיכותית. המשך והרחבת ההשקעות של המדינה בדגש על משרד התיירות בעיר, יכול להביא בתוך שנים אחדות למיצוי הפוטנציאל, באופן שמספר התיירים מחו"ל לאילת יגדל במאות אלפי תיירים ואף יחצה את רף מיליון התיירים מחו"ל. חשוב לומר, כי הצלחת העיר בהבאת תיירות מחו"ל היא הצלחתה של המדינה וזו תביא לתרומה משמעותית לכלכלת המדינה. אבהיר נקודה זו, כאשר משרד התיירות תומך בחברות התעופה ומעודד אותן יורו לתייר, העיר כמובן נהנית מכך, אך 60 לטוס לאילת באמצעות תמיכה של יורו בעיר ובכך תורם לתוצר המקומי 1,200 - גם המדינה. כל תייר כזה מוציא כ הגולמי ולהכנסות המדינה ממיסים. חוסנה של אילת עוד נקודה חשובה לציון, אילת כעיר תיירות גילתה חוסן ויציבות בלתי רגילה כאשר עמדה מול אתגרים חדשים של סגירת שדה התעופה הישן בתוך העיר והקמת השדה הבינלאומי החדש "רמון" ומן הצד האחר גם סגירת שדה דב. שני התהליכים הללו היוו איום על התיירות לאילת ואולם העיר ידעה לעמוד מולם. הנתונים מלמדים, כי בחודשים האחרונים חלה ירידה גדולה במספר הטסים לאילת וממנה ואולם במספר התיירים והלינות חלה דווקא עלייה. הישראלים לא ויתרו על אילת אלא רק בחרו בדרך אחרת להגיע אליה. דבר שהיווה אגב אתגר נוסף לעיר בדמות עומס וצפיפות על הכבישים בדרך לאילת ובתוך העיר ולמצוקת חנייה, לה אנו נותנים פתרון בהגדלה משמעותית של מקומות חנייה חדשים בעיר. ההצלחה של העיר לשמור ואף לחזק את תיירות הפנים היא מופלאה עוד יותר על רקע התחרות הגדולה שנפתחה לאילת באזורי נופש רבים בעולם וכמובן בנהירה הגדולה של הישראלים חזרה לסיני. לאלה יש להוסיף גם את מדיניות "השמיים הפתוחים" והירידה הגדולה במחירי הטיסות וכן ואת שערי המטבעות הנמוכים ואל מול כל אלו, אילת הצליחה לשמר את כוחה ואף להתחזק. לא נחים על זרי הדפנה אבל באותה נשימה, צריך תמיד לזכור שלא לעולם חוסן וכדי להישאר על מפת התיירות ובעיקר על מנת לגדול ולצמוח ולמצות את הפוטנציאל האדיר של אילת, נצטרך להמשיך וביתר שאת לשפר את המוצר התיירותי שלנו על כל מרכיביו, תשתיות תיירותיות, בתי מלון חדשים, אטרקציות, ודגש מיוחד על התוכן ואירועי תרבות מחוללי תיירות. את זה למשל עשינו השנה על ידי ואנחנו WINTER SUN FESTIVAL - תאגיד התיירות המצוין שלנו באמצעות ה עושים את זה על ידי עשרות אירועי ספורט ארציים ובינלאומיים ועוד. ומעל הכול צריך בהתמדה לשפר את השרות לתייר. אילת לקראת המראה לאילת יש כיום הזדמנות בלתי רגילה עם שדה התעופה הבינלאומי החדש, לייצר פריצת דרך משמעותית בקידום התיירות הבינלאומית לעיר ובעבודה נכונה ובהשקעות נכונות של המדינה אפשר שתהיינה עוד עשרות טיסות כל הטיסות השבועיות המתקיימות 48 - שנה לעשרות יעדים בעולם, בנוסף ל בחודשי החורף מעשרות יעדים באירופה. השדה החדש ביחד עם תכנית רצועת החוף החדשה שלנו בהשקעה מתוכננת , ביחד עם הקמת מרכז הכנסים החדש, תכנית השדה ₪ מיליון 800 של המתפנה על האטרקציות הרבות שבה, קריית הספורט שהולכת ונבנית, מכרז הגולף שיש כבר זכיינים, אטרקציות משמעותיות חדשות כמו פארק המים שמתחיל להיבנות, פארק סקי בכבלים, שיווק אלפי חדרי מלון חדשים בלגונה המזרחית ובשדה המתפנה, וכן תיירות הנישה החדשה אליה אנו מכוונים, צלילה, כנסים, תיירות מדברית ועוד, כל אלו יכולים להביא למיצוי הפוטנציאל האדיר שיש לאילת בתיירות. לשמתחנו, המשקיעים מרגישים את הרוח הרעננה הנושבת ואת התנופה המחודשת ושבים להשקיע בעיר.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==